Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyihmiset ei osaa edes ulkoillessa käyttäytyä

Vierailija
14.11.2020 |

Miten vaikeaa se voikaan olla? Jalankulkija kulkee autotiellä tien VASENTA laitaa. Itse olen jatkuvasti se ainoa joka tätä noudattaa, ja sitten samaa laitaa vastaan lappaa porukkaa, jota minun täytyy väistää tien keskelle.

Ja jos ajat pyörällä ja kohtaat vastakkaisiin suuntiin menevät jalankulkijat, niin et survoudu siitä heidän välistä kylkiä hipoen, vaan hidastat ja odotat että mahdut kunnolla ohittamaan.

Ja jos teitä on isompi porukka, oikein lauma, niin se ei tarkoita sitä että voitte laiduntaa tien täydeltä, vaan silloinkin teillä on käytössä vain se toiseen suuntaan menevä laita.

Aargh.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen pistänyt merkille. Ärsyttävin henkilö liikenteessä (kaikkien muiden ärsyttävien jälkeen) on jalankulkija, joka kuvittelee olevansa ainoana maailmassa oikeassa.

Vierailija
2/10 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useamman kerran joutunut väistämään penkalle seisomaan käsi lipassa, kun vastaantuleva saapastelee samaa reunaa uhmakkaasti silmät eteen naulittuna ja ilman aikomustakaan väistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkuvälineellä liikkuvan on aina väisettettävä jalankulkijaa.

Mutta se ei tietenkään tarkoita sitä, että jalankulkijat saisivat käyttäytyä liikenteessä ihan miten haluavat.

Valitettavasti näitä röyhkeitä jalankulkijoita on nykyisin enemmistö.

Törkeintä on se, kun rollaattorilla liikkeellä olevaa mummoakaan ei mitenkään varota kävelyteillä, vaan itsekkäästi odotetaan tuo vanha ukkoa tai akka saa kyllä väistää.

Vierailija
4/10 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen useamman kerran joutunut väistämään penkalle seisomaan käsi lipassa, kun vastaantuleva saapastelee samaa reunaa uhmakkaasti silmät eteen naulittuna ja ilman aikomustakaan väistää.

Itsekin huomaan tuon uhmakkuuden ja sen että oikein halutaan katseella viestiä, että minähän en väistä :D Aikuiset ihmiset käyttäytyy näin!

Vierailija
5/10 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin huomaan tuon uhmakkuuden ja sen että oikein halutaan katseella viestiä, että minähän en väistä :D Aikuiset ihmiset käyttäytyy näin!

No hei, suomalaiset on suomalaisii, et sä voi olettaa etkä edellyttää mitään käytöstapoja.

Vierailija
6/10 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilaiset etenkin tuntuvat olevan hukassa sen suhteen että autotiellä kuljetaan VASENTA reunaa.

Ulkoilureiteillä/jalankulkuväylillä sen sijaan on järkevintä käyttää OIKEAA laitaa, koska sillin ohittaminen käy kuin liikenteessä ja se on kaikille turvallisin ja kohtelias tapa.

Järkyttävää on se, ettei väistetä muita kulkijoita. Juoksijat, toiset kävelijät ja pyöräilijät voivat haluta takaa ohi joten tietä ei saa tukkia porukalla! Ihan turha kiukutella jos joku tunkee joukkion sekaan päästäkseen ohi.

Ja lastenvaunut eivät etuoikeuta yhtään mihinkään!

Pitäkää myös ipanat reunassa ja opettakaa niille miten kaduilla kuljetaan. Moniko vanhempi tietää miten koulumatkalla sitä fillaria ajellaan: keskellä väyliä tai vasempaa reunaa!

Reiteillä on paljon porukkaa niin huomioidaan myös muut kulkijat niin ei synny turhia vaaratilanteita.

Vierailija
7/10 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ryhmä on kävelyreiteillä keskellä tietä kulkijat, hävetkää. Ja variaatio tästä on laidasta laitaan seilaavat joilla on pahimmassa tapauksessa luurit päässä. Aika säikähtäneiltä näyttävät kun juoksee tuollaisesta ohi hiha hipoen. On muuten vaikea arpoa kummalta puolelta uskaltaa mennä ohi ettei törmää!!!

Vierailija
8/10 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät väistä, vaikka tulevat itse koko tien tukkivalla porukalla ja näkevät että edestä tullaan vastaan. Mikä ihmisiä vaivaa?

Vierailija
9/10 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät väistä, vaikka tulevat itse koko tien tukkivalla porukalla ja näkevät että edestä tullaan vastaan. Mikä ihmisiä vaivaa?

TÄMÄ! Nykyään on todella paljon isommalla porukalla koko tien leveydeltä kulkevia, jotka eivät älyä väistää! Jostain syystä ei tajuta, että AINA isompi joukko menee jonoon väistääkseen sitä yhtä vastaantulijaa.

Usein joutuu loikkimaan kaupungilla autojen sekaan jalkakäytävältä, kun tulee vastaan joku kolmen kaveriletka, joka ei väistä. Todella itsekästä ja moukkamaista. Kai pitää kävellä päin reunimmaista, että oppii? Nyt ei kuitenkaan koronan vuoksi vielä viitsi.

Vierailija
10/10 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kerran törmännyt juoksulenkillä johonkin pikku-petteriin pyöränsä kanssa koska kyseinen pikku-petteri hurautti kohdalla suoraan eteen (menin kävelyreitin oikeaa reunaa). Pikku-petterin äiti ei vaivautunut pyytämään edes anteeksi, kirkui vaan että varo varo - en tiedä kenelle. Minun jalkoihin tuli järkyttävät mustelmat. Toivoisin, että lapset pidetään "kiinni" noiden pyöriensä kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi