Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuleeko halvemmaksi talo ”pitkästä tavarasta” teettäen vai avaimet käteen valmistalo?

Vierailija
14.11.2020 |

Pakko teettää talo kun riittävän isoja (200m2 tai vähän yli) ei löydy markkinoilta jonka voisi ostaa. Onko kellään kokemusta pitkästä tavarasta teettämisestä? Siis nimenomaan teettäminen, ei itse hartiapankilla tekeminen.

Valmistalopaketeista kustannusarviot olleet 340 000 (ei sisällä tonttia mutta sisältää maatyöt) kantturoissa ja hyvin pienillä eroilla. Nämä siis tunnettuja isoja talofirmoja.
Mielestäni muutostyöt ja lisäykset on järkyttävän hintaisia. Voisiko pitkästä rakentamalla päästä tuon summan alle? Kannattaako edes alkaa yrittämään?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä 3x halvempi

Vierailija
2/7 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkästä 3x halvempi

No, itse tehden ehkä mutta nyt tarkoitin teettämistä. Se on se työ mikä maksaa, timpuri on yli 50e tunti alveineen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettina halvempi. Tehdas saa kaiken 60%halvemmalla.

Paitsi jos on lanko rautakaupassa joka myy alennuksella ja anastelee puolet pintaviallisena.

Vierailija
4/7 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Älvsbyn mollaaminen ole enää muotia?

Vierailija
5/7 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkästä 3x halvempi

No, itse tehden ehkä mutta nyt tarkoitin teettämistä. Se on se työ mikä maksaa, timpuri on yli 50e tunti alveineen. Ap

Tekemään ei kannata palkata timpuria, jolla on yritys etenkään noilla hinnoilla. Siinä säästää paljon kun ottaa ammattimiehen töihin verokortilla.

Vierailija
6/7 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti paketti halvempi. Meinaan, jos teetätätte kaiken, niin kustannukset lähtee suunnittelusta.

Vierailija
7/7 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Älvsbyn mollaaminen ole enää muotia?

En tiedä, itse en älvsbyä ole kyllä harkinnut, tosin en mitenkään hauku sitä, hyvä talo sekin varmaan on.