Kannattaako isot riippurinnat pienennyttää? Kokemuksia?
Kaikki haitat niistä on, mitä kuvitella saattaa, mutta onko se turhamaista vai kannattaa?
Kommentit (22)
Olen pohtinut että onko pienennys ok pelkästään esteettisistä syistä. Mitään vaivoja minulla ei isoista tisseistäni ole, vain se että hyvin istuvia vaatteita joskus hankala löytää valmiina.
Kannattaa. Lääketieteelliset perusteet, pääset julkiseen terveydenhuoltoon.
En tiedä, olen itsekin pohtinut leikkausta jo 10 vuotta mutten ole koskaan uskaltautunut edes konsultaatioon. Leikkauksissa on aina omat riskinsä ja tuntuis pöhköltä ottaa kamalat riskit pelkän ulkonäön takia. Useimpina päivinä en edes ajattele rintojani, etenkään talvella. Mutta heti kun tulee kesä ja pitäisi olla paljastavampia vaatteita, bikineitä jne. niin ei pysty koska ei näiden rintojen kanssa voi mitään bikineitä laittaa jne. Ainoa mitä voin käyttä on isot T-paidat. Ja haaveilen että olisi niin pienet että voisi välillä olla myös ilman rintsikoita. Nyt jos olen ilman rintsikoita niin tissien alukset litimärät 5 sekunnin sisällä ja hikeä alkaa ihan valumaan niiden alta. yök.
t. 75F
Minun mieheni sanoo, etten saa. Sen jälkeen en ole enää sopusuhtainen. Onneksi on hyviä rintsikoita.
Nyt 101-85-108
G75
Vierailija kirjoitti:
Olen pohtinut että onko pienennys ok pelkästään esteettisistä syistä. Mitään vaivoja minulla ei isoista tisseistäni ole, vain se että hyvin istuvia vaatteita joskus hankala löytää valmiina.
Useimmilla hyvin isorintaisilla on niska- ja hartiavaivoja, jotka johtuvat ainakin osittain raskaiden rintojen aiheuttamasta lisäpainosta. Olen kuullut positiivisia kokemuksia pienennysleikkauksen läpikäyneiltä.
Ei kannata. Takaapäin rintojen väliin vetely ei onnistu silloin enään.
J. Holmes 52
millä perusteella rinnat saa kokonaan pois? selkäni on todella huono ja rinnat kokoa 95 dd. riittääkö tuo? paino 97kg. selkänikama sentin pois paikoiltaan. eli väärä liike niin ranka on katki. ikä 60v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmilla hyvin isorintaisilla on niska- ja hartiavaivoja, jotka johtuvat ainakin osittain raskaiden rintojen aiheuttamasta lisäpainosta. Olen kuullut positiivisia kokemuksia pienennysleikkauksen läpikäyneiltä.
En ole huomannut että olisi niska/hartiavaivoja. Käytän kyllä aina hyvin tukevia liivejä, se voi ehkä vaikuttaa.
Ääääh...heitä ne olalle ja eiku menox👍
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni sanoo, etten saa. Sen jälkeen en ole enää sopusuhtainen. Onneksi on hyviä rintsikoita.
Nyt 101-85-108
G75
Oikeassa on, liika persepainotteisuus vartalossa ei ole kaunista, olkoot Kardashianit miten paljon vaan muodissa ja pyllistäkööt instabeibit miten paljon vaan kuvissa. Mulla on isot riipparit, K90, olisin tyytyväinen hoikkaan vartaloon ja D-kupin rintoihin, niin kuin mulla oli nuorena. Pienirintaisena en osaa itseäni kuvitella, mutta olisi kivaa, ettei rintsikoista tarvitsisi maksaa niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
millä perusteella rinnat saa kokonaan pois? selkäni on todella huono ja rinnat kokoa 95 dd. riittääkö tuo? paino 97kg. selkänikama sentin pois paikoiltaan. eli väärä liike niin ranka on katki. ikä 60v.
Laihduta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt 101-85-108
G75Oikeassa on, liika persepainotteisuus vartalossa ei ole kaunista, olkoot Kardashianit miten paljon vaan muodissa ja pyllistäkööt instabeibit miten paljon vaan kuvissa. Mulla on isot riipparit, K90, olisin tyytyväinen hoikkaan vartaloon ja D-kupin rintoihin, niin kuin mulla oli nuorena. Pienirintaisena en osaa itseäni kuvitella, mutta olisi kivaa, ettei rintsikoista tarvitsisi maksaa niin paljon.
Joo. Olen ihan ok näköinen, kun on hyvät liivit. Ne vain maksavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt 101-85-108
G75Oikeassa on, liika persepainotteisuus vartalossa ei ole kaunista, olkoot Kardashianit miten paljon vaan muodissa ja pyllistäkööt instabeibit miten paljon vaan kuvissa. Mulla on isot riipparit, K90, olisin tyytyväinen hoikkaan vartaloon ja D-kupin rintoihin, niin kuin mulla oli nuorena. Pienirintaisena en osaa itseäni kuvitella, mutta olisi kivaa, ettei rintsikoista tarvitsisi maksaa niin paljon.
Muita syitä mulla ei olisi pienennysleikkaukseen kuin esteettiset syyt, niskavaivoja ei ole, en ole hentorakenteinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä millään kuppikoolla mitata, vaan on ihan omat mittasysteemit. Mene lääkärille ja puhu asiasta. Ja tuskin ne niitä kokonaan suostuu pois leikkelemään.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia arpia jää?
Sieluun ainakin jää pysyvä arpi kun isot lollot viedään mieheltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut että olisi niska/hartiavaivoja. Käytän kyllä aina hyvin tukevia liivejä, se voi ehkä vaikuttaa.
Kyllähän hyvät liivit vähän auttavat, mutta kun ikää tulee tai jos teet fyysisesti raskasta työtä saat niistä hyvin tukevista liiveistä myös oireita eli hiertymiä esim. Ilman liivejä nukkuminen ei onnistu kun tissit jää joka väliin ja asento aina huono ja hyvin tukevat liivit taas aiheuttavat niitä iho-oireita. Nuorena nuo ihan ok, mutta 50+ eri asia. kannattaa siksi ehkä jo nuorena pienennyttää, jos mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Nyt 101-85-108
G75
Voi hyvä Isä!!! Mitä se sun miehelle kuuluu, jos sä pienennytät sun rintoja?! Itehän sä sen päätät mitä sä kropallesi teet ja jaksatko sitä reppua kantaa. Miehesi voi keskittyä kasvattamaan mahareppua itselleen (jos sitä ei jo ole) ja tuskailla sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia arpia jää?
Sieluun ainakin jää pysyvä arpi kun isot lollot viedään mieheltä pois.
Mieheltä?
Tässä puhuttiin kyllä ihan synnynnäisistä naisista.
Arvet jää rintojen alle piiloon. Samalla tavalla viillot tulee kuin suurennusleikkauksissakin.
Aika hassu koko miesnäkökulma. Ei niitä rintoja kokonaan pois leikata. Pienennetyt rinnat on paljon terhakkaammat ja nuorekkaamman näköiset kuin ylisuuret ja raskaat riippurinnat. Kuppikoon voi hyvin jättää c-d -kooksi tai jopa isommaksi.
Kannattaa. Leikkautin omani 6 vuotta sitten enkä ole katunut hetkeäkään. Hyvästi koon 54 talvitakki, joka mahtui rintojen kohdalta kiinni ja tervetuloa takki kokoa 40.