Mitä tekisit, jos olisit työtön, haettavia työpaikkoja ei olisi ja mitään työttömyystukia ei enää saisi?
Kommentit (58)
Aloittaisin väkivaltaisen vallankumouksen muiden satojen tuhansien työttömien kanssa. Tai jos se ei onnistuisi, niin vähintään alkaisin ryöstellä Robin Hood -tyyliin.
Tätä on kaikkien hyvä miettiä. Koska on hyvin mahdollista että jossain vaiheessa hyvinvointiyhteiskunta romahtaa. Ja koska meillä on niin kylmä maa ja ihmiset ei helposti auta toisiaan, työttömiä tulee kuolemaan kadulle. SIksi pitäisi jokaisella olla nyt jo ainakin muutama plan B , säästöjä tai jotain. Kehittää omia taitojaan 24/7 .
Varmaan pitäisi alkaa varastamaan.
Hankkisin aseen ja alkaisin ryöstämään rikkaan näköisiä ihmisiä.
Palaisin maalle omavaraistalouteen.
Ai minun eläke lakkaisia, alkaisin työttömäksi ja... Olisi aika outo tilanne. Kai me kaikki asuttaisiin sitten meidän sukutilalla ja viljeltäisiin maata. Myytäisiin omaisuutta pois, metsiä, järviä ja sitä rataa
Vierailija kirjoitti:
Aloittaisin väkivaltaisen vallankumouksen muiden satojen tuhansien työttömien kanssa. Tai jos se ei onnistuisi, niin vähintään alkaisin ryöstellä Robin Hood -tyyliin.
Iso osa työttömistä ei viitsi ryhtyä moiseen, koska pitäisi tehdä jotain. Lisäksi väkivaltaisen vallankumouksen jälkeen se työtön olisi edelleen työtön ja ruuaton, koska ei olisi tajunnut mikä merkitys työllä on toimeentulolle.
En kyllä ymmärrä, miksi elämäänsä pitää uhrata tällaisen miettimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tätä on kaikkien hyvä miettiä. Koska on hyvin mahdollista että jossain vaiheessa hyvinvointiyhteiskunta romahtaa. Ja koska meillä on niin kylmä maa ja ihmiset ei helposti auta toisiaan, työttömiä tulee kuolemaan kadulle. SIksi pitäisi jokaisella olla nyt jo ainakin muutama plan B , säästöjä tai jotain. Kehittää omia taitojaan 24/7 .
Ei romahda koska markkinatalous ei romahda.
Vierailija kirjoitti:
Palaisin maalle omavaraistalouteen.
Minun ei tarvitsisi edes palata, kun asun jo täällä. Pitäisi siirtyä oravannahkakauppoihin.
Eläisin omalla varallisuudellani. Ehkä muuttaisin lapsuudenkotiini maalle, viljelisin perunaa, hankkisin kanoja yms. pientä kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei romahda koska markkinatalous ei romahda.
Kyllä romahtaa - ja vihervassaritytöt tekee kovasti duunia, että se tapahtuisi mahdl nopsaan.
Vierailija kirjoitti:
L a h t a i s i n työttömiä kadulle ja söihin heidät
Pistelisin rikkaita sikoja vartaisiin ja paistelisin niitä - myös matuille jakaisin palasia.
Minä olen jo työtön ja minulla on kolme ammattia, joista yksikään ei työllistä tällä hetkellä. Minulla oli yli kahden vuoden elämiseen riittävät säästöt, jotka loppuivat kolmisen vuotta sitten. Ei ole ketään, jonka nurkkiin pääsisin kortteeriin. Jos tuet loppuisivat, tekisin i*semurhan, koska olen aivan sen partaalla jo nyt, rohkeutta siihen vain puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Hankkisin aseen ja alkaisin ryöstämään rikkaan näköisiä ihmisiä.
Luulen että tulisi nappi omaan otsaan aika nopiaan. Sata vuotta sitten kokeiltiin tuollaista yhteiskuntamallia ja muistat varmaan miten siinä kävi
Varmaan sitten alkaisin varastelemaan ja kerjäisin kadulla, ei paljon muutakaan voisi. Minnekään maalle en voisi "palata" kun en ole maalta kotoisin eikä edes sukua siellä.
Myisin perintömetsää.