Mitä tekisit, jos olisit työtön, haettavia työpaikkoja ei olisi ja mitään työttömyystukia ei enää saisi?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaisin väkivaltaisen vallankumouksen muiden satojen tuhansien työttömien kanssa. Tai jos se ei onnistuisi, niin vähintään alkaisin ryöstellä Robin Hood -tyyliin.
Iso osa työttömistä ei viitsi ryhtyä moiseen, koska pitäisi tehdä jotain. Lisäksi väkivaltaisen vallankumouksen jälkeen se työtön olisi edelleen työtön ja ruuaton, koska ei olisi tajunnut mikä merkitys työllä on toimeentulolle.
Et ole ilmeisesti koskaan ollut tytön? Iso osa tytöttömistä on työttömiä sen vuoksi, että töitä ei löydy tai osa on myös sairaita eli ei pysty tekemään työtä. Ei siinä ole kysymys siitä, että ei viitsisi tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kannabishullun kanssa kauppa pystyyn.
Kannabista voisi kyllä alkaa viljelemään ja myymään, ei huono idea! Jos jää kiinni niin sekään ei haittaa, pääsee valtion hotelliin.
Hankkisin kotilabran ja alkaisin valmistaan crystal methiä.
Etsisin käsiini Suomen halutuimman poikamiehen: Niko Ranta-ahon!
Pistäisin jonkunlaisen aikuisviihde-nettishown pystyyn, myisin ohessa sukkia ja pikkuhousuja tms.
Samalla pyrkisin alkaa myymään jotain muuta taitoa tai palvelua, ihan mitä vain jotta voisin lopettaa sen aikuisviihdeuran.
Oikeastihan mitään kakkubisnestä tai muuta yrittäjyyttä ei tyhjin taskuin aloiteta, joten aluksi olisi pakko hankkia hieman kyseenalaisesti varoja. Tarvii vaan läppärin ja netin.
Muuttaisin vanhemmilleni tai jollekin sukulaiselle kunnes pääsisin jaloilleni. Jos mitään turvaverkkoa ei olisi eikä mitään apua saisi mistään, ehkä mieluummin kerjäisin ja huoraisin kuin tekisin rikoksia, en tiedä. Ajatuskin huoraamisesta tai rikoksista on ihan kauhea. Säälittää kaikki maailman köyhät, joilla ei ole hyvinvointivaltiota.
Käyttäjä36664 kirjoitti:
Muuttaisin vanhemmilleni tai jollekin sukulaiselle kunnes pääsisin jaloilleni. Jos mitään turvaverkkoa ei olisi eikä mitään apua saisi mistään, ehkä mieluummin kerjäisin ja huoraisin kuin tekisin rikoksia, en tiedä. Ajatuskin huoraamisesta tai rikoksista on ihan kauhea. Säälittää kaikki maailman köyhät, joilla ei ole hyvinvointivaltiota.
Itse ennemmin tappaisin itteni kuin menisin vanhemmilta kerjäämään almuja tai jopa asumaan niiden kanssa..
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä36664 kirjoitti:
Itse ennemmin tappaisin itteni kuin menisin vanhemmilta kerjäämään almuja tai jopa asumaan niiden kanssa..
Ikävä kuulla, että teidä suvussa ei uskalleta pyytää apua tai välit ovat todella huonot.
Elelisin säästöilläni ja lunastaisin eläkevakuutuksen varat
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo työtön ja minulla on kolme ammattia, joista yksikään ei työllistä tällä hetkellä. Minulla oli yli kahden vuoden elämiseen riittävät säästöt, jotka loppuivat kolmisen vuotta sitten. Ei ole ketään, jonka nurkkiin pääsisin kortteeriin. Jos tuet loppuisivat, tekisin i*semurhan, koska olen aivan sen partaalla jo nyt, rohkeutta siihen vain puuttuu.
Miksi et tee siivoustyötä?
Muuttasin maalle ja alkasin kasvattaa kanoja.
Jos ei saisi rahaa yhtään mistään eikä olisi mitään myytävääkään, niin pakkotilanteessa varmaan dyykkaisin ja menisin leipäjonoon.
Jos sekään ei onnistuisi, niin viime kädessä varastaisin ruuan itselleni.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä, miksi elämäänsä pitää uhrata tällaisen miettimiseen.
Et taida olla kova pohdiskelija tai ajattelija :D
Rikoksia. Lopulta varmaan lopullisen ratkaisun.
Jos ei rahaa olisi hankittavissa, niin täytyisi yrittää vaihdanta- tai omavaraistaloutta. Jos ei nekään olisi mahdollisia, niin metsistä olisi kyllä äkkiä eläimet metsästetty, eikä ihmisille jäisi enää muuta syötävää kuin toisensa. Huh!
Vierailija kirjoitti:
Aloittaisin väkivaltaisen vallankumouksen muiden satojen tuhansien työttömien kanssa. Tai jos se ei onnistuisi, niin vähintään alkaisin ryöstellä Robin Hood -tyyliin.
Minä en hyväksy väkivaltaa. Enkä varastelua. Mutta kai sitä nälkäkuoleman partaalla kuka vaan varastaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo työtön ja minulla on kolme ammattia, joista yksikään ei työllistä tällä hetkellä. Minulla oli yli kahden vuoden elämiseen riittävät säästöt, jotka loppuivat kolmisen vuotta sitten. Ei ole ketään, jonka nurkkiin pääsisin kortteeriin. Jos tuet loppuisivat, tekisin i*semurhan, koska olen aivan sen partaalla jo nyt, rohkeutta siihen vain puuttuu.
Miksi et tee siivoustyötä?
Kokeilepa itse mennä täyspäiväiseksi jollekin siivousfirmalle ja sit tiedät mitä hevonv*tun páskaa se työ on. Missään muussa työssä ei tunne itseään niin surkeaksi páskaksi. Ja työpäivän jälkeen on ihan katujyrän alle jäänyt olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso osa työttömistä ei viitsi ryhtyä moiseen, koska pitäisi tehdä jotain. Lisäksi väkivaltaisen vallankumouksen jälkeen se työtön olisi edelleen työtön ja ruuaton, koska ei olisi tajunnut mikä merkitys työllä on toimeentulolle.
Et ole ilmeisesti koskaan ollut tytön? Iso osa tytöttömistä on työttömiä sen vuoksi, että töitä ei löydy tai osa on myös sairaita eli ei pysty tekemään työtä. Ei siinä ole kysymys siitä, että ei viitsisi tehdä mitään.
Osa työttömistä on myös järjissään eli he tietävät, että väkivaltainen vallankumous on askel kehnompaan suuntaan, sen ansiosta todennäköisesti saadaan aikaan ainoastaan nälänhätä.
Ja jos ei sairauden vuoksi kykene työhön, niin kykenee silti väkivaltaiseen vallankumoukseen?
Kannabishullun kanssa kauppa pystyyn.