Pitäis laihduttaa ainakin 30 kg mutta ilman liikuntaa
En tykkää liikkua ja mulla on polvetkin silloin tällöin kipeät. Joku helppo ja tehokas juttu olis hyvä jotta pääsisi jo ens kesänä nauttimaan elämästä 😀
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komppaan, että sokeriton, alkoton ja vehnätön ruokavalio auttaa. Siinä ei ole kuin kolme ruoka-ainetta mitä vältellä ilman sen kummoisempia kalorirajoituksia ja helppo toteuttaa. Kukkarokin kiittää.
Ei elimistö toimi kokonaan ilman sokeria.
Kertoisitko taustaa tästä sokerivajeesta? Mitä sokerivaja tarkoittaa ja miten se on vaarallinen ihmiselle? Ihmiskeho pystyy itse valmistamaan tarvitsemansa glukoosin. Sokeriton ei tarkoita nollahiilarista ruokavaliota.
Sokeri toimii esim polttoaineena kovalle fyysiselle suoritukselle. Ilman mitään sokeria ei jaksa tehdä kuin akkojen peppupyllistystreenejä.
Kannattaisi lukea lääketieteellisiä tutkimuksia, ennen kuin lähdet heittelemään "tietoa," mutu-asenteella.
Kahvakuula ja selätin. Ja kävelylenkit, aloitat oman jaksamisen mukaan ja pidennätbmatkaa pikkuhiljaa. Itse käytän glukosamiinia polvien takia, on auttanut, pääsen taas nousemaan portaat ilman kipua.
Sitten lisäksi se tasainen ruokarytmi, jolla pystyt hallitsemaan mielihalut ja energiatason heittelyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komppaan, että sokeriton, alkoton ja vehnätön ruokavalio auttaa. Siinä ei ole kuin kolme ruoka-ainetta mitä vältellä ilman sen kummoisempia kalorirajoituksia ja helppo toteuttaa. Kukkarokin kiittää.
Varsinaista sokeria kukaan ei tarvii mihinkään. Hiilareita saa ihan mistä vaan tarvittavan määrän, esim tervellisistä kasviksista ja juureksista peruna mukaanlukien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko taustaa tästä sokerivajeesta? Mitä sokerivaja tarkoittaa ja miten se on vaarallinen ihmiselle? Ihmiskeho pystyy itse valmistamaan tarvitsemansa glukoosin. Sokeriton ei tarkoita nollahiilarista ruokavaliota.
Sokeri toimii esim polttoaineena kovalle fyysiselle suoritukselle. Ilman mitään sokeria ei jaksa tehdä kuin akkojen peppupyllistystreenejä.
Kannattaisi lukea lääketieteellisiä tutkimuksia, ennen kuin lähdet heittelemään "tietoa," mutu-asenteella.[/
Kokemukseen perustuva tieto on monesti tehokkaampaa kuin pelkästään se, että lukee jostain tutkimustietoa. On olemassa sohvalla istuvia teoreetikkoja ja niitä, jotka tekevät asioita käytännössä.
Jos haluat loppuelämän muuttavan ruokavalion, etkä pikadieettiä, niin alottaisin sillä, että kirjaisin viikon tai kahden ajan huolellisesti jokaisen suupalan vihkoon, kameran muistiin tms. Älä tässä vaiheessa vielä mieti laihdutusta, vaan kirjaa mitä tavallisesti syöt. Sitten katsoisin mitä päivän aikana tulee syötyä ja etsisin ongelmakohtia: tuleeko esimerkiksi naposteltua tai onko lautasmalli pielessä, kasaantuuko ruokailut iltaan tms. Siitä sitten tekemään pieniä korjausliikkeitä, jotka ovat avain terveempään elämään tulevaisuudessa. Jos ylipainoa on paljon, niin tällaiset pienet muutokset laittavat painon putoamaan alussa mutta samalla ei tunnu, että pitäisi luopua kaikesta. Nopeasti niistä pienistä muutoksista tulee osa arkea ja tapa.
Esimerkiksi huolehdi siitä, että puolikas lautasesta on aina täynnä kasviksia. Salaattia, höyrytettyjä, paahdettuja. Opettele itse tekemään salaatinkastike. Normaaliin ruokavalioon kuuluu myös herkuttelu, vaihda sipsit itse tehtyyn popcorniin. Alkoholin jättämisellä on myös iso vaikutus. Jos taas annoskokosi on liian iso, niin opettele miltä tavallinen annoskoko näyttää astioillasi. Punnitse esimerkiksi pastamäärä mikä on yhden hengen annos. Se voi olla silmiä avaavaa.
Pienikin määrä liikunta auttaa aina. Sen tarkoitus on herättää kehon aineenvaihdunta. Käy vaikka pieni kävely (15 minuuttia) pari kertaa päivässä, jos se ei normaalisti ole osa arkeasi.
Pikadieeteillä voi saada nopeita tuloksia mutta tulokset eivät ole pysyviä ellei dieetillä jatka lopun elämää. Opettele ensin tunnistamaan ruokavaliosi ja ruokatottumustesi sudenkuopat. Sitten voit kokeilla pikadieettiäkin mutta et tule onnistumaan tavoitteessasi ellet tiedä mikä ruokailussasi mättää.
Suurkul kirjoitti:
Ehdottomasti liikunta mukaan diettiin! Sen avulla ne polvi vaivat ja muukin terveys paranee! Salille Mars! Lenkille hop hop! Painon pudotus on ankaraa työtä!
Kuuleoas, kun ylipainoa on 30 kg, niin ne nivelet eivät kovin kummoista liikuntaa kestä! Rauhallinen kävely eikä liian pitkiä lenkkejä on ok. Pyöräily ja uinti hvyiä, eivät rasita niveliä. Samoin soutaminen.
Ja tässä puhuu kokemuksen syvä rintaääni sekä lääkärin ohjeet sen jälkeen, kun liian innokkaasti aloitin; sen seurauksena olen nyt kärsinyt kohta pari vuotta eri nivelten inflammaatioista.
Olen niin phasti nivelrikkoinen, etten pysty liikkumaan kuin sisällä vähän, ikää 63v ja normaalipainoinen olen ollut aina. Nyt olen pätkäpaastolla saanut 11 kg viidessä kuukaidessa pois, ja täysin ilman liikuntaa. Syön vain klo 10-17 ja silloinkin jätän vähän vielä nälkää. Ei vaadi sen kummempaa. Nytkin olen vielä normaalipainoinen, mutta toivon nivelieni tykkäävän kevyemmästä taakasta 57kg/164 cm.
Suurkul kirjoitti:
Ehdottomasti liikunta mukaan diettiin! Sen avulla ne polvi vaivat ja muukin terveys paranee! Salille Mars! Lenkille hop hop! Painon pudotus on ankaraa työtä!
Voi kun olisikin kovaa työtä. Mutta kun se on vaan enimmäkseen tylsää, varsinkin tämmöiselle joka on tottunut viihdyttämään itseään syömisellä.
Laihduttaminen, se loppuelämän kestävä Elämänmuutos, on tylsä ja vaatii lähinnä aikaa. Fysiikan lakien mukaan paino putoaa kun kuluttaa enemmän kuin tankkaa.
Olen kohta viisikymppinen ja pudottanut painoa useita kertoja. Nyt tavoite on hankkia painoindeksi n 23 ja pitää se.
Ilman liikuntaa laihduttaminen on typerää, koska se lisää lihaskatoa dieetin aikana. Koska ihmiset tyypillisesti lihovat uudestaan, lopputuloksena on entistä rasvaisempi keho. Kas kun lihasta ei saa takaisin lihoessa, vaan lihas korvautuu rasvalla. Ja mitä vähemmän lihasta, sen vähemmän kuluttaa, eli lihominen lisääntyy senkin takia.
Mutta siitä vaan. Liity läskien, huonokuntoisten jojolaihduttajien laajaan joukkoon.
Ihmisen elimistö osaa tuottaa sokeria, mutta suolaa ei osaa. Suola on välttämättömyys.