Uskallatko soittaa puhelimella vieraille ihmisille? Vai ahdistaako pelkkä ajatuskin?
Pystyisitkö tekemään esim puhelinmyyntityötä?
Itse en pystyisi, pelkkä ajatuskin ahdistaa niin paljon. Inhoan puhelimella soittamista yli kaiken.
Kommentit (11)
Täällä samanlainen. Toki pakolliset viranomaisille soittelut on vaan hoidettava, mutta onneksi niitä ei juurikaan ole.
Mä olen se viranomainen jolle soitetaan joka arkipäivä klo 8-15 joten en pelkää puhelimessa puhumista :)
Olin nuorena tuollainen. Kullä se teilläkin menee ohi, kun olette 52-vuotiaita.
Teillä on puhelinkammo. Se on ihan olemassaoleva kammo. Ja tosi omituinen, itsekin muistan kärsineeni siitä viimeksi 13-vuotiaana.
En tykkää soitella vieraille. Nykyään riippuu vähän asiasta, lapseen liittyvät puhelut on helpompi hoitaa kuin esim jotain huoltomiestä tai muuta asiaa, josta en kuitenkaan mitään ymmärrä.
En tykkää hirveästi soitella edes tutuille.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää hirveästi soitella edes tutuille.
No en mäkään. Laitan mielummin whatsapp-viestiä. Ap
En pelkää puhelinta. Monet asiat hoituvat nopeammin puhelimitse eikä väärinymmärryksiä satu niin paljon kuin viestitellessä.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorena tuollainen. Kullä se teilläkin menee ohi, kun olette 52-vuotiaita.
Ei välttämättä. Minulla on vain pahentunut. Nyt 50-vuotiaana en mielelläni soittaisi mihinkään, onneksi suurimman osan asioista pystyy hoitamaan netissä tai sähköpostilla. Pakolliset työasiat pystyn sentään hoitamaan puhelimitse, toki nekin mieluiten sähköpostitse aina kun mahdollista. Puhelinmyyntityö olisi pahin painajaiseni.
En oo koskaan ymmärtänyt puhelinkammoa. Siis en minäkään mitään puhelinmyyntiä haluaisi kuuna päivänä tehdä, mutta kyllä mä pystyn varaa lääkäriajat tai peruuttaa lehtitilauksen ym ihan ongelmitta. Vai siis millaisissa tilanteissa tuo puhelinkammo ilmenee?
Sama juttu. Lykkään asioiden hoitamista koska jännitän soittamista. Mieluummin hoitaisin asiat kasvokkain.