Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varokaa Klarnaa!

Vierailija
14.11.2020 |

Ei palauta rahoja kiistattomastakaan saatavasta jos et luovuta pankki- ja henkilötietojasi netissä! ulkomaalaiselle! yritykselle.

Horror 2020.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ei nyt ymmärrä, että pelkkä Klarna-sivuilta tarkistaminen ei riitä, kun kyseessä on huijari-toiminta. Tietoa ei anneta ja esim. chatissä sitkeästi valehdellaan; vastuuta ei kanneta.

Vierailija
22/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisikohan rahat takaisin jos on maksanut luottokortilla?

Klarnalta tai luottoyhtiöltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kauan toiminut ja monessa paikassa käytössä oleva, joten huijarimeininki tuli yllätyksenä.

Vierailija
24/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nettiin sä varmaan joudut syöttämään tilaustietosikin, jos jotain tilaat ..

-Sinkkiş

Elämä on riskejä. Täytyy vain kalkyloida mitkä ovat sen arvoisia ..

Vierailija
25/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kauan toiminut ja monessa paikassa käytössä oleva, joten huijarimeininki tuli yllätyksenä.

Vierailija
26/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämällä Klarnaa voit yllättäen joutua ulosottoviraston asiakkaaksi. Klarna ei sitä hoida, vaikka johtuisi sen todistettavissa olevasta virheestä.

Vierailija
27/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallup:

Oletko valmis luovuttamaan pankki- ja henkilötietosi netissä ulkomaiselle yritykselle.

Peukku ylös jos olet.

Peukku alas jos et.

Vierailija
28/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako Klarna tietoa tulojesi muutoksesta joltain viralliselta taholta? Minulle on jo 3 kertaa käynyt niin, että maksuraja laitettu ilmoittamatta, joskus jopa estetty parinkympin ostos, vaikka aina ennen muutaman sadan euron velka ollut ok ja olen aina maksanut eräpäivään mennessä. Perustelivat että muuttavat ostamisen mahdollisuutta "henkilön maksukykyä kokonaisuudessaan arvioiden", enempää ei suostuttu kertomaan - ilman että olisivat saaneet ainakaan minulta mitään tietoa tulojeni muutoksesta!

Klarna on sitten ihan periaatteesta EI.

Vierailija
29/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarna alkaa kuulostaa CCP-harrastukselta...

Vierailija
30/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, nettiin sä varmaan joudut syöttämään tilaustietosikin, jos jotain tilaat ..

-Sinkkiş

Yksikään rehellinen myyjä ei edellytä henkilö- ja pankkitietojen luovuttamista myyjälle.

Vierailija
31/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, mihin ne rahat sinulle sitten palauttaisivat? Kotiovellesi?

Postipaketissa kuten alkuperäinen tuotekin.

Vierailija
32/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Sinkkiş

Yksikään rehellinen myyjä ei edellytä henkilö- ja pankkitietojen luovuttamista myyjälle.

Sen takia mä tilaan muutenkin vain kertakäyttöluottokortilla. Jos tilaan. 

En kait mä nyt nettiin alkaisi syöttelemään oikean luottokorttini numeroita .. sehän olisi umpihullua.

Sincc

Menevät ties kenelle ja ties minne ne tiedot ..  Täysin käsittämätöntä.

Vierailija
33/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitenköhän ne rahat olisi tarkoitus palauttaa ilman tietoja?

Onhan heillä maksutiedot, joten samalle tilille yleensä. Ruotsalaisissa firmoissa on paljon tällaista jäykkyyttä, ettei tarvitsisi maksaa.

Muistaakseni Klarna lähetti myös maksumuistutuksia, joissa oli sama päivä eräpäivänä, vaikka piti olla 14 päivää maksuaikaa H&M:ktä tilattaessa. Kartan myöskin tätä maksutapaa.

Maksun saaja ei saa tietoonsa maksajan tilinumeroa. Muistaakseni joskus 80-luvulla tilinumero saattoi näkyä tilitapahtumissa mutta ei enää vuosikymmeniin.

Viitesuorituksissa, joista yrityksen saamissa suorituksissa on kyse, tietoa näkyy vielä vähemmän koska käytettävissä on kaiken kaikkiaan 90-merkkiä pitkä merkkijono, jossa on maksajan nimi, kaksi päiväystä, saajan tilinumero, viitenumero, arkistointitunnus eikä juuri muuta.

Vierailija
34/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijarifirma!

Vierailija
35/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuklatkaa. esim. veronpalautukset hoituvat joka vuosi kymmenille tuhansille pankkitilittömille.

Vierailija
36/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitenköhän ne rahat olisi tarkoitus palauttaa ilman tietoja?

Onhan heillä maksutiedot, joten samalle tilille yleensä. Ruotsalaisissa firmoissa on paljon tällaista jäykkyyttä, ettei tarvitsisi maksaa.

Muistaakseni Klarna lähetti myös maksumuistutuksia, joissa oli sama päivä eräpäivänä, vaikka piti olla 14 päivää maksuaikaa H&M:ktä tilattaessa. Kartan myöskin tätä maksutapaa.

Minä en ainakaan näe maksajan tilinumeroa omalle tililleni tulevien maksujen osalta.

Vierailija
37/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä. Itselläni ei ole klarnan ja avardan kanssa ollu koskaan mitään ongelmaa. Hobby hallin kanssa oli ongelmia. Tavaraa ei tullut mutta lasku tuli ja laskun poistamisessa viivyteltiin. Vika oli hobby hallissa eikä avardassa. 

Vierailija
38/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt Klarnaa vuosikausia, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmaa. Nykyäänhän siellä on myös se toiminto, että laskun voi laittaa holdiin, jos palauttaa jotain. Miksi joku maksaa laskunsa ennen kuin on varma siitä, että pitää tuotteen? Vai onko kysymys reklamaatiosta, tuote on osoittautunut vialliseksi myöhemmin tai hajonnut liian nopeasti? Silloinhan vastuu ei käsittääkseni olisi Klarnalla, vaan tuotteen myyneellä yrityksellä.

Nämä varokaa sitä ja tätä olisivat sinällään ihan hyödyllisiä viestejä, mutta pääsääntöisesti näissä ei kerrota koko tilannetta, jolloin jää vain oikeasti sellainen käsitys, että AP on itse toiminut väärin/typerästi ja öyhöttää turhasta.

Vierailija
39/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun ole tarttenut antaa kuin tilinumero jos rahaa on palautettu! Mutta en olekkaan käyttänyt tota firmaa.

Vierailija
40/46 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen samaa ihmetellyt. Vaikka maksan koko oston heti verkkokauppaan x, niin hetken päästä tulee Klarnalta kuittaus että maksu on suoritettu.

Hämärää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme