Miltä sukkahousut tuntuu jalassa?
Naurakaa vaan jos haluatte, mutta kysyn ihan vakavissani teiltä naisilta, miltä sukkahousut tuntuvat? Tuntuvatko ne siltä kuin olisi pitkät kalsarit jalassa vai kuin ei olisi mitään? En ole luonnollisestikaan testannut.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä ja lämpöiseltä ne tuntuu miestenkin jalassa
Näin on, olen mies joka käyttää lähes päivittäin sukkahousuja farkkujen alla kylmempinä vuodenaikoina, pitkien kalsareiden sijasta. Yleensä vähän ohuempia tyyliin 20-40 den, koska aika harvoin farkkujen alla tarvitsee paksumpaa välikerrosta. Paksummat sukkikset tai miesten tavalliset pitkät kalsarit ovat monesti turhan paksut ja varsinkin sisätiloissa tukalan kuumat. Kun sukkahousut ovat sopivan kokoiset ja tilanteeseen nähden sopivan paksuiset, niitä tuskin edes huomaa jalassaan. Sen vain tuntee, että kun menee talvisaikaan ulos, jaloilla ei ole kylmä. Kun sukkahousut ovat sopivat, ne ovat ihan paras alusvaate mitä voi olla. Tänään kun ulkona on nollakeli tai olisko pikkupakkanen, niin mulla on jalassa 40 den sukkikset.
Sukkahousut menee ihan hirveän helposti rikki. Housujen alla niitä vielä käyttää, mutta hameen alla ei. Ja kuten joku jo aiemmin sanoi, niin kärkeen tullut reikä tuntuu inhottavalta varpaassa. Olen sen verran usein nuorena ommellut sukkahousuista reikiä umpeen, että enää en tee. Sopivan mallin löytäminen oli haastavaa, yksi hyvä merkki oli, mutta lopettivat sen. En ole käyttänyt sukkahousuja 20 vuoteen enkä niitä enää jalkaani laita. Onneksi nykyään on vaihtoehtoina legginsejä.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos ne on liian tiukkaa mallia tai pienet (eri asia sillä oikea koko voi olla myös esim reisissä liian tiukat ja mahassa hyvät eli mallilla/valmistajalla on väliä), niin hitto ne on ahdistavat vaikka olisivat kuinka ohuet. Sitten taas paksummat saattaa löystyä/venyä vyötäröltä käytössä, tai jos se koko on liian pieni säärien pituuden osalta, niin haara jää liian alas, ja oikeasti aikansa kävellessä päivän mittaan valuu jalasta alas päin niin että haara roikkuu reisien puolivälissä. Ja taas ahdistaa. Kaikista parasta on siis kun kesällä ei tarvitse käyttää sukkahousuja ollenkaan. Töideni puolesta joudun käyttämään kesälläkin ja silloin on todella tarkkaa merkki/koko/mahd ohuet ja soveltuva malli, sillä muutoin tulee hitonmoinen tuska. Ja heti kun pääsee töistä niin sukkikset pois. Sanomattakin että silti voi olla että päivässä menee yksi pari roskiin koska vaikka kuinka varoo ja laittaa huolellisesti päälle niin ei paljoa tarvita kun saa aikaiseksi reiän ja silmäpaon. Ja sekö taas ottaa aivoon että sinne meni min.10e tai enemmän (sen mitä hyvät sukkikset vähintään maksaa). Siinä voit sitten laskea paljonko tulee sukkiksille hintaa kevätlämpimiltä juhannukseen saakka (kun yleensä kesäloma alkaa tai meno töissä hiljenee ettei niin väliä olla skarpisti sukkikset päällä). Eli summaten; enemmän ne sukkikset saatanasta on kuin mieluisat. Talvikäytössä vastaavasti mielestäni ihanan ongelmattomat kun ovat luonnollisesti paksummat ja kestävämmät.
Loistava kuvaus! Pakko lisätä tähän vielä yksi ahdistuksenaihe sukkahousuissa: se varvasosan päässä oleva hirveä sauma, mikä kiertyy huonoon asentoon ja menee varpaiden alle häiritsemään.
Inhottavalle. Jotenkin aina väärin, kutittavat, haarus vetäytyy polviin ja hajoaa jos vähänkin liikut.
Ratkaisin tämän ongelman jo vuosia sitten ihan ostamalla sukkahousut ja kokeilemalla. Silloinen tyttöystäväni hieman auttoi valinnassa. Muistaakseni 40den(?) ja mustat. Tuntui kivalle. Mikään ei ollut aiemmin tuntunut samalle. Sainpa sitten kotona seksiäkin sukkikset jalassa kun olin kuulemma aika p0rn.
Tutustuin sukkahousuihin alun perin, kun uniapnean takia potkin aina öisin peiton pois. Kun en käyttänyt pyjamaa ja ikkuna oli pakkasellakin auki, niin hiukan oli herätessä kalseaa. Kokeilin sukkahousuja yöasuna ja olin tyytyväinen.
Nyt kun apnea on hoidossa, mutta jostakin syystä sääreni ovat täysin karvattomat, niin käytän tätä vaatekappaletta myös päivällä.
Ennen naureskelin, että kaikkea ne naiset päällensä pukevatkin. Hankalaa ja eihän ne voi lämmittää. Olin väärässä. Täysin väärässä. Käyttömukavuus on huipussaan ja jos välillä joutuu käyttämään perinnepitkiä, niin ahdistaa.
Mielenmuutos kirjoitti:
Tutustuin sukkahousuihin alun perin, kun uniapnean takia potkin aina öisin peiton pois. Kun en käyttänyt pyjamaa ja ikkuna oli pakkasellakin auki, niin hiukan oli herätessä kalseaa. Kokeilin sukkahousuja yöasuna ja olin tyytyväinen.
Nyt kun apnea on hoidossa, mutta jostakin syystä sääreni ovat täysin karvattomat, niin käytän tätä vaatekappaletta myös päivällä.
Ennen naureskelin, että kaikkea ne naiset päällensä pukevatkin. Hankalaa ja eihän ne voi lämmittää. Olin väärässä. Täysin väärässä. Käyttömukavuus on huipussaan ja jos välillä joutuu käyttämään perinnepitkiä, niin ahdistaa.
Tervetuloa joukkoon! Minäkin nukun yleensä sukkahousut jalassa. Kun vetää vielä vyötärönauhan yöpaidan päälle, keho on jotenkin mukavassa ja rauhoittavassa paketissa, eikä esimerkiksi levottomat jalat vaivaa. En tiedä onko tässä jotain alitajuisia jäämiä jostain vauva-ajasta, mutta joka tapauksessa toimii.
Toki käytän sukkahousuja myös muulloinkin, kun esim farkkujen alle tarvitsee lämmittävän alusvaatteen. Sukkahousut ovat todellakin paljon mukavammat kuin perinnepitkät. On typerää että niitä pidetään vain naisten vaatteita.
Sellaiset paksut sukkikset, joissa on sellaisia vakoja ja jollaisia jo lapset käyttävät, tuntuvat inhottavan tiukilta päällä. "Nailonit" eivät ihan niin epämiellyttäviltä, mutta ne tuntuvat muovisilta jaloissa. Itse en pidä sukkahousuista ollenkaan ja käytän esim. kylminä talvipäivinä leggingsejä farkkujen alla. Nailonit menevät myös helposti rikki, tulee silmäpako, joten sukkikset ovat aina vähän ongelmalliset.
Hyvät ja sopivan kokoiset sukkahousut eivät tunnu paljon miltään.
Huonot sukkahousut esimerkiksi valuvat haaroista ja tuntuvat siksi paljon häiritsevämmiltä kuin pitkät kalsarit.
Yhdet mukavimmista omistamistani sukkahousuista ovat nämä.
(1) ANNA bambusukkahousut, stripe, made in Eu – Cocoonhouse
Eivät Bambu kuidusta tehtynä ole niin liukkaat housujen alla kuin nylonit, mutta erittäin mukavat ihoa vasten. Eikä sellaiset hien kerääjät, kuten puuvillavaatteet. Itse en enää perinteisiä miesten kalsareita juuri käytä, kun sukkahousuista löytyy paljon miellyttävämpiä vaihtoehtoja.
Kuten edellä sanottu, kun on sopivankokoiset ja materiaaliltaan laadukkaat sukkahousut jalassa, niin ne ei tunnu juuri miltään. Tai kuten joitakin sukkahousuja mainostetaan "kuin toinen iho". Tukisukkahousut sen sijaan tuntuu jalassa, puristavalta. Kuten kuuluukin. Jotkut tukisukkahousut on niin tiukat, että on jo hankala kiskoa päälle.
Paksut sukkahousut tuntuu myös, no paksulta. Ja huonolaatuiset neulesukkahousut voi aiheuttaa kutinaa. Ehkä se epämiellyttävin sukkahousukokemus valuvien sukkahousujen lisäksi. Valuminen johtuu usein siitä, että sukkahousujen koko on väärä, ja vyötärönauhallakin on merkitystä. Myös jotkut kuviosukkahousut saattaa vähän kutittaa. Varsinkin jos se kuvio on ns. kohokuvio, esim. palmikkosukkahousut.
Siis kun löytää sukkahousut, joiden malli on omalle kropalle sopiva ja joiden materiaali on miellyttävä ihoa vasten, ja lisäksi ovat kestävät, niin lienee järkevintä pysyä niissä. Itselleni on tärkeää, että sukkahousuissa on pitkä sääriosa ja korkea vyötärö. Ei valu niin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Mielenmuutos kirjoitti:
Tervetuloa joukkoon! Minäkin nukun yleensä sukkahousut jalassa. Kun vetää vielä vyötärönauhan yöpaidan päälle, keho on jotenkin mukavassa ja rauhoittavassa paketissa, eikä esimerkiksi levottomat jalat vaivaa. En tiedä onko tässä jotain alitajuisia jäämiä jostain vauva-ajasta, mutta joka tapauksessa toimii.
Toki käytän sukkahousuja myös muulloinkin, kun esim farkkujen alle tarvitsee lämmittävän alusvaatteen. Sukkahousut ovat todellakin paljon mukavammat kuin perinnepitkät. On typerää että niitä pidetään vain naisten vaatteita.
Iän myötä (olen jo yli 60 v) on tapahtunut sellaista, että minulla on alkanut olla yöllä helposti kylmä, ja on pakko laittaa tarpeeksi vaatetta päälle, jos haluaa nukkua hyvin. Ennen minulla oli pelkkä pyjaman yläosa ja lyhyet alkkarit, nyt ne ei riitä. Nykyisin laitan pyjaman alle lisäkerrokseksi t-paidan ja 20 denierin sukkahousut. Nukkuminen on parantunut paljon.
Mielenmuutos kirjoitti:
Olen jo hieman varttuneempi mieshenkilö ja olen käyttänyt sukkahousuja vuosia. Kun on oppinut löytämään hyviä ja itselleen sopivat sukkahousuja, ne ovat aivan loistava alusvaate ja tuntuvat mukavalta jalassa. Niiden käytössä ei ole mitään hankalaa, päinvastoin. Noiden perinnepitkien käyttö tuntuu itse asiassa hankalammalta kun pitää pukea housut ja sukat erikseen. Ja housun ja sukan väliin voi jäädä ihoa paljaaksi. Tai sitten sukka ja housu menevät niin paljon päällekkäin, että sääri tuntuu farkkujen alla epämukavan paksulta.
Hyvät sukkahousut ovat mukavin vaate mitä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Etköhän sinä naisena tiedä. En sano, että joka ikinen nainen on käyttänyt sukkiksia, mutta varmaan suurin osa edes joskus kokeillut.
"mutta kun minä olen MIES!!!! MIES!!! Usko, MIES!!! Palstamies!! Ihan tosi!!!"
Kikkelin kohdalta voi tuntua erilaiselta kuin pimpin.
Siinä on saumakohta, niin voi kullia painaa.
Kokeile.
Yleensä ne vähän kutittavat käytössä, mutta sen kestää. Vyötärön kuminauha tuntuu usein epämukavan kireältä, joten leikkaan siihen muutaman loven saksilla. Materiaali joustaa eikä putoa päältä, vaikka vyötärökuminauhaa vähän höllentää.
Ahdistavin vaatekappale, jonka tiedän. Välttelen sukkahousujen käyttöä viimeiseen asti, mutta pari kertaa vuodessa joudun käyttämään niitä juhlamekon kanssa.
Hyvältä ja lämpöiseltä ne tuntuu miestenkin jalassa