Turku, Runosmäki.
Ollaan muuttamassa maalta sinne esiteinin kanssa ja haluaisin tietää mitä on odotettavissa? Tiedän että palvelut on lähellä ja keskustaan pääsee kätevästi, mutta kertokaa vähän ihmisistä siellä ja muutenkin kaikkea?
Kommentit (39)
En suosittele runosmäkeä, varsinkaan esiteinin kanssa. Tosi levotonta. Juoppoja, mamuja, ym. sossupummeja.
On suuri ja ns. huonomainen lähiö. Mutta paskaakos siitä, muutatte pois jos ette viihdy. Jos siellä asuu yli 10 tuhatta ihmistä, niin ei se ihan asuinkelvoton lähiö voi olla.
No ei kylla ole mitaan rapajuoppoja. Tavallisia tyossakayvia ihmisia, on joitakin kaupungin vuokrataloja ne uusimmat, mutta ikina en ole siella pelannyt. Opiskelijana asuin siella. Vaki koostuu lahinna matalatuloisesta tyolaisvaestosta. Juoppoja ja mamuja on Lauste ja Halinen taynna, ja Varissuo kanssa.
Hmm.. En ihan tuollaista odottanut. Siis joka puolella niitä alkoholiongelmaisia löytyy, mut että juoppoja ja narkkeja paikka täynnä. Paikka houkuttelee juurikin niiden palvelujen takia ja kun koulukin on kävelymatkan päässä. Itse olin innoissani tästä, mut täytyy myöntää että nyt hieman arveluttaa koko muutto. Ollaan muuttamassa signalistinkadulle.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 13:14"]
. Juoppoja ja mamuja on Lauste ja Halinen taynna, ja Varissuo kanssa.
[/quote]
Minä asun Halisissa enkä minä ole mamu enkä edes juoppo. Sorry. Tunnen täältä aika monta muutakin, jotka eivät ole mamuja eivätkä juoppoja. Halisissa on se(kin) kivaa, että täällä korkeimmat talot ovat sellaisia kuusikerroksisia eikä niitäkään ole monta ja ne ovat etäällä toisistaan. Olen kerran elämässäni käynyt Runosmäessä, ajettiin fillarilla pyörätietä kahden todella korkean kerrostalon välistä, ja tunsin todellista ahtaan paikan kammoa. Halisissa on metsää ja peltoa, täällä voi hengittää. Ja Aurajoki kolmen minuutin kävelymatkan päässä.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 13:22"]
Hmm.. En ihan tuollaista odottanut. Siis joka puolella niitä alkoholiongelmaisia löytyy, mut että juoppoja ja narkkeja paikka täynnä.
[/quote]
Älä usko koskaan puheita, katso ja koe itse.
Haluaisin tarkentavaa tietoa. Joskus se Länsinummikin luettiin Runosmäkeen, mutta ei kai enää? Kaupungin vuokra-asunnot on ihan vihoviimeisiä taloja, mutta onhan siellä pakostakin oltava myös niitä rauhallisia taloja. On se niin iso alue.
Käytännössä minäkin valitsisin "kahdesta pahasta" Halisen. Runosmäki on ISO slummi.
Signalistinkatu on alueen laidalla ja metsän reunalla. Varmasti ihan hyvää aluetta.
Olen asunut elämässäni kolmessa lähiöissä, joista Runosmäki on yksi. En voi kauheasti moittia yhtäkään niistä. Runosmäessä asuu paljon kunnon ihmisiä. Jotkut talot ovat toki levottomia, mutta sellaisia nyt löytyy joka paikasta.
Voisiko joku perustella mitä haittoja on juopoista ja narkeista, ei ne mitään peikkoja auttamatta ole.
Kyseisellä aluella syntynyt ja elänyt olen siellä pystynyt elämään normaalia arkeani. Lapset ovat kasvaneet alueelta normaaliin aikuisuuteen jne.
Eikai sillä ole väliä missä päin Turkua asuu. Joka paikasta löytyy narkkeja, idiootteja, juoppoja, mamuja jne. Tiedän koska asuin lähes 20 vuotta Turussa. Voi olla, että saat kivat ja rauhalliset naapurit tai sitten kamalat. Ei sitä ikinä voi tietää.
Ei ne mamut aina niin pahoja ole. Kaikista pahimmat on narkkarit joiden naapurissa en kyllä haluisi asia. Juopotkaan eivät ole pahoja jos ne on hiljaisia juoppoja. Toivottavasti et saa naapuriksesi metelöiviä teinejä jotka bilettää joka viikonloppu.
Hups, nyt täytyy kyllä myös korjata käsityksiä Halisista. Asumme perheeni kanssa Halisissa enkä tunne täältä yhtään juoppoa enkä nistiä. Sen sijaan tunnen ihan tavallisia työssäkäyviä perheitä ja lapsilla on paljon kavereita pitkin Halista. (myös mamuja!) Lenkkeilymaastot ovat Turun parhaita ja kaupunki pyöräilymatkan päässä. Muutaman kerran olen vieraillut Runosmäessä ja siellä kyllä juopot ja narkit pyörivät ihan näkyvillä. Suosittelen siis Halista.
Suurimmassa osassa lähiöistä on varmasti niin levottomia kuin rauhallisiakin alueita. Niin myös Runosmäessä ja Halisissa. Itse asun Runosmäen laidalla ja aivan rauhallista on. Oikeastaan koskaan ei tarvitse käydä Runosmäen keskustassa, mitä nyt kirjastossa tai apteekissa joskus.
Luin väärin ja luulin, että olet muuttamassa Turkuun Einsteinin kanssa.
Näinhän se on. Vielä hyvämaineisessa Hirvensalossahan tapahtuu vaikka mitä tällä hetkellä, mutta jostain syystä sitä hyssytellään julkisuudessa, ainakin vielä.
Itse olen ainakin viihtynyt runosmäessä:) rauhassa on saanut olla.
Itse olen asunut Runosmäessä ja moni ystäväni asuu siellä vieläkin. En allekirjoita mitään noita "slummiväitteitä" , alue oli rauhallinen ja suurin osa väestöstä vanhuksia ja lapsiperheitä. Koskaan ei ole tullut mitään narkkeja tai muitakaan vastaan. Asuin n.100m Signalistinkadulta ja hyvä ystäväni asuu kyseisellä kadulla parhaillaan.
Suosittelen Runosmäkeä lämpimästi, tulette viihtymään siellä varmasti! :)
Jos muutatte vuokrataloihin, niin levotonta. Huumeita, alkoholia yms. jopa luteita.