Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun ei kannata mennä töihin josta saa alle 2000e netto

Vierailija
13.11.2020 |

saan tukia 1400-1500e kuussa (maksettu vuokra ja toimeentulotuki + muut laskut)

Sit on aikaa harrastellen tehdä parisataa siihen päälle mukavasti.

Kun laskee vielä menetetyn ajan ja kaikki kulkemisesta syntyvät kulut yms, ei mun kannata tehdä töitä alle 2000e/kk netto

Mitä duunia suosittelette? Työkokemusta eikä koulutusta oo, muuta kuin lukio
Ikää 34

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sulle varmaan kannata enempää maksaakaan, kun olet tuollainen reppana, jonka mielestä muiden kuuluu sinua elättää ja toimeentulotuki on mielestäsi vaihtoehto palkalle

Vierailija
2/13 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen paljon saat tukia, itse sain kahden lapsen yh:na reilusti alle tuon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 46v, ja minulla on toisen asteen koulu käytynä alle ja siihen päälle erikoisammattitutkinto toiselle alalle, ammattitutkinto kolmannelle alalle ja vielä yhden alan erikoiskoulutus, enkä ole eläissäni tienannut kahta tonnia bruttona. Ehkä jos pääsen joskus vielä töihin kokopäiväisesti voin ylittää sen maagisen rajan koska yksi koulutus on tullut lisää edellisen kokopäivätyön jälkeen jonka palkka oli muutaman kympin alle kaks tonnia brutto.

Eli ei sun kannata tehdä yhtään mitään töitä jos et kerran oikeasti halua, jos tuo elintaso on sulle ok, niin mikäpäs siinä. Jos taas haluaisit nostaa elintasoasi niin sun pitäisi oikeasti kouluttautua jo sit joko korkeakoulututkinto.

Onhan se epäreilua että yhdelle tyypille yhteiskunta maksaa niin ison vuokran joka muualla vastaa perheasuntoa.

Vierailija
4/13 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkka peliin ja tuet hittoon, ja jokainen saa rauhassa elää kuten haluaa. Noin tonni kuussa, sillä asuu jo ihan hyvin missä vaan pikkukaupungissa.

Vierailija
5/13 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansalaispalkka peliin ja tuet hittoon, ja jokainen saa rauhassa elää kuten haluaa. Noin tonni kuussa, sillä asuu jo ihan hyvin missä vaan pikkukaupungissa.

Eli mielestäsi jokaisen työttömän pitää muuttaa pois sosiaalisesta piiristään?

Esimerkiksi minulla asuu KAIKKI kaverit, ystävät ja sukulaiset helsingissä, espoossa ja vantaalla.

Pitäisikö minun mielestä muuttaa Kouvolaan, josta en tunne yhtään ketään?

Vierailija
6/13 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi minulla asuu KAIKKI kaverit, ystävät ja sukulaiset helsingissä, espoossa ja vantaalla.

No kyllä jossain Vantaan perukoilla on halvempiakin kämppiä, tai sitten siinä Espoon tai Vantaan rajanaapureissa. Ei se nyt niin kauheaa ole kun siellä kulkee julkisetkin niin hyvin. Ei mitään järkeä että ihminen joka ei edes halua mennä töihin asuisi jossain ison kaupungin kalleimmilla paikoilla.

Vierailija
7/13 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä 4 hengen perheen nettotulot ovat yhteensä 2000e.

Vierailija
8/13 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kyllä sun täytyy! Ihmettelen aina miten pääkaupunki seutulaiset kuvittelevat, että heillä on joki ihme etuoikeus pysyä siellä! Katso ympärillesi. Puolet porukasta ovat joutuneet jättämään KAIKKI ystävät ja sukulaiset Kouvolaan ja lähteneet työn perässä Hesaan. Jos sinä et onnistu hankkimaan sieltä töitä, niin muuta pois.

Vierailija
9/13 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kyllä sun täytyy! Ihmettelen aina miten pääkaupunki seutulaiset kuvittelevat, että heillä on joki ihme etuoikeus pysyä siellä! Katso ympärillesi. Puolet porukasta ovat joutuneet jättämään KAIKKI ystävät ja sukulaiset Kouvolaan ja lähteneet työn perässä Hesaan. Jos sinä et onnistu hankkimaan sieltä töitä, niin muuta pois.

Ja mitähän mä siellä Kouvolassa yksin tekisin, ilman minkäänlaisia kontakteja tai turvaverkkoa?

Syrjäytyisin ja masentuisin lopullisesti? Työnsaantimahdollisuudetkin ovat heikompia siellä verrattuna PK-Seutuun

Vierailija
10/13 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan kannata tehdä töidä alle 2000 netto, kun saan nykyisestä työstä 2400 netto.

Vierailija
11/13 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään kannata.

-Sinkkiş

Vierailija
12/13 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on että jos et tee uraa niin se palkka ei nouse koskaan edes uran loppuvaiheessa

Vierailija
13/13 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PKSeudulla kyllä löytää asuntoja 500e vähän kauempaa.  Mutta ihan oma valintasihan se silloin olisi haluatko laittaa rahat vuokraan, vaiko säästää itsellesi ..

-Sinkkiş