Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Putoaako painoni liian nopeasti?

Vierailija
10.03.2014 |

Aloitin elämänmuutosprosessin tammikuun puolivälissä. Painoa on nyt pudonnut 9 kg siitä, viime viikon aikanakin 1,5 kg.

Joka paikassa toitotetaan, että painon pitäisi pudota vaan 0,5 kg/viikko. En kuitenkaan kärsi nälkää: syön normaalisti ravitsemussuositusten mukaan. Olen lisännyt vihannesten ja hedelmien syöntiä, jättänyt sipsit, pullat, hampurilaiset, pizzan, karkit, suklaan lähes kokonaan pois. En todellakaan ole millään nälkäkuurilla.

Kävelen n. tunnin/päivä. Muuta liikuntaa en vielä harrasta, mutta aikomuksena on. Aloitin 15 min kävelylenkeistä ja siitä olen pidentänyt aikaa ja matkaa. 1-2 kertaa viikossa teen 1,2-2 tunnin kävelyn.

Pitäisikö painon putoamisen vauhdista huolestua?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei putoa. Jos oikeasti syöt riittävästi ja suositusten mukaan, etkä liikukaan kohtuuttomasti, niin ei tuosta asiasta tarvitse mitenkään murehtia. Enkä muutenkaan ymmärrä sitä liian nopean painonpudotuksen kauhistelua, itse olen pudottanut nutraamalla aikanaan 16 kg 10 viikossa eikä siitäkään mitään haittaa ollut...

Kadehdittava ongelma kyllä sinulla, että normiruoalla lähtee painoa noin hyvin :) 

Vierailija
2/5 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei putoa. Yleensä alussa lähteekin enemmän ja myöhemmin sitten hitaammin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Alkuun lähtee nopeammin varsinkin jos on paljon painoa. Itsellä lähti 1-1.5 kg /vko alkuun mutta nyt 7 kilon jälkeen tarttis diettiä kiristää tai liikuntaa lisätä kun vauhti pudonnut 300-500 g /viikko tahtiin.

Vierailija
4/5 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla oli lähtöpaino? Mitä enemmän,sitä helpommin se lähteekin pois kun muutat elintapasi totaalisesti...

Vierailija
5/5 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähtöpainoni oli 99 kg. Ensin en ajatellut edes laihduttaa, varsinaisesti, koin, että se on liian työlästä. Ajattelin, että vaatii ihan hirveetä nälkäkuuria ja kieltäymystä, en pysty. Ja kun ikääkin on kohta 40-v., niin en varmaan enää edes laihdukaan, kun joka puolella pelotellaan, ettei yli 30-vuotiaat enää niin vaan laihdu...

Mulla oli sokeriaddiktio. Vedin sokeriherkkuja kaksin käsin, sellasiakin, jotka ei edes maistuneet hyvältä. Ja kamalat hiivaongelmat. Sitten yhtäkkiä tuli stoppi sen sokerin kanssa ja päätin, että elän viikon ilman tuotteita, joissa on lisättyä sokeria. Tuli parempi olo. Elin toisen viikon ilman sokeria. Sitten menin vaa'alle ja painoa kadonnut yli 2 kiloa.

Sen jälkeen aloin vähän tarkastamaan tuota ruokavaliota ja pikkuisen lisäämään liikuntaa. Henkisesti valmistauduin siihen, ettei se paino kuitenkaan putoa kuin 0,5 kg viikossa ja -10kg on saavutettu vasta joskus kesäkuussa. Mutta nyt painan 90,6 kg ja jos hyvin menee, se -10 kg tulee täyteen jo ensi viikolla. :) Sitten otan tavoitteeksi, että jos kesäkuuhun mennessä olisi lähtenyt vielä -5kg...

Olen joskus yrittänyt noita pussikuureja. Mulle tuli niistä niin kamalan oksettava olo, etten pystynyt. Jos en tavallisella terveellisellä ruoalla laihdu, sitten pitää unohtaa koko laihtuminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän