Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tulisit yllättäen (ja ehkäisystä huolimatta) raskaaksi 45-50-vuotiaana, pitäisikö lapsen?

Vierailija
13.11.2020 |

Musta tuntuu, etten mä pystyisi. En vain jaksaisi enää olla hyvä äiti.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin ja pidin. Olin parempi äiti kuin nuorempana ja rakastin koko raskaus/vauva aikaa.

Vierailija
2/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Abortoisin sen niin pian kuin mahdollista. Olen 45 ja lapset tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa olisi olla eläkkeellä kun lapsi pääsee peruskoulusta.

Vierailija
4/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin, mutta kävisin kyllä kaikissa mahdollisissa sikiöseulonnoissa vai mitä ne on, joissa yritetään varmistaa sikiön olevan terve. Pitäisin siksi että lapsia ei vielä ole enkä ole oikein koskaan löytänyt hyviä järkisyitä niiden hankkimiseksi. Olen tavallaan edelleen pohtivalla kannalla, koska selvästi joku tunnepuoli minussa lapsia haluaa, järki taas ei. Siksi voisin ajatella että vahinko on päätös jota mun ei tarvinnut tehdä. Mutta realistisesti homma menee niin että aika loppuu ennen kuin saan tehtyä oikeasti päätöstä, jolloin sitä ei tarvitse enää miettiä.

N36

Vierailija
5/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi. Minulla on jo 3 aikuista lasta. En jaksaisi aloittaa kaikkea alusta. Yövalvomisia jne...

Vierailija
6/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti pitäisin, ei ole mitään kunnon syytä abortoida.

Vierailija
7/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä olisi pitänyt/pitäisi nuorempanakaan. En ole koskaan halunnut lapsia, enkä etenkään isolla todennäköisyydellä jollain lailla erikoislasta. Saatika että haluaisin saada oman vapauden takaisin vasta lähes 70-vuotiaana... Hell no. Eihän siinä pahimmillaan ehtisi ollenkaan enää nauttia siitä "aikuisen lapsen seurasta", joka voisi olla ainoa hyvä puoli ylipäätään lisääntymisessä.

Vierailija
8/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa olisi olla eläkkeellä kun lapsi pääsee peruskoulusta.

Etkö ole kuullut, eläkkeet on peruttu.

Joten hyvin kerkeää hakea se lapsi töiden välissä. Sillä Suomessa siinä vaiheessa pitää tehdä montaa työtä että saa ruokaa.

Vierailija
9/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-50 vuotiaan raskaus on aika epätodennäköinen, varsinkin se että raskaus pääsee loppuun asti. 44-vuotiaasta lähtien keskenmenoprosentti on 50%

Vierailija
10/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45-50 vuotiaan raskaus on aika epätodennäköinen, varsinkin se että raskaus pääsee loppuun asti. 44-vuotiaasta lähtien keskenmenoprosentti on 50%

Silti sitä joskus tapahtuu, siksi kysymys: mitä tekisit?

Vierailija
11/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaan 60%

https://www.advancedfertility.com/age-miscarriage.htm

Vierailija
12/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan pitäisi. Kolme lasta riittää. En jaksa aloittaa sitä rumbaa enää alusta. Todennäköisesti olisi tuossa iässä joku erityislapsi.

Vierailija
13/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen melkein tuon ikäinen, ja lapseni muuttavat ihan kohta pois kotoa.

Vierailija
14/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi. Jos keran ehkäisen, se tarkoittaa että en lasta halua.

Vierailija
15/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti sitä joskus tapahtuu, siksi kysymys: mitä tekisit?

Voisin antaa katsoa onnistuuko raskaus.

Nyt vain yksi lapsi kun olin vähää vajaa 40-vuotiaas sitten raskaaksi 43 vuotiaana kumin unohduksesta, mietin aborttia, pidimme raskauden mutta meni kesken 7+6 vaikka oli löytynyt syke varhaisultrassa 7+1 päivänä

Vierailija
16/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan. Ja kyllä tuossa iässä varmaan varallisuuttakin olisi jo tarpeeksi.

Vierailija
17/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä antaisin lapseni elää.

Vierailija
18/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin. Ja pitäisin itsestäni hyvää huolta.

Vierailija
19/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan pitäisi.

Vierailija
20/43 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielumminhan sitä tuossa iässä keskittyisi äitiyteen, kuin vaikkapa 20-25v.

Ei kannata tuhlata nuoruusvuosia äitiyteen, keski-iässä sitä on sitten jo viisaampi ja rauhoittuneempi ja varmasti kiitollisempi pikkuisessa kuin nuorempana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi