Onko muilla kokemuksia vastaavanlaisesta?
Hei!
Meille siis suotiin 3.ICSI:n tuloksena 3,5vuoden odotuksen jälkeen ihana poika joulukuussa 2005. Lapsettomuuden syy mun vaikea endometrioosi. En oo kauheesti uskaltanu " huudella" , mut testasin luomuyllätysplussan 26.6. Yhdet menkat ehti olla imettämisen lopettamisen jälkeen 29.5. Tein ite kaks testiä...kp29 ja 32, jotka olivat haaleita mutta näkyi kuitenkin kaksi viivaa. Sitten vein vielä pissanäytteen arvauskeskukseen kp35, koska mulla oli vuotoa kp34 joka loppui siihen. Tulos hyvä plussa.
Tänään kävin alkuraskauden ultrassa, menkoista laskettuna olisi rv8+2, mutta ultran mukaan rv5+jotain?? Pikkuinen oli oikeassa paikassa, jossa ruskuaispussi + alkio n.4mm kuten viikkoihin nähden pitääkin ja näin ollen sykettä ei vielä näkynyt. Lääkäri sanoi, että kierron pituutta ei todellakaan voida tietää koska, mulla ehti olla ainoastaan ne yhden " kivikautiset" ennen raskautumista. Näin ollen voisi olla että raskaus on saanut alun oletettua myöhemmin?? Munapussi näytti ultrassa oikein hyvältä ja symmetriseltä, joten lääkäri ei vielä menettänyt toivoa. Sanoi kuitenkin, että ei kannata vielä hirveesti iloita. Ja että positiivistahan tässä on nyt sekin, että jos tämä ei onnista niin tiedetään, että luomuna onnistuminenkin on mahdollista.
Itelleni tuli jo ihan luovuttanu olo...oon laskenu kalenterista päiviä...et milloin hedelmöittyminen olisi sitten tapahtunut?? Lääkäri sanoi, että nykytestithän näyttävät plussaa jo hyvin aikaisin. Mietin, kun ennenhän raskaustesti tehtiin vasta kun menkat oli kaks viikkoa myöhässä, niin oliko sillon rv4 vai? Jos mun kierto olisikin venyny sinne valemenkkoihin saakka, niin sit viikot vois kai pitää jotakuinkin paikkansa?? Osaako kukaan viisaampi sanoa? Ja onko kellään vastaavanlaista kokemusta?
Oon ollu ihan murheen murtama koko päivän...uus ultra on viikon päästä.Saattaapa olla pitkä viikko edessä. Mulla jotenkin tuli eilen illalla sellanen tunne et kaikki ei oo hyvin. Pahoinvointia mul oli aamusta iltaan usean päivän ajan, mut tänään ei ollu aamulla kun vähän. Yleensä iltaa kohti pahenee, mut nyt ei mitään. Ahistus vaan on hirvee...
Kiitti kauheesti jo etukäteen, jos joku jaksoi lukea sepustukseni.
Murheenmurtama Hansuliini
Kommentit (6)
Eli mulla huomenna rv9 täynnä ja raskaus sai alkunsa ICSIstä eli tarkka päivä on tiedossa,kävin alkuraskauden ultrassa neuvolassa ja lääkäri arvioi kans viikkoja olevan 5-6 vaikka piti olla 8 täynnä,sanoi että voi oikeastikin heittää tässä vaiheessa jos alkio on kiinnittynyt myöhään mutta sanoi myös ettei kannata vielä juhlia,huomenna sit aukeaa taas toi julkinen puoli eli koitan saada ajan pikasesti hoitaneelle lääkärille. Maanantaina siis löytyi syke ja kaikki oli muuten ok,viikot vaan ei täsmänny eikä oikein mene myöhäisen kiinnittymisenkään piikkiin noin iso heitto. Masentaa ajatuskin ettei tästä viimeisestä yrityksestä sittenkään tulis mitään,yksityiselle puolelle ei ole varaa lähteä uusiin hoitoihin eli sitten ollaan lapsettomia.
-eternal 8+6-
Kiitos vastauksistanne Enni-Maija ja eternal! Tsempitys tulee tosiaankin tarpeeseen! Eternal sullahan onkin lähes samanlainen kokemus, mutta meillä ei vaan sykettä vielä näkynyt. Toivottavasti näkyy keskiviikkona!!!! Sikäli positiivista teidän tilanteessa on tosiaan se, että pikkuisen sydän pamppaili :) Mulle sanottiin esikoista odottaessani alkuraskauden ultrassa viikoilla 7+3, että nyt kun syke näkyy niin on 90%:n mahdollisuudet saada vauva kotiin. Niin onnellisestihan siinä sitten kävikin, vaikka koko raskausaika oltiin " varpaillaan." Minä toivon teille sydämestäni onnistumista!! Tiedän tarkoin tunteen itse kolme hoitoa kokeneena. Ei meilläkään olisi ollut vara mennä yksityiselle hoitoihin. Empä minäkään tiennyt tuota, että kiinnittyminen ICSI:ssäkin voi heittää noin paljon.
Mulla tosiaan voi tuo edellinen raskaus ja imetys vaikuttaa kierron pituuteen, mutta silti se tuntuu niin uskomattomalta, että voisiko kiertoni venyä niin paljon. Ja voiko raskaustesti näyttää haaleaa plussaa jo viikon päästä raskautumisesta?? Onks kellään kokemusta? Tulehan eternal kertomaan sitten kuinka raskautesi etenee!! Toivotaan, että molemmat saamme nyytin kotiin alku haasteista huolimatta!
Teille peukutellen bdbdbdbdbd
Hansuliini
Tänään kävin TAYSissa ultrassa ja vaikka alkion koko vastasi aikalailla viikkoja (8+) niin sykettä ei enää löytynyt eli tässä viikon aikana on elämä sammunut. Itselläni olikin jo viikonloppuna tunne ettei kaikki ole kohdallaan vaikkei mitään kipuja/vuotoja ole tullut edelleenkään. Tottahan siinä halus kysyä lääkäriltä vielä että onko se ihan varmaa mutta eihän se siitä miksikään muutu. Perjantaiksi varattiin aika kaavintaan,en halunnut muita vaihtoehtoja edes harkita kun viimeksi oli aika rankkaa odotella että vuotaa itsestään pois,ei annettu mahdollisuutta lääkkeelliseen keskeytykseen eikä kaavintaan vaikka itse pyysin. No,meidän hoidot loppuu tähän ja todennäköisesti otan eron avomiehestäni,ei ole muutenkaan mennyt hyvin enää reilun vuoden aikana eikä tämä paranna tilannetta yhtään.
Mutta tsemppia kaikille muille ja hauskaa loppukesää!
-eternal-
Kyl elämä on niin epäreilua. On todella harmi, että pikkuinen kasvanut noin kauan ja sit ei oo enää jaksanu :( Mullahan viikkoja on nyt vasta 6+jotain (jos edellinen ultra-arvio raskauden kestosta pitää paikkansa) eli huomenna kai sen sykkeen pitäisi näkyä, jos kaik Ok?? Itsellä kyllä sellainen tunne, että " pommi putoaa niskaan" . Etova olo vähäntyny hirveesti, eilen illalla oli, mut tänään ei taas mitään.
Voimia sinulle lähetän!!
Huomista jännittäen Hansuliini
Pikkuinen oli kasvanu viime kerrasta ja sikiökaiku hyvin nähtävissä, myös kalvo näkyi nyt, mutta sykettä ei edelleenkään näkyny. Viikkoja ehkä jotain 6+...joten piina jatkukoon. Seuraava ultra kahden viikon päästä...voi jessus sentään miten pitkä aika!!! Mut onhan me totuttu odottamaan...=) Kierto on todellakin venähtäny, jos tästä nyt jotain tulee. Lääkäri rupes laskeskelee viikkoja labrassa testatusta vahvasta plussasta, niin sanoi, että eipäs vielä heitetä kirvestä kaivoon! Enpä ois uskonu et tää näin vaikeeks menee. Tänä iltana on taas ollu niin öklö olo et ei muusta väliä. Eikun odotellaan...
Hansuliini
enpä osaa tuohon muuta sanoa, kuin että sulla on tosi piinaava tilanne..
toivotan parasta, ja myöskin rautaisia hermoja, viikko voi tosiaan tuntua pitkältä ultraa odotellessa.
tulehan kertomaan miten kävi, kun jotain kuuluu.
-ennis- +sintti rv9+1