Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pakko laihduttaa, jos BMI 39. Kun on terve.

Vierailija
13.11.2020 |

Otsikko.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että olet terve? Matala-asteinen tulehdus, diabetes, rasvamaksa, noin esimerkiksi, voivat olla hyvinkin salakavalia.

No en ole, koska en ole käynyt lääkärissä, kun kuitenkin tulee ylipaino valitusta.

Tiedän, olen lihava. Tiedän, miten paino putoaa. Jaksanko noudattaa paria päivää pitempään 1500 kalorin tai 1800 kalorian dieettiä? En.

Eli hyvin todennäköisesti et ole terve. Ylipainoon liittyvät sairaudet voivat olla oireettomia, tai sitten oireet ovat tulleet niin pikkuhiljaa, ettet erota niitä normaalista olosta. Ikävä tosiasia on, että jos haluat olla terve, sinun on laihduttava. Siihen saa apua, jos omat voimat eivät riitä.

No ainoa oikea apu, joka toimisi, on joku kotivahti 24/7 joka syöttää minua :D

Omat voimavarat ovat loppu, joten pakko vain nyt luovuttaa.

Mites lihavuusleikkaus?

Ei kannata tuhlata verorahoja, tiedän että ahmin vatsalaukun isoksi taas. Ap

Vierailija
22/44 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko ei ole kuin kuolla. Jos bmi on 39, se voi olla yllättävän lähellä.

No neljä vuotta ollu sama, terve olen. Ja neljä vuotta yrittänyt laihduttaa ja tänään ajattelin lopettaa.

Et ole sitoutunut elämäntapamuutokseen. Siksi et onnistu, ei ole pakko olla sitäkään, oma valintasi.

Voi olla totta. Aina sitä odottaa, koska tää dieetti tai "elämäntapamuutos" loppuu, että saa taas nauttia elämästä.

Mulla vaan ei ole tarpeeksi motivaatiota, kun elämä on mukavaa näinkin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että olet terve? Matala-asteinen tulehdus, diabetes, rasvamaksa, noin esimerkiksi, voivat olla hyvinkin salakavalia.

No en ole, koska en ole käynyt lääkärissä, kun kuitenkin tulee ylipaino valitusta.

Tiedän, olen lihava. Tiedän, miten paino putoaa. Jaksanko noudattaa paria päivää pitempään 1500 kalorin tai 1800 kalorian dieettiä? En.

Eli hyvin todennäköisesti et ole terve. Ylipainoon liittyvät sairaudet voivat olla oireettomia, tai sitten oireet ovat tulleet niin pikkuhiljaa, ettet erota niitä normaalista olosta. Ikävä tosiasia on, että jos haluat olla terve, sinun on laihduttava. Siihen saa apua, jos omat voimat eivät riitä.

Mites lihavuusleikkaus?

Ei se mitään auta, ellei ylensyönnin syitä selvitetä ennen sitä. Lihavuusleikkaus ei ole todellakaan mikään autuaaksi tekevä juttu, vaan sen jälkeen kilot saattavat tulla tuplaten takaisin, ellei suhde ruokaan muutu.

Vierailija
24/44 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole kokemusta ylipainosta, mutta entinen työkaverini aloitti elämäntapamuutoksen menemällä lääkäriin, jossa kartoitettiin terveydentila ja lääkäri laati ruokavalion. Siinä vaiheessa työkaverini vihdoin oli aidosti valmis muutokseen. Hän oli menossa seuraavana vuonna naimisiin. Hän onnistuikin elämäntapamuutoksessa ja laihtumisessa. Jos menet lääkäriin nimenomaan ylipainon takia, lääkäri tuskin silloin rupeaa motkottamaan siitä, paitsi jos on jotenkin huonolla tavalla autistinen tms.

Vierailija
25/44 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites lihavuusleikkaus?

Ei se mitään auta, ellei ylensyönnin syitä selvitetä ennen sitä. Lihavuusleikkaus ei ole todellakaan mikään autuaaksi tekevä juttu, vaan sen jälkeen kilot saattavat tulla tuplaten takaisin, ellei suhde ruokaan muutu.

Olen aina tykännyt syödä. Lapsena eka ajatus aamulla oli aamupala! Yökylässä kaveri toi lasin tuoremehua, "kun ruoka ei maistu aamulla", olin vähän järkyttynyt :D

Sama kun ihmiset sanoo, että paino pudonnut kun on ollut kuumetta. Joo, syön kipeänä kahta kauhemmin!

Olin 61kiloa 13 vuotiaana, 83kg 14 vuotiaana. 58kg 15 vuotiaana.

Aina pääasiassa BMI yli 24. Synnytyksen jälkeinen masennus ja pääsin näihin lukuihin.

Vierailija
26/44 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pysy kauan terveenä tuolla menolla.

Vierailija
27/44 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole kokemusta ylipainosta, mutta entinen työkaverini aloitti elämäntapamuutoksen menemällä lääkäriin, jossa kartoitettiin terveydentila ja lääkäri laati ruokavalion. Siinä vaiheessa työkaverini vihdoin oli aidosti valmis muutokseen. Hän oli menossa seuraavana vuonna naimisiin. Hän onnistuikin elämäntapamuutoksessa ja laihtumisessa. Jos menet lääkäriin nimenomaan ylipainon takia, lääkäri tuskin silloin rupeaa motkottamaan siitä, paitsi jos on jotenkin huonolla tavalla autistinen tms.

Pitää odottaa, että olen valmis. Nyt en ole.

Viime dieettillä tuli lapsellinen kiukuttelu päälle, vi tutti suoraan sanoen, kun mies sai syödä paljon ja minä en! Seksiäkään ollut viikkoihin.

Lopulta luovutin ja olin iloisempi. Mies ja lapsetkin olivat tyytyväisiä, kun äiti ei käyttänyt kuin 3-vuotias! :D

Nyt en ole henkisesti valmis mihinkään.

Nyt luovutan ja katsotaan muutaman vuoden päästä, jos sitten olisi psyykettä.

Ehkä 4 vuoden päästä, vanhemmalla iällä, kun täytän 40v, niin tsemppaan. Ap

Vierailija
28/44 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos korona sallii, niin jatkan kyllä vesijumppaa ja vesijuoksua 3-4x vkoa. Liikkua pitää, vaikka syöminen ontuisikin. Ap

Vierailija
29/44 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh missä itsepetoksessa jotkut elää. 

Itselläni BMI23 ja aloitin juuri laihdutuksen, koska olen vähän lihonnut. Jos yhtäkkiä lihoaa tuohon painoon kannattaisiko mennä lääkäriin? Voit päästä vaikkapa ravitsemusterapeutille tai esimerkiksi laihdutusleikkaukseen? 

Vierailija
30/44 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh missä itsepetoksessa jotkut elää. 

Itselläni BMI23 ja aloitin juuri laihdutuksen, koska olen vähän lihonnut. Jos yhtäkkiä lihoaa tuohon painoon kannattaisiko mennä lääkäriin? Voit päästä vaikkapa ravitsemusterapeutille tai esimerkiksi laihdutusleikkaukseen? 

Ajattelin samoin, kun oma BMI oli 22, 7

Masennus, niin ei jaksa välittää!

Nyt olen onnellinen, mutta kilot jäi.

Ja leikkausta ei kannata minuun tuhlata. Ap

Vierailija
31/44 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduttaminen on helpompaa, kun on vielä terve. Ja vaikka mitä kuvittelet, et ole oikeasti laihduttanut, jos olet tehnyt sitä 4 vuotta ilman tuloksia.

Mun psyyke ei nyt vain kestä epämukavuus alueelle menoa.

Ja muutenkin, olen myös enemmän elämän ehtoo puolella, en mikään 20v,jolla elämä edessä.

Vierailija
32/44 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos korona sallii, niin jatkan kyllä vesijumppaa ja vesijuoksua 3-4x vkoa. Liikkua pitää, vaikka syöminen ontuisikin. Ap

Hyvät lajit nivelille mutta pitäisi silti laihtua.

Vierailija
33/44 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olet hyvä just nyt ja ihan yhtä hyvä hoikempanakin. Toivottavasti sinulla on arjessa kivoja ja iloa tuottavia asioita, eikä oma keho pyöri mielessä niistä nauttiessa vaan voit olla rento ja oma itsesi. Halauksia!

Vierailija
34/44 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää odottaa, että olen valmis. Nyt en ole.

Viime dieettillä tuli lapsellinen kiukuttelu päälle, vi tutti suoraan sanoen, kun mies sai syödä paljon ja minä en! Seksiäkään ollut viikkoihin.

Lopulta luovutin ja olin iloisempi. Mies ja lapsetkin olivat tyytyväisiä, kun äiti ei käyttänyt kuin 3-vuotias! :D

Nyt en ole henkisesti valmis mihinkään.

Nyt luovutan ja katsotaan muutaman vuoden päästä, jos sitten olisi psyykettä.

Ehkä 4 vuoden päästä, vanhemmalla iällä, kun täytän 40v, niin tsemppaan. Ap

No et todellakaan ole valmis, jos omalla vapaaehtoisella dieetillä, käytät perheeseen henkistä väkivaltaa!!

Vierailija
35/44 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Olet hyvä just nyt ja ihan yhtä hyvä hoikempanakin. Toivottavasti sinulla on arjessa kivoja ja iloa tuottavia asioita, eikä oma keho pyöri mielessä niistä nauttiessa vaan voit olla rento ja oma itsesi. Halauksia!

Kiitos! :)

Vierailija
36/44 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät lajit nivelille mutta pitäisi silti laihtua.

Pitäisi, mutta helpommin sanottu.

Vierailija
37/44 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen koko loppuelämän kestävää vähähiilihydraattista ruokavaliota. Motivaatio pysyy yllä, kun tulokset näkyvät nopeasti ja olo on kylläinen. Ruoka on ravinteikasta ja herkullista. Mieli pysyy pirteänä. Ei oo vaikeeta.

Vierailija
38/44 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko. Muuten mörkö tulee ja vie!

Vierailija
39/44 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaminen ei auta. Elämäntapojen muutos auttaa.

On niin monet kerrat kuultu että joku laihdutti 10 kiloa ja sen jälkeen tuli 15 kiloa takaisin. No niin tuleekin jos en muuta elämäntapoja ( ruokailu, liikunta, alkon käyttö ym).

Vierailija
40/44 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lihavat on tyytyväisiä itseensä, miksi aina pitää hakea tätä iänikuista vakuuttelua! Ei, ei pidä laihduttaa eikä kukaan siihen voi pakottaa. Ylipainolla on omat riskinsä, mutta ne ottaa se ylipainoinen itse. Olkaa lihavia jos haluatte, mutta kukaan missään olomuodossa ei voi vaatia toisten subjektiivista hyväksyntää ja ihailua.