Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mitä ihmettä? Vain noin puolet suomalaisista päätyy avioliittoon 50 ikävuoteen mennessä!

Vierailija
13.11.2020 |

https://www.talouselama.fi/uutiset/avioliitot-ja-vauvat-katoavat-suomes…

"Avioliittoja solmitaan yhä vähemmän. Vain noin joka toinen suomalainen päätyy avioliittoon 50 ikävuoteen mennessä."

Siis anteeksi, mitä minä juuri luin? Mitä ihmettä minä juuri luin? Ihmisillä 50 vuotta ikää ja vasta tai vain puolet heistä on naimisissa?

Siis voi luoja. Oikeasti VOI LUOJA! Mitä on tapahtunut, kun avioliiton suosio on suorastaan romahtanut? Tämä jos mikä on aivan järkyttävä kehityssuunta yhteiskunnassa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Looool ihan kuin avioliitto olisi joku elämän päämäärä LMAO

Vierailija
22/32 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet valitsevat avoliiton myös.

Ja näistä erotaan yhtä paljon kuin avioliitoista ellei jopa enemmän.

Ja? Kaikkien tavoite elämässä ei ole olla mahdollisimman kauan yhdessä jonkun kanssa. Lasten kasvaminenkin kestää vain 18 vuotta.

Miksi teit lapsia jos tarkoitus oli saada aikaan vain ero- ja uusperhe? Nautitko lasten pahoinvoinnista omalla kustannuksellasi? Tätä tämä nykyisin on.

Halusin osallistua synnytystalkoisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä ei ole varaa edes avioliittoon saati lapsiin.

Miksi kuitenkin juuri he sitten lisääntyvät eniten?

Koska lapsia ei hankita järkipäätöksellä vaan koska ei ole muita tavoitteita/ sattu pari neljä vahinkoa/ ku mä haluuu u uu uuuuuun/ yms

Vierailija
24/32 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettelemistä tässä on? Viimeksi näin paikallislehdessä vihkimisilmoituksen joskus 12v. sitten.

Vierailija
25/32 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä ja kaveripiirissä on pistänyt hauskasti silmään, että useampi alle viisikymppinen nainen on sattumalta juuri ennen viisikymppisiä avioitunut... hmmm?! Vähän niinkuin Elina Kiikko.

Minusta siinä ei ole mitään naureskeltavaa, jos on tuossa vaiheessa saanut esim. kumppanin uskomaan että leskeneläkkeen kannalta olisi suotavaa. Ehkä kumppani siinä vaiheessa jo uskoo että mitä väliä jos nyt sen askeleen ottaa.

Vierailija
26/32 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskeneläkettä on nuoremmilta leikattu sen verran paljon, ettei ole enää mitään järkeä mennä naimisiin. Hyvä tietenkin niin, koska onhan se aika härskiä aiemmin ollutkin.

Vierailija
27/32 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei pääse enää muiden häihin juhlimaan.

Vierailija
28/32 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä ja kaveripiirissä on pistänyt hauskasti silmään, että useampi alle viisikymppinen nainen on sattumalta juuri ennen viisikymppisiä avioitunut... hmmm?! Vähän niinkuin Elina Kiikko.

Pääsee lesken eläkkeelle jos siippa kuolee. Siinä on tuo ikäraja.

Ei onneksi kauaa enää, kun uudistus vihdoin etenee.

Vierailija
29/32 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 29-vuotias ja koen kumppanini olevan se ”loppuelämäni tyyppi”. En kuitenkaan nää yhtäkään syytä, miksi mentäisiin naimisiin. Lapsia ei haluta, joten niidenkään takia ei tarvitse mennä.

Vierailija
30/32 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ja naiset ovat eriytyneet, arvot, asenteet ja toiveet kumppanista ja yhteiselosta eivät kohtaa.

Tämä. En ole halunnut miestä, koska miehellä ei ole mitään hyvää tarjottavaa minulle. Hyvän sijaan hänestä koituisi vain haittaa minulle ja menettäisin kaiken olemassa olevan hyvän elämästäni.

Vierailija
31/32 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä 5 vuotta aikaa, mutta eipä yksikään nainen ole kiinnostunut.

Vierailija
32/32 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tavoittelemisen arvoista avioliitossa nykyään on?