Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos liha oksettaa mutta ei halua olla kasvissyöjä?

Vierailija
09.03.2014 |

Haluaisin kommenttia ja kokemuksia täältä, asia tosiaankin vaivaa minua ihan päivittäin. Elikkä syön lihaa kyllä, oon aina syönyt ja se on hyvää. Possu ja kana on lempparia ja muuta sit en voikkaan syödä.. Ostan jauhelihan sika-nautana mutta en voi syödä mitään nautapihvejä tai muitakaan koska mua vaan oksettaa se ajatus että se on lehmän lihaa.. Miehen perhe tekee aina hienoja aterioita ja kerran oli just nautapihvejä tms niin mua sen jälkeen ahdisti ja oksetti ihan hirveesti..

Syön leivän päällä kinkkua ja nakkeja vedän kylmänä jne mutta aika usein tulee olo että "hyi helvetti syön kylmää raakaa lihaa" En voi ostaa ruokia joissa on koneellisesti eroteltua lihaa, nahkaa tai makkaroita joissa on luonnonkuori. Pitää olla muutenkin a-luokan lihaa. Tää on erittäin ahdistavaa.. Enkä voi maistaa esim lammasta tai muutakaan erilaista eläintä, kieltä, maksaa tms. Jouluna joulukinkku oksetti ekaa kertaa, siinä näkyi ne urat missä verisuonet oli menneet ja en voinut syödä aaton jälkeen enää kinkkua. Haluaisin pystyä syödä eri lihoja ja nauta on varmasti hyvää mutta en vaan kykene, ajatus ahdistaa ja kuvottaa ja itkettää mua.. Mitä tässä pitäis tehdä ja miks tämä on mulle tämmönen ongelma? :(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kalaa.

Vierailija
2/19 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha toinen vastaaja ei oikein ymmärtänyt :D Siis toisaalta voisin lopettaa kaiken lihan syömisen ton ahdistuksen takia mutta en kykene ja en tahdo syödä vain rehuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle kävi noin ja sitten lopetin lihan syömisen. Kalaa syön kyllä.

Vierailija
4/19 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä syön vain kanaa ja kalaa. Mua myös ällöttää muut lihat.

Vierailija
5/19 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin kävi noin, nyt olen lakto-ovo-vegetaristi. 6820

Vierailija
6/19 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lakto-ovo -suuntausta, eli saat tarpeelliset proteiinit maitotuotteista ja kananmunista. Ja jos kalaa siedät syödä niin sekin on hyvä valinta. Kuka sua pakottaa syömään sellaista mikä oksettaa.

Tosin hämmästelen, että mitä kummaa on lehmän tai lampaan lihassa. Syö ihminen vaikka kenguruakin, tai rottia, tai kiinalaiset koiraakin.

Maailmassa on paljon muitakin lihalähteitä kuin lehmä, possu tai kana. Hirvi, metsäkanalinnut, poro, hevonen, saksanhirvi, jänis, ...mitä näitä nyt maailmalta löytyykään.

Vierailija
7/19 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi syödä nykyisin muuta kuin jauhelihaa ja marinoimatonta kanafilettä.. kohta en varmaan niitäkään. Aika näyttää tuleeko musta kasvissyöjä. :D ennen en ole ollut yhtään nirso, mutta vanhemmiten kyllä. Ihan hävettää esim. kylässä..

Vierailija
8/19 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö sitten iitä lihoja jotka eivät inhota, ei lihaa edes tarvitse syödä usein. Syöt pääosin kalaa, kanaa, kananmunia ja maitotuotteita, niistä saat ihan hyvin tarvitsemasi proteiinin. Joskus harvoin syöt sitten A-luokan lihaa, kun on varaa siihen.

En oikein ymmärrä mikä sinun ongelmasi edes on.

Vierailija
9/19 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin punaisen lihan syömisen jo lapsena. Syön kyllä kanaa ja kalaa, mutta kanan pitää olla todella siisteinä fileinä, että pystyn syömään. Yritän tietoisesti olla ajattelematta kanaa lihana, koska pelkään, että sekin alkaa ällöttää. En käytä mitään leikkeleitä, makkaroita, kinkkua, kalkkunaa tms. 

Mulle ei tällainen syöminen ole mikään ongelma, kunhan vaan pysyy tuo kanakin listalla. Hyvin löytyy syötävää. Muu perhe syö myös punaista lihaa, mutta usein syödään koko perhe samaa ruokaa.

Vierailija
10/19 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosi riistaa ja luomulihaa.

Vierailija
11/19 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos söisit vain sellaista lihaa jota pysyt ja haluat syödä? Oisi aika yksinkertainen ratkaisu. Ei itseään ole pakko luokitella johonkin lokeroon että syön vain tätä ja tuota. Kunhan pitää huolen että saa kaikki tarvittavat ravintoaineet, kun ei syö lihaa niin muistaa syödä jotain muuta proteiini pitoista. Itse en moneen vuoteen syönyt muuta lihaa kun kalaa, nykyään pystyy sallimaan itsellensä joskus kanaakin ja riistaa.

ELI syö sitä mikä tuntuu itsestä hyvältä.

Vierailija
12/19 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se syöminenkin vaan niin vaikeeta :((( 1st world problems.

Vierailija
13/19 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei aikuisen ihmisen ole pakko syödä mitään sellaista, mistä ei tykkää. Syöt silloin lihaa, kun se ei ällötä, ja muuten sitten niitä rehuja. Kauppojen pakastealtaista löytyy muuten kasvisperäisiä "lihankorvikkeita", esim. nugetteja, pihvejä, murekkeita yms., jotka saa pienellä maustamisella tosi maistuviksi. Itse aloin kasvissyöjäksi pari vuotta sitten lähinnä eettisistä syistä, ja pitkälti noiden korvikkeiden ansiosta on tuntunut, etten ole menettänyt oikeastaan mitään.

Vierailija
14/19 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:35"]

Syön leivän päällä kinkkua ja nakkeja vedän kylmänä jne mutta aika usein tulee olo että "hyi helvetti syön kylmää raakaa lihaa"

[/quote]

Onko kylmä liha mielestäsi automaattisesti raakaa, vai mitä ihmettä tarkoitat?

Vierailija
15/19 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos söisit aina kyläillessäsi kasvisruokaa ja kotona sitten niitä lihoja, joita voit syödä ahdistumatta? Minullakin viimeinen niitti kasvissyönnin aloittamiseen oli huonosti kypsennetyn kanan tarjoaminen. Sen jälkeen en vain voinut enää syödä kanaa missään muodossa. Jo aiemmin oli alkanut tökkimään kunnolla muut lihatuotteet ja esimerkiksi jauhelihasta en ole ikinä pitänyt. Aiemmin olen syönyt kalaa mutta nykyään sekin tökkii. En pidä lihassyistä ruuassani enää ollenkaan vaikka aiemmin kala oli suurta herkkuani ja ainoa miksi mietin kasvissyöjäksi alkamista.

Ahdistuksesta voisit varmasti käydä puhumassa ravitsemusterapeutin kanssa. Varsinkin, jos kasvissyöjäksi ryhtyminen ei ole vaihtoehto. Samalla kannattaa kuitenkin opetella laittamaan herkullista kasvisruokaa. Monesti lihaa syövillä ne ovat vain huonosti tehty lisuke, jolloin kasvisruokaan siirtyminen tuntuu rehujen puputtamiselle. 

Vierailija
16/19 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt NAKKEJA ja inhoat lihaa? *huutonaurua*

Vierailija
17/19 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:39"]Ai että jos syöt pelkkää possua ja kanaa, olet kasvissyöjä? Totaah. Ehkä sun nyt vaan täytyy kuolla nälkään. Eihän sitä nyt mikään kasvissyöjä voi olla (kanalla ja possulla).

Aika väsynyt

[/quote]lukutaito kunniaan!

[/quote]

Otsikossa ap asetti vaihtoehdoikseen lihansyönnin ja kasvissyönnin. Kana ja possu maistuvat, mutta silti hänestä tuntuu aloituksen perusteella, ettei hän tykkää lihasta. Ymmärsin siis tekstin ja etenkin otsikon perusteella, että ap mieltää kanan ja possun kasvisruuiksi. Sellainen sisälukutaito täällä.

-2

Vierailija
18/19 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että jos syöt pelkkää possua ja kanaa, olet kasvissyöjä? Totaah. Ehkä sun nyt vaan täytyy kuolla nälkään. Eihän sitä nyt mikään kasvissyöjä voi olla (kanalla ja possulla).

Aika väsynyt

Vierailija
19/19 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:39"]Ai että jos syöt pelkkää possua ja kanaa, olet kasvissyöjä? Totaah. Ehkä sun nyt vaan täytyy kuolla nälkään. Eihän sitä nyt mikään kasvissyöjä voi olla (kanalla ja possulla).

Aika väsynyt

[/quote]lukutaito kunniaan!