Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvatarkastukset: pääsin kentälle ja koneeseen avatun vesipullon kanssa

Vierailija
09.03.2014 |

Turvatarkastukset ovat olevinaan tiukkoja, mutta nyt kateissa olevan koneen matkustajalistoissa olevat epäselvyydet osoittavat muuta. 

Itse pääsin viime kesänä Prahassa lentokentälle ja koneeseen avatun vesipullon kanssa. Olin unohtanut kaksi vedellä täytettyä pulloa reppuun. Pullot näkyivät, kun laukku turvatarkastettiin. Virkailija pyysi laukun, etsi sieltä pullon, mutta tarkasti laukun niin huolimattomasti, että ei huomannut, että pulloja oli kaksi. Itse huomasin pullon sitten jossain vaiheessa lentokoneessa. Onneksi ei ollut räjähdettä mukana. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko porevettä kun räjähdystä pelkäsit.

Vierailija
2/15 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä taas meinattiin viedä babyhaler vekotin kreikassa. Eivät meinanneet päästää läpi vaikka kuinka selitin sen liittyvän lapsen astmaan ja lääkkeiden antoon. Demosin velotinta lapsellani jopa. Jossain vaiheessa jokin esimies tuli paikalle ja tajusi mistä on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöyristyttävää! Onko turvallisuusmääräykset muuttuneet? Jospa pienen vesipullon kanssa saa jo matkustaa.

Vierailija
4/15 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko pääsi viinapullo käsilaukussa koneeseen pari vuotta sitten täällä suomen päässä.

Vierailija
5/15 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin meikkien kanssa koneeseen Suomen päässä. Kaikki oli pieniä pulloja. Saa olla kai 100 ml

Vierailija
6/15 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kentältä ostettuja juomia saa viedä koneeseen

Vierailija
7/15 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se tarkastaja otti huikat pullosta

Vierailija
8/15 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 19:36"]

Kentältä ostettuja juomia saa viedä koneeseen

[/quote]

Jos ne on ostettu turvatarkastuksen jälkeen, ei sitä ennen.

Vierailija
9/15 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustin puoli vuotta Helsingin ja Oulun väliä tuhdit sakset repussa ennen kuin kukaan huomasi.

Vierailija
10/15 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se viinapullo oli ostettu ennen kuin mentiin lentokentälle.

Vierailija
11/15 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt läpi turvatarkastuksen pillimehujen ja -kaakaoiden kanssa useita kertoja. Laitan myös näön vuoksi pari kosmetiikkaputelia läpinäkyvään pussiin ja jätän loput meikkipussiin. Koko homma on olemassa vain siksi, että ihmisten on pakko ostaa juomia, ruokia ja kosmetiikkaa lentokentiltä.

Vierailija
12/15 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt monta kertaa vesipullon kanssa läpi ja siksi ihan tietoisesti jättänyt vesipullon laukkiin, periaatteet vaihtelevat eri lentokentillä!

Vierailija
13/15 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tapahtui minulle parisen vuotta sitten Manchesterin kentällä. Olin unohtanut tyhjentää repussani olleen 1/2 litran vesipullon, jossa joku 3-4 dl vettä. Vasta turvatarkastuksen jälkeen huomasin, että pullo olikin jäänyt tyhjentämättä.

Toisaalta taas samaisella kentällä (joku toinen kerta) deodorantti jäi turvatarkastukseen. Ei ollut enää puntia käteisenä joilla olisi voinut ostaa läpinäkyvän pussin jossa deodorantin olisi saanut viedä käsimatkatavaroissa koneeseen.

Vierailija
14/15 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pieni lapsi mukana ja sain ottaa veden turvatarkastuksen läpi (just Prahassa muuten), mutta mun piti maistaa sitä. Olisin siis heittänyt sen roskiin ja kysyin, mihin voin sen laittaa, mutta turvatarkastaja käski ottaa sen mukaan.

Vierailija
15/15 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vajaa vesipulloni on mennyt turvatarkastuksesta läpi Helsinki-Vantaalla tänä vuonna. Jotain 1dl vettä sisällä, unohdin ottaa pois laukusta ennen tarkastusta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi