Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako jostain tietää mihin koulupiiriin osoite x kuuluu?

Vierailija
09.03.2014 |

Enkä nyt tarkoita mitään ilmiselviä tapauksia vaan koulupiirien rajalla sijaitsevia kiinteistöjä. Meillä olisi se tilanne että harkitsemastamme asunnosta olisi 300 m kouluun johon lapsen haluaisin ja 380 m kouluun johon en häntä halua. Jos en voi olla varma että pääsee tuohon lähempään niin voinko varmistaa asian jostain? Kiitos paljon jos joku osaa neuvoa!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluvirastosta, mutta ne rajat vaihtelee usein vuosittain eli täyttä varmuutta ei ennakkoon ole.

Vierailija
2/7 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa tiedot löytyy nettisivuilta mutta välissä on paljon ns. harmaita alueita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voit kyllä kysyä asiaa kummasta vain koulusta, kyllä ne kertoo kumpaan osoite kuuluu. Jos se kuuluu ns. "väärään kouluun", niin ainahan voi anoa oppilaaksi ottoa toiseen kouluun. Jos se teidän haluama koulu ei ole tupaten täynnä niin kyllä yleensä sen opiskeluoikeuden saa.

Vierailija
4/7 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä todellakaan saa! Hyviin kouluihin tungetaan joten ei todellakaan ole läpihuutojuttu.

Vierailija
5/7 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tilaa riittää muuten joutuu siihen kouluun mihin et halua syystä tai toisesta. Todennäköisesti maahanmuuttajia toisessa enemmän. Oliko se syy?? Tiedustele kouluvirastosta. Itse olen ollut tyytyväinen pojan kouluihin. Itse valitsi painotetun aikanaan yläasteella.

Vierailija
6/7 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatus- ja opetusvirastosta.

Itse olin lapsena halvan 70-luvun vuokratalolähiön koulussa (90-luvulla), oli pakolaisia Kosovosta ja juoppojen lapsia. Itsekin olimme silloin köyhiä. Oikein hyvä koulu oli. Rauhallinen koulu, hyväkuntoinen rakennus, ryhmäkoot kurissa (nykyään niitä pidetään pieninä positiivisen diskriminaation rahalla, jota sellaiset koulut saa, joissa on paljon mamuja), ja minusta oli ihan normaalia että oli kaikenlaisia ihmisiä ympärillä. Vieläkin muistan muutaman kosovolaisen, millaisia olivat. Onnellinen lapsuus oli siinä koulussa. Pahempi olisi voinut olla rikkaiden alueella, jossa ylimieliset nirppanokat olisivat olleet ilkeitä. Mutta ehkei, koska lapsen maailmassa kaikenmaalaiset ja köyhät ja rikkaat lapset ovat samanarvoisia. Soisin omien lasteni tutustuvan kaikenlaisiin ihmisiin.

Vierailija
7/7 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksista!

Syy meidän tilanteeseen on lapsen kielivalinta, jonka pitäisi riittää jo sinänsä perusteeksi, mutta eipä päässyt haluttuun kouluun joten luulen sen olevan tosi täynnä. Lisäksi siinä toisessa koulussa on huomattava määrä somaleita, mikä ei itseäni haittaa, meille merkitsee tässä kohtaa vain se kielivalinta, mutta varmaan laskee koulun suosiota. Toivottavasti kouluvirastosta selviäisi...

ap