Oletko ikinä kysynyt naapuriltasi
Oletko ikinä kysynyt naapuriltasi "Mitä kuuluu?"
Kommentit (16)
Useasti olen kysynyt ja useammalta naapuriltani.
En, enkä kysy. Mitä se mulle kuuluu.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 17:37"]
Kysyn lähes päivittäin eri naapureilta.
Asun Helsingin keskustassa. Muissa entisissä kotikaupungeissani ole ole ollut näin ihanaa naapurihenkeä.
[/quote]
Kuulostaa hyvältä :)
Muita vastauksia?
Itse eilen kysyin naapurilta, yksin asuva nuori nainen, kun ollut jo pidemmän aikaa jotenkin alakuloisen oloinen, niin kertoi, että siskonsa oli kuollut pois. Juteltiin tovi, ja näytti pois lähtiessään heti pirteämmältä, tarvitsi vissiin hieman myötätuntoa osakseen.
Ap
Asun pikkukylässä kerrostalossa, en ole koskaan puhunut naapureilleni. Että ei se taida olla kaupungin koosta kiinni.
Juttelemme paljon naapureiden kanssa ja tunnemme aika hyvin naapurustoa parin kilometrin säteellä. Tämä on rauhallinen omakotitaloalue pääkaupunkiseudulla harvassa on päivät, jolloin ei kenenkään kuulumisia kysyisi.
Kahdelle lähimmälle en todellakaan. Paskiaiset ovat haasteneet meidät käräjille (hävisivät) ja tehneet kaupungille kymmeniä valituksia (yhdessäkään ei ole ollut aihetta).
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 17:51"]
Kahdelle lähimmälle en todellakaan. Paskiaiset ovat haasteneet meidät käräjille (hävisivät) ja tehneet kaupungille kymmeniä valituksia (yhdessäkään ei ole ollut aihetta).
[/quote]
:(
Miksi?
En keskustele naapurien kanssa ja toivon, että hekään eivät minun kanssani. Nautin Helsingissä siitä, ettei minun tarvitse avata elämääni naapureille ja saan kulkea rauhassa ilman sosiaalisia velvoitteita. Tervehtiä voin. Naapureilla vaikuttaa olevan samat intressit, koska eivät koskaan aloita keskustelua eikä kukaan taida tuntea toistaan sen paremmin.
En kysy. Me asutaan täällä typerässä vuokratalossa, jossa korkeintaan tervehdin joitain naapureita, osalle en suo ajatustakaan. Eikä kyse ole siitä, etten pitäisi ihmisistä. Inhoan vain osaa meidän naapureista, kun on osunut niin idioottisakkia esim. alakertaan. Odotan niin, että päästään muuttamaan täältä pois.
Kysyn useinkin, meillä monta kivaa perhettä naapurustossa. Toki löytyy sekin naapuri joka ei koskaan edes tervehdi ketään ja hänet olen oppinut jättämään rauhaan.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 18:11"]
Kysyn useinkin, meillä monta kivaa perhettä naapurustossa. Toki löytyy sekin naapuri joka ei koskaan edes tervehdi ketään ja hänet olen oppinut jättämään rauhaan.
[/quote]
Mistä veikkaat tämän johtuvan ettei tervehdi? Minkä ikäinen ja oloinen ihminen tämä ei tervehtijä on? Tervehtiikö takaisin jos selkeällä ja kuuluvalla äänellä kuitenkin hänelle sanoo "Hei"?
Kysyn lähes päivittäin eri naapureilta.
Asun Helsingin keskustassa. Muissa entisissä kotikaupungeissani ole ole ollut näin ihanaa naapurihenkeä.