Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottotiedoton avomies

Vierailija
09.03.2014 |

Tilanne ja tulevaisuus ahdistavat. Olemme olleet yhdessä reilut 1,5 vuotta, jota ennen mies aloitti luottovelkansa (5000€) tehtailun ja menetti luottotietonsa myöhemmin muutettuamme yhteen. Asumme nyt opiskelijasäätiön asunnossa, minä olen pääsääntöinen opiskelija ja mies valmistuu tänä keväänä hidasteltuaan opintojensa kanssa, on nyt siis vain kotona.

Hän on ollut työtön koko seurustelumme ajan (jäi työttömäksi pian sen alettua), itse kuitenkin olin kesä-ja joulusesonkitöissä. Vaikka mies on muuten hyvä, ihana ja rakastettava, ahdistaa ja masentaa hänen työttömyytensä ja luottotiedottomuutensa. Tietysti hän ei virallisesti ole valmistunut vielä, mutta työhaastatteluja ei ole ollut paljoa, eivätkä ne muutamat ole johtaneet mihinkään. Ala on kuitenkin hyvin työllistävä.

En halua olla vastuussa hänenkin elättämisestään, kuten viime kesänä olin. Meidän on näillä näkymin vaikea saada asuntoa yksityiseltä opiskelujemme päättyessä. Mies ei ehkä saa töitä. En haluaisi erota.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehelläsi masennus? Käyttääkö päihteitä (laillisia tai laittomia)? Onko miehen käytös muuttunut jotenkin yhdessäolonne aikana?

Minulla samantapainen tilanne, tosin mies on ollut jo 10 vuotta työttömänä ennen tapaamistamme. Hänellä on ongelmia päihteiden kanssa ja on selkeästi ollut masentunut jo ennen seurusteluamme ja seurustelumme aikana. Vasta nyt kolmen vuoden yhdessäolon jälkeen on alkanut hakea apua ongelmiinsa.

Meillä hienoeleinen naisen vihjaisu ja asioiden avaaminen on tuottanut tulosta. En tiedä olisiko hän edes hengissä, jos ei olisi tavannut minua.

Tuki on tärkeää, mutta muista, että et ala itse kantamaan ristiä hartioillasi. Se on miehen tehtävä. Sinun tehtäväsi on tukea häntä avun saannissa ja olla paikalla, jos notkahdusta tilanteessa tapahtuu. Hidasta ja pirun aikaavievää, mutta se onnistuu jos toista rakastaa tarpeeksi ja on samalla itsekäs omassa elämässään.

Vierailija
2/8 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ole masennusta, eikä hän käytä lainkaan päihteitä, mutta addiktoitunut hän on, nimittäin pelaamiseen. En tiedä kuinka paljon hän pelasi ennen kuin muutimme yhteen, mutta nykyisin hän pelaa tietokoneella reilusti sen "8-tuntisen työpäivän" ja iltapuhteet päälle. Hänellä on varmasti ulkopuolinen olo, ja pelatessa ei tarvitse ajatella omaa tilannettaan.

Olen aika kovinkin sanoin patistanut häntä lopettamaan pelaamisen ja käyttämään sen ajan työnhakuun. No, muutos ei lähde kuin hänestä itsestään, mutta minäkin kärsin mm. yksinäisyysestä kun peli menee aina minun edelleni, plus menetän rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. No masennukselta tuo minusta kuulostaa, jos kerta karkaa oikeaa maailmaa pelimaailmaan. Ja tietty lopetat pelirahan antamisen. On miehen oma tehtävä maksaa omat hulluttelunsa. Jouduin itse myös tekemään tämän radikaalin päätöksen, kun muutimme yhteen. Tämä oli yksi perimmäisistä syistä, miksi hakeutui avun piiriin, kun ei ollutkaan enää rahaa "itsensä lääkitsemiseen".

-2-

Vierailija
4/8 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lapsen teko olisi hyvä ratkaisu tähän :D.

No oikesti, eiköhän tuohon tule ratkaisu siinä vaiheessa, kun havahdut siihen, ettet halua viettää seuraavaa 5-60 vuotta tuota elämään. Ja kuvailit myös itse syyn, miksi mies ei ole työelämässä.

Vierailija
5/8 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän tuo pelaaminen mitään maksa, kyse on tietokonepelistä. Mutta kaiken sen ajan voisi käyttää johonkin hyödylliseenkin.

Ei minusta mies aivan toivoton ole. Uskon, että hän tekisi työnsä kunnialla, jos vain saisi paikan. Onhan hän myös vielä uransa alkupuolella, 25-vuotias ja kuitenkin ennen tätä kautta ollut alansa töissä vakkaria muutamia vuosia, alamäki alkoi kun minä astuin kuvioihin :(

Vierailija
6/8 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedoton, huh huh , voitko harkita eroa.

Vierailija
7/8 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En elättäisi enää yhtään! Jos ei itse hakeudu töihin ilman patisteluja niin äijä ulos vaan! Nimim. Kokemusta löytyy, minä elätin vuoden. Seuraava on elättänyt jo 4 vuotta. Ja yhä miehen äiti puhuu miten Hannu kyllä hakee töitä...joopa joo.

Vierailija
8/8 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kannata lisääntyä luottotiedottoman kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä