Kenellä on varaa lasketella?
Perheen kanssa viikonlopun laskettelureissu enkä uskalla edes ajatella kokonaiskustannusta. Mökkivuokra 400€, vuokravälineet 3:lle 160€, hissiliput 300€ + syömiset. Bensat sentään ilmaiset miehen työsuhdeauton myötä mutta muuten.... Eipä tätä voi montaa kertaa talvessa tehdä
Kommentit (11)
Mulla on varaa. Sitähän sä kysyit.
Tunnustan, en ole koskaan lasketellut. Vaikka olen pari kertaa viettänyt viikonloppua laskettelukeskuksessa, ei vaan kiinnostanut. Siellä oli paljon muuta puuhaa ja hauskaa tekemistä.
Miksi pitää lasketella, jos ei siihen ole varaa? Aikoinaan sitä perheineni harrastaneena en kokenut sitä mitenkään kalliiksi.Sukset hommattiin koko porukalle kaupasta, maksettiin miten maksettiin, ei vuokrattu. Ei myöskään ollut mitään tarvetta vuokrata mökkiä sitä varten, mäkiä kyllä riittää ympäri Suomea kaikille ihan lähietäisyydeltä. Sanoisin, että eväät vaan mukaan ja hauskoja laskettelupäiviä kaikille!
Käydään Lapissa viikko vuosittain, joskus myös pääsiäisenä. Vuokraamme mökin. Muuten päiväseltään lähimäissä. Muu perhe laskettelee ja minä ulkoilen koirien kanssa.
Hmm...
Laajavuoreen bussilla, pyörällä tai omalla autolla muutama kilometri. Hissiliput olis näköjään nuorille 20 € per nenä / 3 h, meillä on lapsille kausikortit. Lapset rinteessä 3-4 kertaa viikossa vähintään, jos vaan lunta on. Esikoinen vielä enemmän.
Näiden kaupunkirinteiden lisäksi tässä on sellaisen vajaan tunnin ajelun päässä ensin Riihivuori, sitten Himos ja toiseen suuntaan Häkärinteet. Tahkolle ajelee pari tuntia, ei tarvitse vuokrata mökkiä.
Meillä on varaa lasketella, koska asumme siellä, missä ne kunnon mäet alkaa.
Pitäisikö mun itkeä, että kenellä on varaa käydä Linnanmäellä? Se se vasta kalliiksi tulee.
No aika harvoin laskettelureissuihin kuuluu mitään mökki- ja välinevuokria tai mitään merkittävieä piikkejä ruoka- ja bensakuluissa. Meillä perhe harrastaa laskettelua, mutta meillä on omat välineet ja käydään pääasiassa lähialueen laskettelukeskuksissa. Kerran vuodessa tehdään reissu Alpeille, joka on tietysti aika kallista.
Niin ja ap. miksi ihmeessä vuokraatte välineitä jos kerran kuitenkin kai jonkun verran laskette? Käytettyjen urheiluvälineiden liikkeistä saa todella hyviä kamoja koko porukalle kahden vuokrakerran hinnalla ja omien kamojen kanssa on helppo käydä lähirinteissäkin. Jos asutte pk-seudulla, kuten oletan, siinä on Serena ja Vihti ihan lähellä, jopa se Klaken paikka, en muista nimeä. Siellä kaveriperheen tenavat sahaavat rinteitä kausikorteilla ja käytetyillä kamoilla. Kuten me ennen Keski-Suomeen muuttoa tuolla Serenassa.
En oikein ymmärrä miksi lasket loman kustannukset laskettelukustannuksiksi? Mun mielestä sukeltaminen on ihan sairaan kallista (no onhan se anyway): Lennot Thaimaahan, Great Barrier Reefille tai muuhun hyvään paikkaan. Viikon hotelli 5 stars, sukelluskamojen vuokraus koko perheelle ja muut systeemit että pääsee sinne vesille. Syömiset...no, se on halpaa. Kenellä ikinä voi olla varaa sukeltaa?
Outo laskukaava sulla...
Meidän kaupungissa on pari laskettelukeskusta. Välineet lapsille tori.fi:stä. Uusia emme osta vaan etsimme hyväkuntoisia käytettyjä välineitä.
Pienimmille rinteet ovat ilmaiset ja vanhemmille lapsille lippu on noin 15e/päivä.
Mielestäni ei kovin kallis harrastus.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 07:15"]
En oikein ymmärrä miksi lasket loman kustannukset laskettelukustannuksiksi? Mun mielestä sukeltaminen on ihan sairaan kallista (no onhan se anyway): Lennot Thaimaahan, Great Barrier Reefille tai muuhun hyvään paikkaan. Viikon hotelli 5 stars, sukelluskamojen vuokraus koko perheelle ja muut systeemit että pääsee sinne vesille. Syömiset...no, se on halpaa. Kenellä ikinä voi olla varaa sukeltaa?
Outo laskukaava sulla...
[/quote]
No lennot on toki kalliita, mutta jos olet suorittanut sukelluskortin, niin silloin saa kyllä opastettuja sukellusreissuja ainakin Indonesiassa, Thaimaassa ja Malesiassa todella edullisesti, ja siellä on jotain aivan mielettömiä sukelluspaikkoja. Itse olen käynyt paljon parintunnin opastetuilla sukellusreissuilla alkaen 30 euroa ja hintaa kuului ihan kaikki: opas, kuljetukset paikoille, kaikki välinneet ja happi. GBR:llä ei ole tullut käytyä, joten Autralian kohteista en tiedä.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 07:34"]
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 07:15"]
Outo laskukaava sulla...
[/quote]
No lennot on toki kalliita, mutta jos olet suorittanut sukelluskortin, niin silloin saa kyllä opastettuja sukellusreissuja ainakin Indonesiassa, Thaimaassa ja Malesiassa todella edullisesti, ja siellä on jotain aivan mielettömiä sukelluspaikkoja. Itse olen käynyt paljon parintunnin opastetuilla sukellusreissuilla alkaen 30 euroa ja hintaa kuului ihan kaikki: opas, kuljetukset paikoille, kaikki välinneet ja happi. GBR:llä ei ole tullut käytyä, joten Autralian kohteista en tiedä.
[/quote]
No siis just näin. Itse harrastus ei ole kallis, vaan se muu oheistoiminta jos pitää pidemmälle lähteä, mutta eihän sitä kai kuulu laskea harrastuksen kuluihin jos sitä voi lähempänäkin tehdä, eikö?
En sukella kovinkaan paljoa, eli ihan Aasian laajuista hintatasoa en tiedä, mutta kuulostaa mukavan edulliselta :) Oi vitsi, tulikin tästä heti kuume... Mukavia sukelluksia!
Ilmaiset bensat? Miten se työsuhdeauto liittyy bensoihin? Onko firman luottokortti vai tankkaako firma täyteen? Ei se ilmaista kyllä ole, sillä verot siitä menee.