Mitä kevyttä hyvää makeanhimoon?
Kaikki helpot ja nopeat reseptit tähän pinoon, kiitos!
Etsin myös mikrossa tehtävän kuppimuffinin ohjetta.
Kommentit (11)
Paprika suikaleina on aika makeaa ja kevyttä. Naposteluporkkanat. Joku ehdottelee aina näissä kuivattuja hedelmiä, ei niitä! Ne ovat kaloripommeja, koska niistä on otettu juuri se keventää neste pois ja usein on lisättyä sokeriakin. Mulla jos oikein iskee, ostan rypäleitä. Nekin ovat kaloripitoisia ja liiasta tulee pää kipeäksi, mutta parempia kuin karkki. Smoothiet kuulemma on kanssa hyviä, mulla ei ole niitä tullut tehtyä juuri koskaan.
Mustikkarahka on mun suosikki. :) maitorahkaa,pakastemustikoita ja vaikka vähän hunajaa makeutta antamaan.
Marjapirtelö. Pakastemarjoja, maitoa ja sokeria blenderissä.
Muotoilin kysymykseni huonosti. Tarkoitan leivonnaisia.
Tää on mun suosikki, teen varmaan joka ilta: http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/219662/Helppo,%20nopea%20ja%20kevyempi%20suklaaherkku/
Ja sokeria ei ole pakko laittaa noin paljoa. Ihanaa, kun vaan ei paista liikaa. Sen kuuluu olla sellaista vähän taikinamaista sisältä :)
Pulla. Ilman ihan kauheaa määrää voita ja sokeria.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 22:55"]
Tää on mun suosikki, teen varmaan joka ilta: http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/219662/Helppo,%20nopea%20ja%20kevyempi%20suklaaherkku/
Ja sokeria ei ole pakko laittaa noin paljoa. Ihanaa, kun vaan ei paista liikaa. Sen kuuluu olla sellaista vähän taikinamaista sisältä :)
[/quote]
Kiitos! Testaan heti huomenna.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 22:52"]
No ei leivonnaiset ole kevyitä.
[/quote]
Mutta niistä voi tehdä myös kevyempiä versioita. Luulen ap:n tarkoittaneen siis sellaisia, joissa ei ole tyyliin 400 kcal per annos.
Ap, oikeastaan kaikista leivonnaisista voi tehdä kevyempiä versioita tällä tyylillä: vähennä rasvan ja sokerin määrää, korvaa rypsiöljyllä ja raakaruoko-/intiaanisokerilla. Vehnäjauhot voi korvata esim. spelttijauholla. Kannattaa googlettaa nuo etukäteen, koska en ole varma nyt että pitikö sitä määrää muuttaa korvatessa...
Jogurttia ja marjoja.