Kannattaisin vanhemapinyhdistyksen kustantamia retkiä yms, jos
ne järjestettäisiin esim. koulujen loma-aikoina. Tällöin on monella lapsella huoli ja suru, kun pitää olla yksin, vaikka kavereita ehkä olisikin. JOs nämä vanhempainyhdistysten supermammat ( ja papat) oikeasti välittäisivät pienistä (ja suurista) oppilaista, niin silloin he oikeasti miettisivät sitä lasten parasta.
Juu, olen osallistunut joka pullanleipojaiseen ja myyntiin ja maksanut toistenkin lasten koulujen retkiä... Joku kuitenkin valittaa, etten olisi tätä tehnyt.
Kommentit (4)
Uskomatonta soopaa taas. Olen tällainen supermamma ja emme ole edes ajatelleet järjestää lapsille touhua loma-aikoina. Kuinkas paljon muuten arvelit vy:n tileillä rahaa olevan? Meinasitko, että tilille tulee rahaa kuin roskaa siitä kun sinä sinne jonkun kuivakakun leivot kerran vuodessa? Onko mielestäsi siis lapsesi loma-aikojen huvien maksaminen vanhempainyhdistyksen heiniä? Että se olisi tärkeämpää kuin vaikka välitunneilla käytettävien leikkivälineiden osto? Tai koulun kirjastoon kirjasarjojen osto? Tai vaikka käsityöluokkaan ompelukoneiden osto? Tai koko koulun urheilupäivän bussikuljetusten maksaminen? Järjestäpä ihan itse sille pienelle lapsukaisellesi ohjelmaa ja jos et itse voi olla ohjelmanjärjestäjänä, niin voit kaivaa omasta lompakostasi rahat hoitoon ja huveihin.
Jos luokalla on 20 oppilasta ja he keräävät leirikoulua varten jokainen 200 e, niin se on jo 4000 e. Sillä rahalla saataisiin koko kesäkuuksi päivätoimintaa (8-16) niille lapsille, joiden vanhemmat ovat töissä. Yksi palkattu ohjaaja ja yksi vapaaehtoinen aikuinen, kunnalta tilat.
Hieno idea!
[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 19:57"]
Uskomatonta soopaa taas. Olen tällainen supermamma ja emme ole edes ajatelleet järjestää lapsille touhua loma-aikoina. Kuinkas paljon muuten arvelit vy:n tileillä rahaa olevan? Meinasitko, että tilille tulee rahaa kuin roskaa siitä kun sinä sinne jonkun kuivakakun leivot kerran vuodessa? Onko mielestäsi siis lapsesi loma-aikojen huvien maksaminen vanhempainyhdistyksen heiniä? Että se olisi tärkeämpää kuin vaikka välitunneilla käytettävien leikkivälineiden osto? Tai koulun kirjastoon kirjasarjojen osto? Tai vaikka käsityöluokkaan ompelukoneiden osto? Tai koko koulun urheilupäivän bussikuljetusten maksaminen? Järjestäpä ihan itse sille pienelle lapsukaisellesi ohjelmaa ja jos et itse voi olla ohjelmanjärjestäjänä, niin voit kaivaa omasta lompakostasi rahat hoitoon ja huveihin.
[/quote]
Miksi haluat järjestää lapsillesi retken, minkä opettaja joutuu ilmaiseksi vapaa-aikana järjestämään, kilpailuttamaan bussit, majoitukset ja muut ja lähtemään teidän riehuvien Nico-Pettereiden kanssa yksin leirikouluun.
Ettekö matkusta itse lapsienne kanssa ja haluatte delegoida senkin koulun tehtäväksi, kuten esim. kasvatus on nykyään laitettu
Tuo on kyllä hyvä ajatus. Vielä jos retket olisivat sivistäviä eikä mitään pelkkiä hupireissuja, niin niistähän maksaisi mielellään :)