G. Opettajat, kuinka moni on innoissaan leirikouluista
Täällä pyörii pari vanhempien ketjua leirikouluista ja siitä, kuinka he kokevat retket tärkeiksi ja ovat hienoja ja tarpeellisia lapsille.
Olisi mukava kuulla opettajien mielipide, nautitteko vaihtelusta työssänne ja retkien järjestämisistä ja leirikoulujen valvomisista.
Voitte samalla kertoa tunnistamattomasti hauskoja tapahtumia, miten leirikouluissa olette tutustuneet lapsiin lähemmin ja miten se on yhteishenkeä lisännyt.
Olisi mukava kuulla myös teidän mietteet, koska päävastuuhan on opettajalla.
Kommentit (36)
Mä opetan lukiossa, mutta alaikäisiä suurin osa heistäkin tietysti on. Olen ollut opiskelijaryhmien kanssa useilla ulkomaanmatkoilla. Vaatiihan ne suunnittelua ja ylimääräistä (palkatonta) työtä, matkatkin mä olen usein maksanut itse koulun/kunnan huonon rahatilanteen vuoksi, mutta silti olen matkoista enemmän jotain saanut kuin menettänyt. Joillekin tuollainen matka on ensimmäinen ulkomaanmatka ja on uskomatonta seurata sitä hämmennystä ja iloa, kun selviääkin vaikka jossain Lontoon metrossa. Toki ohjeistus on tarkka ja tiukka, mutta 24/7 emme voi heitä valvoa. Luottoa pitää olla.
Minkä ihmeen takia opettajan pitäisi ottaa työajan ulkopuolella ilman mitään ylimääräistä korvausta vastuu yli 20 oppilaan tekemisistä ja turvallisuudesta? Nämä retki-innokkaat vanhemmat voisivat aivan hyvin järkätä omalla vastuullaan ja haluamallaan porukalla vaikka viikonloppu- tai kesäretken ihan minne haluavat, vanhemmat mukana vahtimassa ja vastuussa. Miksi tähän pitää sotkea millään tavalla koulua ja opettajaa?