Mitä tapahtuu jos pesee tukan hoitoaineella?
Ostin vahingossa kaupasta hoitoainetta kun piti ostaa shampoota! Voi perse. Voiko käyttää shampoon sijasta tota?
Kommentit (10)
kun annat sen vaikuttaa hiuksissa tarpeeksi kauan niin se puhdistaa hiukset siinä missä shampookin.
Kyllä ainakin minulla pelkällä hoitoaineella pesu puhdistaa hiukset. Tosin kun normaalisti hiukset pysyvät pesun jälkeen 2 päivää puhtaana, niin hoitoaineella pesun jälkeen pitäisi jo seuraavana päivänä olla pesemässä uudelleen.
Joten uskon, että voit kerran pestä, mutta seuraavaksi pitäisi olla jo taas shampoota.
pese hiukset suihkusaippualla ja laita reilusti hoitoainetta. avot.
Mulle kampaaja suositteli hoitoaineella pesemistä. Pesen hiukset joka päivä ja kampaaja oli sitä mieltä, että välillä riittää pelkkä hoitoainepesu. Hiuksetkaan ei kuivu niin paljoa. Eli kyllä se riittää, jos hiuksesi eivät ole kovin likaiset. Likaisille ja rasvaisille hiuksille shampoopesu.
Luonnonkiharille hiuksille suositellaan pelkällä hoitoaineella pesua esim. joka toinen pesukerta. Jos sinulla on kuiva hiuslaatu, voit kokeilla. Suorat ja rasvaiset hiukset eivät ehkä ole parhaimmillaan hoitoainepesun jälkeen.
Jonkin aikaa sitten käytin pesuun pelkkää hoitoainetta. Kahdesti viikossa pesin. Laitoin hoitoainetta reilusti ja annoin vaikuttaa suihkun ajan. Hiukset oli terveet ja kuohkeat. Tietty silikoninen hoitoaine ei välttämättä toimi kovin hyvin, varsinkin jos on etenkin amodimeticonea. Riippuu vähän. Mutta kokeile toki. :)
Kai sitä sitten uskaltaa kokeilla. Jos vaan tulee ihan kauhean rasvaisen näköiseksi, ei kehtaa lähteä kauppaan ostamaan shampoota :D
-AP
Pese mieluummin vaikka oluella, maidolla tai sitruunamehulla. Laimennettuna tietysti. Hoitoaine lopuksi.
Itse pesin aikaisemmin vain shampoolla, mutta nyt olen olen alkanut pestä joka toinen päivä hoitoaineella ja joka toinen shampoolla. Hiukset tuntuvat ja näyttävät paremmilta.
Hoitoaineissa on lähes aina myös puhdistavia ainesosia, mutta ei tietenkään yhtä paljon kuin shampoossa. Mikäli hiukset ovat helposti rasvoittuvat tai tosi likaiset, niin silloin ei pelkällä hoitoaineella kannata lähteä pesemään.
Voi jäädä aika liukkaaksi ja rasvaisen näköiseksi.