Ovatko erityisluokkien kokeet helpompia kuin tavallisten luokkien?
Kommentit (28)
Riippuu tapauksesta. Mun lapsi teki matikkaa muita edellä ja teki samoja kokeita kuin normaaliluokkaa käyvät. Muissa aineissa oli sitten yhtä jos toista helpotusta. Ruotsista oli vapautus kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tapauksesta. Mun lapsi teki matikkaa muita edellä ja teki samoja kokeita kuin normaaliluokkaa käyvät. Muissa aineissa oli sitten yhtä jos toista helpotusta. Ruotsista oli vapautus kokonaan.
Miten voi olla ruotsista vapautus?
Mun lapsella ei ollu edes kokeita. Opetus toiminta-alueittain
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että kaikki vaikeesti kehitysvammasetkin opiskelee kaikkea normaalisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa?
Googlaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että kaikki vaikeesti kehitysvammasetkin opiskelee kaikkea normaalisti?
Siis jos kuitenkin opiskelee englantia normaalisti, miten voi olla ruotsista vapautus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa?
Googlaa
Eiköhän ole ketjun lukijoille hyödyksi, että hän selittää.
Riippuu oppilaasta. Osa autisteista on matikkaneroja, osa ei osaa laskea edes yhteenlaskuja ja kaikkea siltä väliltä. Jos on e-kirjasarjaa, on varmasti helpommat kokeet, vaikka ei olisikaan yksilöllistettyä oppimäärää.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu oppilaasta. Osa autisteista on matikkaneroja, osa ei osaa laskea edes yhteenlaskuja ja kaikkea siltä väliltä. Jos on e-kirjasarjaa, on varmasti helpommat kokeet, vaikka ei olisikaan yksilöllistettyä oppimäärää.
Ok. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos kuitenkin opiskelee englantia normaalisti, miten voi olla ruotsista vapautus?
Opiskeli englantia todella reilusti mukautetusti, mutta ruotsista vapautus. Enkku sujui erittäin kehnosti, mutta sai sen suoritetuksi. Mikä ei kuitenkaan tarkoita että osaisi sitä.
No meillä pojalla on matikka, äikkä ja enkku mukautettuja eli periaatteessa kokeet ovat hieman helpompia. Muut aineet menee ihan normaalin opetussuunnitelman mukaan.
Erityisluokilla oppilailla on yleensä aineet yksilöllistetty. Eli henkilökohtaiseen opetussuunnitelmaan kirjataan eri oppiaineiden tavoitteet, mutta kokeita ei yleensä ole. Joka oppilaalla oma opetussuunnitelma. Meidän lievästi kehitysvammaisella pojalla esim. ruotsi aiotaan jättää pois ilmeisesti. Englantia opiskelee vitosella 3.luokan kirjasta omaan tahtiin.
Ne jotka opiskelevat toiminta-aloittain, ovat hyvin vaikeastivammaisia. Ns. aineita voi olla vaikka värien opettelu, pukeminen, ehkä kirjaimet. Mihin sitten kenelläkin on valmiuksia.
Joillain voi olla helpotuksena vain e-kirjat, eli yksinkertaistetut oppikirjat, tehtävätyypit samoja, mutta tehtäviä vähemmän. Myös koe on silloin e-sarjan koe, mutta vaikka joka kokeesta saisi kympin, suhteutetaan se arvosteluissa normaaliin, eli todistukseen voi tulla esim. joku 8.
Mun lapsi oli erityisluokalla, jossa ei ollut kehitysvammaisia eikä autistisia, vaan lähinnä ad/hd:t/add:t/käytöshäiriöiset tungettu samaan luokkaan. Samaa kokeet oli kuin normi luokalla, kaikki etenivät saman opsin mukaan kuin normi luokat. Ja etenivätkin nopeammin kuin normaali luokalla olevat. Luokka tosiaan eteni sen verran nopeasti, että liikuntaa oli varmaan vähintään 10h viikossa. Joka päivä sählyä, punttista, frisbeegolfia, korista etc.
Liikunta helpotti yleistä rauhattomuutta ja jaksoivat keskittyä opiskeluun. Huikean hyvä ope.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yleinen juttu erityisoppilailla. Monissa erityiskouluissa ainoa opetettava vieras kieli on englanti. Englannista onkin sitten mahdotonta saada vapautusta.
Miksi kysyt? Haluatko itse päästä helpommalla,?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yleinen juttu erityisoppilailla. Monissa erityiskouluissa ainoa opetettava vieras kieli on englanti. Englannista onkin sitten mahdotonta saada vapautusta.
Törkeää! Moni erityislapsi on kielinero. Miten voi olla, ettei heille tarjota mitään opetusta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt? Haluatko itse päästä helpommalla,?
Kysymyksesi kertoo vain sinusta itsestäsi.
Ei se luokasta mitenkään riipu, vaan siitä, onko oppilaalla yksilöllistetty opetussuunnitelma.