Käyttökokemuksia Dysonin akkukäyttöisistä varsi-imureista?
Olen haaveillut Dysonin V11-varsi-imurista jo pitkään. On vaan suolaisen hintainen ja vanha robotti-imuri vaati tosin tiheään akun vaihtoa, joten pelottaa, millainen kustannus tuosta ajan myötä syntyisi. Ja vaikka imurille lupaillaankin jopa tunnin imuteho, onko se vain markkinalupaus, joka toteutuu käytännössä vain noin kymmenellä ekalla käyttökerralla, ja hiipuu nopeasti akun ikääntyessä.
Joten jos sinulla on aitoja käyttökokemuksia - eikä pelkkää mutua - Dysonin uudemmista varsi-imureista, niin pliis, kerro! Pitkäänkö olet käyttänyt, kuinka usein imuroit viikossa ja pitkäänkö akku kesti? Onko v11 tarpeeksi kevyt, että sitä jaksaa nainen yhdellä kädellä kannatella koko siivouksen ajan (vaikuttaa vähän raskaalta kaupassa kokeiltaessa)?
Kommentit (14)
Mun kosketukseni Dysonin V11 varsi-imuriin on vain Valtteri Sandbergin vlogi.
Ensin se usean jakson verran itki uuden imurin Dysonin perään ja sitten se "hankki" sellaisen.
Hän on ollut tietenkin ikityytyväinen. Hän imuroi 111 neliön kämppää sillä.
06.00 alkaa imurointi ja 07.20 alkaa puhumaan imurista.
Meillä on v7 animal pro ja käytännössä 99 % imuroimisesta hoidetaan tuolla. Meillä on kyllä sangen pieni asunto, 80 neliötä ja paljon mattoja ja tekstiilejä. Hyvin riittää virta.
Hienosti lähtee hiukset ja eläintenkarvat matoista ja tekstiileistä pois, kunhan on vain se miniosa siihen. Sellainen kännykän levyinen harjasosa. Katso animal pro.
Sellainen ero on tavalliseen imuriin että se tosiaan vetää tasan tarkkaan vain siitä, missä se suulake menee. Normi-imurilla voi se pölypallero lähteä siitä vierestä mukaan, mutta ei tuolla. Eli imu on justiinsa sen suulakkeen alla.
Meillä on muistaakseni V8, ihan mun lempparini. Käyttöaika on kyllä tuosta vähäisempi mutta aina ollaan saatu siivottua ja ainakin minulla ei ole ongelmia yhden käden siivouksessa. Ja tosiaan tuo, että Dyson ei imaise niitä palleroita vierestä vaan oikeasti joutuu sihtaamaan. Ainoa mistä en oikein pidä on se, että sitä virtapainiketta pitää painaa jatkuvasti jotta imu jatkuu. Joku vipusysteemi voisi olla parempi niin eivät sormet väsy turhaan.
Pliis, ethän paa rahojas tohon turhakkeeseen. Naapuril on tuo, aivan humpuukivehje. Jatkuvasti pitää putsata, sit taas tukkoja ja kaikkea..argh!
Olen ollut äärimmäisen tyytyväinen. Tarpeeksi kevyt, helppokäyttöinen ja robotti-imurin kaverina ihan must. Sillä saa helposti murut ruokapöydän ympäriltä, hiekan eteisestä (meillä on lapsia ja koira), ilmanvaihtoaukot jotka pölyyntyvät nopeasti sekä listat ja ne harvat kohdat joihin robotti ei pääse. En ole kaivannut tavallista johdollista imuria viimeiseen kahdeksaan vuoteen. Nyt 10v kohdalla alkaa tuosta dysonin varsi-imurista akku olla aika finaalissa, mutta pärjää vielä hyvin robotin kaverina. Suosittelen! (Neliöitä 120)
Mies haaveilee tuollaisesta. Meillä on koiria joten hiekkaa ja karvoja on paljon. Itseäni epäilyttää riittääkö teho ja onko jatkuvasti tukossa..
Mies kaavaili tuon käyttöä lähinnä pikaisiin puhdistuksiin, eli muu imurointi hoidettaisiin kai normisti.
Millainen kartano on jos imurointiin menee tunti? Meillä on 90m2 ja portaat ja kanssa 2v ollut käytössä, on meillä normi Dysonkin, harvoin tulee kaivettua sitä esiin. Nyt tulee imuroitua todella paljon useammin kun toi on niin nopee napata seinästä. Ei se sinänsä raskas ole, mutta sen virtanapin painaminen käy ajankanssa sormiin. Yksi ostoista mikä on todella ollut rahansa väärti.
Meillä v11. On hintansa väärtti. Todella hyvät suulakkeet, auton imuroi hetkessä. Samoin sohvat sängyt tms. Hiljainen ja 3 tehoa. Helppoa ottaa kaapista ja mieskin alkanut imuroida. Ei johto rumbaa ollenkaan, kätevä.
Minulle Gigantin myyjä myi Dysonin sijasta Boschin varsi-imurin. Dysonissa on kiinteä akku, kun taas tässä mun Boschissa on irroitettava akku ja niitä tuli kaksi tässä mukana. Hinta oli edullisempi ja imuteho parempi kuin saman hintaluokan Dysonilla. Ollut nyt 10 kk käytössä ja olen tykännyt kyllä. Ensin yksiössä ja nyt kaksiossa ja hyvin toimii. Varsi-imuri on helppo ottaa käyttöön ja tulee imuroitua usein.
Vierailija kirjoitti:
Minulle Gigantin myyjä myi Dysonin sijasta Boschin varsi-imurin. Dysonissa on kiinteä akku, kun taas tässä mun Boschissa on irroitettava akku ja niitä tuli kaksi tässä mukana. Hinta oli edullisempi ja imuteho parempi kuin saman hintaluokan Dysonilla. Ollut nyt 10 kk käytössä ja olen tykännyt kyllä. Ensin yksiössä ja nyt kaksiossa ja hyvin toimii. Varsi-imuri on helppo ottaa käyttöön ja tulee imuroitua usein.
Ainakin tuo kiinteä akku on vaihdettavissa.
Onko se laturi aina porattava seinään? En ole nähnyt Dysoneissa kuin seinälatureita. Muuten toi imuri houkuttais mut en halua porata reikiä seinään.
Meillä V7. Ostettiin tammikuussa ja just hain se huollosta. Akku piti vaihtaa kun lopetti lataamisen. Saas nähdä kestääkö nyt kauemmin vai saako viedä taas kohta huoltoon. Tuota ei ole edes kovin paljon käytetty.
Dysonin käyttö tulee kalliiksi, koska akku hiipuu alle vuodessa. Uusi akku maksaa n. 100e. Itse laitehan on muutenkin aika hintava...
Ollut nyt meillä puolisen vuotta käytössä, malli taitaa olla V8, keskuspölynimuria ei ole tarvinnut kaivaa esiin kertaakaan. Olen tykännyt kamppeesta, vaikka alkuun epäilinkin.