Onko vauvasta seuraa? Yksinäinen kysyy.
Tunnen itseni ajoittain kotona yksinäiseksi. Kavereita on kiva nähdä mutta eivät ne silti ole sama asia kuin perheenjäsenet. Mies on seurana kun iltaisin ehtii mutta on melko paljon tietokoneella. Mieheni seura on aitoa ja ihanaa ja sen kaltaista aitoa läheisyyttä ja yhteenkuuluvuutta kaipaisin lisää. Töissä ja harrastuksissa tapaamistani ihmisistä en saa irti mitään. Luuletteko että vauvasta tai lapsesta voisi olla kaipaamaani seuraa?
Kommentit (13)
Vuoden päästä tuut kysyyn että mkä auttaisikun joudutte vauvan kanssa oleen aina kahdestaan kun mies istuu illat koneella.
Hoida kuntoon vapaa-ajan viettosi miehen kanssa.
Sitten voitte keskustella yhdessä siitä haluaisitteko te vauvan ...
Provohan tää oli (?)
Ehdottomasti kyllä, ainakin ikävuosina 0-6. Sitten alkaa lapsia kiinnostaa kaverit ja ovat paljon poissa kotoa. Sitten se yksinäisyys taas iskee ja kovaa. Kokemusta on. Elämäni parasta aikaa oli, kun lapset pieniä. Minulla ei ole edes miestä. Nyt sitten mietin, että millä täyttää elämä. Liikuntaharrastus neljä kertaa viikossa ei riitä.
Odotusaikana vaan pyörittelin äitiyslomalla kotona sormia, kävin uimassa ja nukuin, kun ei muutakaan tekemistä ollut. Monta kertaa ajattelin, että syntyis jo se vauva, että tulis tekemistä.
Kaikenlaisissa perhekerhoissa oli ihana käydä ja saada äitikavereita. Kun lapset kasvaa, niistäkin etääntyy.
Anteeksi mutta minua ärsyttää ne "älä tee vauvaa jos"... kommentit. Miksi ei? Itselleni yksi syy vauvan hankkimiseen oli juuri yksinäisyys ja halusin tavallaan elämälleni jonkun tarkoituksen. Ja voin sanoa että olen erittäin hyvä äiti ja paljon onnellisempi kuin ennen lasta. En ole maailman tasapainoisin ihminen ja joku sanoikin minulle ennen lapsen saantia, ettei minun kannata tehdä lapsia kun ahdistun aina silloin tällöin. Ahdistus kuitenkin väheni huomattavasti lapsen kanssa . Nyt täytyy tavallaan skarpata ja laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Tärkeintä että vauvalla on kaikki hyvin. Ihmiset nyt vaan on semmosia että haluaa lisääntyä, rakkaus lapseen tulee ajan myötä. (Sori, nyt tais mennä asian vierestä. En ole hyvä selittämään mitä tarkoitan)
Sinuna harkitsisin ensin jonkin lemmikin hommaamista, varsinkin koirista saa hyvää seuraa.
Arvasin että saisin negatiivisia vastauksia.. mutta mikä syy sitten olisi hyvä syy hankkia lapsi? Kaipaan perhettä ympärilleni. Kun olin lapsi minulla oli 3 sisarusta, nyt tuntuu orvolta silloin tällöin ilman heitä.. ja ajattelin että auttaisiko jos perustaisin oman perheen.
AP
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 14:19"]Sinuna harkitsisin ensin jonkin lemmikin hommaamista, varsinkin koirista saa hyvää seuraa.
[/quote]
Et ala ap missään nimessä koiramammaksi! Mikään ei oo säälittävämpää kuin nää lapsettomat koirammamat, jotka jakelee facessa kuvia koiristaan ja pitää niitä vauvoinaan. Siinä ei ole mitään väärää, että haluaa lapsen. Yksinäisillä on samanlainen oikeus perheeseen kuin muillakin.
Ehkä miettisin, että mites sun mies isänä, istuuko se edelleen vaan koneella, pahalta näyttää, tuskin se tuosta muuttuu. Mutta vauvan kanssa pärjäät kyllä kahdestaankin, minä yksin hoidin kaksi vauvaa, kun eksä vaan istui koneella. En valittanut koskaan, koska olin vaan niin onnellinen lapsistani. No, sit tuli avioero, mutta elämä oli vielä onnellisempaa, kun ei tarvinnut sitä koneäijää katella, pyydät vaan hyvät elarit. Terv 4
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 14:53"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 14:19"]Sinuna harkitsisin ensin jonkin lemmikin hommaamista, varsinkin koirista saa hyvää seuraa.
[/quote]
Et ala ap missään nimessä koiramammaksi! Mikään ei oo säälittävämpää kuin nää lapsettomat koirammamat, jotka jakelee facessa kuvia koiristaan ja pitää niitä vauvoinaan. Siinä ei ole mitään väärää, että haluaa lapsen. Yksinäisillä on samanlainen oikeus perheeseen kuin muillakin.
Ehkä miettisin, että mites sun mies isänä, istuuko se edelleen vaan koneella, pahalta näyttää, tuskin se tuosta muuttuu. Mutta vauvan kanssa pärjäät kyllä kahdestaankin, minä yksin hoidin kaksi vauvaa, kun eksä vaan istui koneella. En valittanut koskaan, koska olin vaan niin onnellinen lapsistani. No, sit tuli avioero, mutta elämä oli vielä onnellisempaa, kun ei tarvinnut sitä koneäijää katella, pyydät vaan hyvät elarit. Terv 4
[/quote]En ole olettanut mieheltä kummemmin kotitöitä. Hän käy töissä ja opiskelee siinä sivussa.. jotenkin tuntuisi kohtuuttomalta pyytää tekemään kotitöitä vielä työpäivän jälkeen. Minä olen paljon kotona päivisin, voin tehdä hommat ihan hyvin :) mutta kyllä olen samaa mieltä siitä että tuota koneella tuijottamista voisi vähentää.
Kannattaa varmaan ensin löytää jotain sisältöä elämään itsekseen, johon voit sitten palata kun nämä mahdolliset lapset lentävät pesästä tai pyörivät vain kavereissa. Esimerkiksi ruoanlaitto, käsityö, taide, elokuvat, pyöräily, jumppa, kirjoittaminen, vapaaehtoistyö, ratsastus
Mikset voi nähdä sisaruksiasi enää? Tai muita sukulaisia? Heihin kun tutustuisi vielä lähemmin, voisivat tuntua juuri siltä perheeltä
[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 14:45"]
Arvasin että saisin negatiivisia vastauksia.. mutta mikä syy sitten olisi hyvä syy hankkia lapsi? Kaipaan perhettä ympärilleni. Kun olin lapsi minulla oli 3 sisarusta, nyt tuntuu orvolta silloin tällöin ilman heitä.. ja ajattelin että auttaisiko jos perustaisin oman perheen.
AP
[/quote]
Uskon, että tosi moni perustaa perheen tuosta syystä, vaikka se onkin ilmeisesti tabu sanoa ääneen. Ei varmasti ole muuten monessa muussa maassa väärä syy, kuin suomessa, jossa ihaillaan niin kovasti sitä, että ihminen pärjää ja on onnellinen yksin, eikä ainakaan tarvitse siihen muita ihmisiä.
Menee monta vuotta ennen kuin lapsesta on seuraa.
Vauvasta on niin paljon työtä ympäri vuorokauden, että oman yksinäisyyden unohtaa. Sitten kun vauva alkaa hakea kontaktia enemmän, noin puolivuotiaasta lähtien, hänestä on hyvinkin seuraa.
Ei ole vauvasta seuraa. Kyllä kotiäidin elämä on yksinäistä. Mene töihin, se on oikeesti mieltä virkistävää. Koettu on, tiedän mistä puhun.
Älä tee lasta, jos syy siihen on vain se, että haluat seuraa.