Mistä johtuu duunarinaisen viha omaa sukupuoltaan kohtaan?
Olen johtotehtävissä firmassa, jossa alaisenani on paljon duunareita, sekä miehiä että naisia. Olen ihmetellyt sitä kuinka yleistä duunarinaisten keskuudessa on haukkua toisia naisia ja painottaa sitä kuinka he itse ovat "hyviä jätkiä", eikä sitä akkalaumaa jota muut naiset edustavat. Juuri tuosta asenteesta syntyvät pahimmat konfliktit naisten kesken!
Jokainen monenkymmenen naisen porukasta nimittäin on olevinaan samanlainen hyvä jätkä, ei-nainen ja inhoaa oman sukupuolensa edustajia.
Miksi he eivät voisi pitää itseään hyvinä tyyppeinä ilman että tarvitsee samalla mielistellä miehiä? Yhteishenki työpaikalla olisi paljon parempi ja työkaverit tulisivat hyväksytyksi ilman hirveää kilpailua ja tarvetta erottua muista parempana tyyppinä.
Kommentit (13)
Naiset puukottaa toisiaan selkään ihan kaikissa duuneissa senkun kerkeävät. Miehiä eivät uskalla tai halua puukottaa selkään.
Osa naisista puukottaa toisia selkään. Osa miehistää puukottaa toisia selkään. Kyse on mielestäni heikosta itsetunnosta. Muita on mukava sorsia, jos ei tunne itseään arvokkaaksi ihmiseksi.
Se ei pidä paikkaansa että miehet eivät uskalla tai halua puukottaa selkään, miesvaltaisilla aloilla on yhtä lailla työpaikkakiusaamista, vastahan uutisoitiin siitä että se saattaa olla miesvaltaisella alalla jopa yleisempää. Oma mieheni, jota kiusattiin rankasti koko inttiajan, on aina kritisoinut sitä että miesten työpaikkakiusaamisesta ei saa puhua kun halutaan pitää yllä mielikuvaa siitä että miehet on reiluja toisilleen.
Ei meillä vaan tuollaista, taidat yleistää. Ehkä aloilla, joissa nainen tuntee itsensä huonommaksi kuin miehet tai tarvitsee hyväksyntää ollakseen hyvä työssään?
Mulla oli yksi sukulaismies joka teki itsarin vuosia jatkuneen työpaikkakiusaamisen vuoksi. Häpeä oli niin iso että salasi kiusaamisen muilta paitsi vaimoltaan.
Jaa a, luulen että ylipäänsä muiden ihmisten mollaaminen juontaa juurensa huonosta itsetunnosta.
Alemminkoulutettujen tarvii jotenkin korostaa omaa paremmuuttaan. Heikko itsetunto, matala älykkyys ja tyytymättömyys omaan elämään, siinä ne kiusaamisen kulmakivet.
Olen duunarinainen, mutta feministi. En missään nimessä väheksy muita naisia, naiseuttta tai ajattele että naisellinen nainen ei voisi olla mukava, reilu tai pätevä. En koe myöskään tarvetta korostaa itseäni tai mollata toisia. En voisi ikinä käyttää itsestäni määritelmää "hyvä jätkä" tai ajatella naisia yleisesti akkalaumana. Ehkä olen sitten harvinainen poikkeus huonosti koulutettujen ja heikkoälyisempien joukossa kuten mahdollisesti yleistävä ap on korkeasti koulutettujen ja älykkäiden joukossa.
Ihanasti muuttui tämä ketju selkäänpuukottamiseksi.
Ei kaikki duunarinaiset halveksi naisia, mutta tunnen kyllä muutamia jotka niin tekee.
Se johtuu siitä että duunarimiesten keskuudessa naisia tai naiseutta ei arvosteta ja sen takia nainen joutuu todistamaan pätevyytensä uudestaan ja uudestaan, olemaan työntekijänä jopa vähän parempi kuin miehet ollakseen hyvä.
Varmaan samasta syystä kun johtoportaassakin olevat naiset ja naiset yleensä. Näkeehän sen täällä palstallakin että naiset huutelevat toisilleen kuinka ei ole ihme ettei tämä pysty pitämään miestä ja oma vikas jos miehes käy vieraissa ja sua nyt ei kukaan panis. Eli osa naisista näkee itsensä ja muiden naisten ihmisarvon pelkästään sen kautta miten suosittuja (kavereina tai seksiobjekteina) nämä ovat miesten keskuudessa.
En usko että tällä asialla on mitään tekemistä ammattiaseman kanssa. Miesvaltaisilla aloilla olevat oikeasti vähän äijämäiset naiset eivät kyräile toisia naisia, ne on ne wannabe-hyvätjätkät jotka niin tekevät. Jos on hyvä jätkä, on sen verran hyvä jätkä ettei sorru lapselliseen kilpailuun tai mustamaalaamiseen tai miesten mielistelyyn vaan on oma itsensä. Tunnen pari tällaista, eikä heillä ole tarvetta alleviivata sitä että on hyvä jätkä eikä ole ollenkaan nainen. Toinen heistä on lesbo, joten hänellä ei senkään vuoksi ole tarvetta kilpailla muiden naisten kanssa miesten suosiosta.
Väittäisin, että korreloi suoraan koulutustason ja vapaa-aikana omaehtoisesti hankitun sivistyksen kanssa.
Eli mitä sivistyneempi tai/ja koulutetumpi nainen=sitä suopeampi suhtautuminen kanssasisariin