Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä voi ja saa käyttää hajuvettä Suomessa?

Vierailija
07.03.2014 |

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin ja saan käyttää tuoksuja joka päivä, missä tahansa.

Vierailija
2/28 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 12:34"]

Minä voin ja saan käyttää tuoksuja joka päivä, missä tahansa.

[/quote]

Et ainakaan allergiasairaalassa tai junien allergiavaunuissa. Et myöskään jos olet töissä päiväkodissa tai koulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuuko joku vielä oikeasti parfyymejä ja tuoksuja HAJUVEDEKSI? :D

Taidat olla maalta, tai ikäsi on 60+?! :DD

Vierailija
4/28 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan mukaan oikeasti ei missään, ellei halua olla hirveä hajusteyliherkkien kanssaihmisten kiduttaja. Kyseessä on myös ympäristömyrkky, jota käyttämättä aiheuttaa väistämättä sikiövauroita ja syövän itselleen. Esimerkiksi EU:n Kemikaalturvallisuusvirasto, joka ei ole katsonut riskejä niin suuriksi, että hajuvesien käyttö tulisi kieltää, on täysin pahan kemianteollisuuden talutusnuorassa. 

Vierailija
5/28 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs siinä nimityksessä on vikana? En ole koskaan kuullutkaan, ettei sitä 'saisi käyttää'. Onko tää taas jonkun trendinousukkaan hetken aivopieru?

t. kaupunkilainen, 30v

Vierailija
6/28 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 08:49"]

Kutsuuko joku vielä oikeasti parfyymejä ja tuoksuja HAJUVEDEKSI? :D

Taidat olla maalta, tai ikäsi on 60+?! :DD

[/quote]

No minä kutsun, olen alle 40-vuotias, asun kaupungissa, ja kaapissa on melkoinen kokoelma tuoksutalojen (merkkien, jotka ovat keskittyneet nimenomaan tuoksuihin) hajuvesiä. Mielestäni ihan hyvä suomen kielinen sana kuvaamaan EdT ja EdP -tyylisiä, alkoholipohjaisia hajuvesiä. 

Vierailija
7/28 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän päivittäin hajuvettä, parfyymia what ever. Ovat miedosti tuoksuvia, joten tuskinpa kukaan vuokseni astma tai migreenikohtausta on saanut ja lapsetkin ovat syntyneet ilman sikiövaurioita. Syöpä se tulee jos on tullakseen ja tuskinpa siitä syystä, että hajusteita käytän ;)

Vierailija
8/28 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän uniikimpaa, pienen valmistajan tuoksua joka maksaa 390 euroa per 30 ml pullo, ja se on niitä harvoja joita pystyn käyttää koska muuten tulee migreeni- tai astmakohtaus. Eli laadusta kannattaa maksaa.

Vierailija
9/28 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman ohi aiheen, mutta tuli mieleen että tunnen ja tiedän useamman hajusteyliherkän (mm. opiskelupaikassa ja työpaikalla) ja ne on kaikki naisia. Tunteeko kukaan hajusteyliherkkää miestä? 

ja näitä "kieltoja" (eli pyyntöjä) olla käyttämättä hajusteita olen nähnyt yliopistolla kielikeskuksessa, terveysasemalla ja hammaslääkärissä.

Vierailija
10/28 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 09:00"]

hieman ohi aiheen, mutta tuli mieleen että tunnen ja tiedän useamman hajusteyliherkän (mm. opiskelupaikassa ja työpaikalla) ja ne on kaikki naisia. Tunteeko kukaan hajusteyliherkkää miestä? 

ja näitä "kieltoja" (eli pyyntöjä) olla käyttämättä hajusteita olen nähnyt yliopistolla kielikeskuksessa, terveysasemalla ja hammaslääkärissä.

[/quote]

Mun mies saa päänsärkyä ja hengenahdistusta hajusteista.

Vierailija
11/28 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona. Ei missään julkisissa paikoissa.

Vierailija
12/28 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti usko että monikaan ärsyyntyy jos tuoksuja käytetään oikein. Mutta usein tulee palsta mieleen uimahallissa kun altaassa pesun jälkeen joku tuoksuu todella voimakkaasti. Silloin on lutrattu ihan urakalla.

Ymmärrän tuoksuherkkiä sillä raskaus ja imetysaikoina ne ahdisti minuakin. En voinut itsekään käyttää mitään ja annoin parfyymini siskolle. Mutta sanoisin että älkää laittako paikkoihin joissa on pyyntö ettei, perhekerhoihin, sairaalaan ja terveyskeskukseen. Töihin tms laittajat käyttäkää tuoksua kohtuudella.

Vierailija
13/28 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset käyttää yleisesti ottaen maailman laaduttomimpia ja halvimpia tuoksuja ja siksi "kaikki" täällä on jotain hajusteallergikkoja tai yliherkkiä koska ovat itse alunperin aiheuttaneet sen itselleen!!!

Vierailija
14/28 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 09:04"]

Suomalaiset käyttää yleisesti ottaen maailman laaduttomimpia ja halvimpia tuoksuja ja siksi "kaikki" täällä on jotain hajusteallergikkoja tai yliherkkiä koska ovat itse alunperin aiheuttaneet sen itselleen!!!

[/quote]

Siksi minä en saa oireita USAssa, Ranskassa enkä Italiassa koska siellä naiset panostavat ulkonäköönsä ja kunnon laatutuoksuihin : )

Vierailija
15/28 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Suomessa rakentaminen on tiiviimpää kuin esim. eteläisessä Euroopassa, joten ilmakin vaihtuu vähemmän. Sisällä seisova ilma yhdistettynä lemupilveen ei ole kovin hyvä juttu.

Vierailija
16/28 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinko alapeukku 11. Mulla samat kokemukset, olin intohimoinen tuoksuharrastaja kunnes aloin odottaa ensimmäistä. Koskaan en ole hajuilla lurrannut, nämä hajusteherkätkin usein mainitsivat minun tuoksuvan ns. sopivasti vaikka parfyymeja käytin. Ei se määrä.

Nyt taas raskaana eikä puhettakaan että esim. hajustamatonta hiuslakkaakaan voisi suihkauttaa, kuolema tulee. Ehkä sitten taas kun lapsi syntyy.

Vierailija
17/28 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen laittaa kohtuullisesti tuoksua iholleen esimerkiksi kun iho kuivunut suihkun jälkeen niin se asettuu iholle koska siihen se on tarkoitettukin, mutta jos sitä suihkii vaatteille ja joka paikkaan kuin mielipuoli niin lopputuloksena kamala löyhkäpilvi jossa tuoksun pahimmat pistävät ominaisuudet leijuvat muiden nenään muttei omaan.....

Vierailija
18/28 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 09:07"]

[/quote]

Suomessa rakentaminen on tiiviimpää kuin esim. eteläisessä Euroopassa, joten ilmakin vaihtuu vähemmän. Sisällä seisova ilma yhdistettynä lemupilveen ei ole kovin hyvä juttu.

[/quote] katsopa asukastieheysluvut ja Suomi on kyllä Euroopan harvaanasutuimpia maita.

Vierailija
19/28 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 09:12"]

[quote author="Vierailija" time="07.03.2014 klo 09:07"]

[/quote]

[/quote] katsopa asukastieheysluvut ja Suomi on kyllä Euroopan harvaanasutuimpia maita.

[/quote]

Niin tosiaan on, vaikka siihen en viestissäni mitenkään ottanutkaan kantaa, vaan ihan muuhun asiaan, nimittäin siihen, miten tiiviitä rakennukset ovat.

Vierailija
20/28 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusten tiiviydet aiheuttaa nimenomaan hometta, ja ihmiset on niin altistuneita homeille, kosteusvaurioille ja muulle piilevälle niin kotona kuin työpaikoilla joten kuvittelevat sen johtuvan pelkistä tuoksuista.

Nämä em. rakennusviat aiheuttavat hengitys-, päänsärky JA iho-ongelmia kuten atopia, huom!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi