Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tein abortin teininä ja tuntuu että olen paha ihminen

Vierailija
11.11.2020 |

Tulin teininä raskaaksi silloiselle poikaystävälleni, minusta ei ollut silloin äidiksi ja poikaystäväni oli väkivaltainen. Tein sillon abortin, mutta nyt kun aborttikysymys on taas uutisten mukana noussut pinnalle, minua on alkanut ahdistaa ja pidän itseäni pahana ihmisenä. Monen mielestä abortti on murha. Itse kuitenkin tein abortin lääketieteellisesti hyvin varhaisessa vaiheessa ja kokemus oli muutenkin järkyttävä. En halunnut pitää lasta enkä sitä kadu tekoa siten, mutta onko abortti tosiaan niin väärin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole paha ihminen.

Vierailija
2/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure. Et ole tehnyt mitään väärää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. On väärin synnyttää lapsi jota ei halua ja jolle ei pysty tarjoamaan hyvää elämää.

Vierailija
4/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos abortti on väärin niin sitten on ylipäätään väärin käyttää ehkäisyä ja miesten runkata, kun menee siittiöitä ja munasoluja hukkaan. Se muutaman viikon ikäinen alkio on pelkkä

solumöykky.

Vierailija
5/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele ihan konkreettisesti, minkälaista sen lapsen elämä olisi nyt, ajattele kaikki vaihtoehdot (et olisikaan jaksanut olla äiti, lapsi olisi vammainen, väkivaltainen isä olisi halunnut huoltajuuden jne). Ja ajattele sitä, että säästit abortilla lapsen kaikilta kauhuskenaarioita ynnä muulta maailman pahuudelta, kuten koulukiusaamiselta, pahoinpitelyitä yms. Sillä lapsella ei tule vastaan mitään pahaa ikinä.

Vierailija
6/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä olla murehtimatta asiasta. Päätöksesi oli tilanteen huomioon ottaen varmasti oikea.

Vierailija
7/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka henkilökohtaisesti ei hyväksyisi aborttia, ei silti saisi haukkua ihmisiä jotka ovat tähän päätyneet, nää vastustajat ovat yleensä jotain uskovaisia ja heidän varsinkin pitäisi osata osoittaa lähimmäisen rakkautta.

Vierailija
8/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikean ratkaisun siinä elämänvaiheessa.

Jos asia ei jätä sinua rauhaan, niin hae keskusteluapua.

Joskus joutuu valitsemaan kahdesta tai useammasta vaihtoehdosta vähiten huonon, ja hyviä tai helppoja ratkaisuja ei ole.

Vierailija
9/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mitä, ap? Elämässä pääsee paljon helpommalla ja se on huomattavasti mukavampaakin kun antaa hi.h.h.u.l.e.i.den mussutuksille aina nolla-arvon.

Vierailija
10/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele asiasta papin kanssa, uskon että aiheen hengellinen käsittely voisi tuoda sinulle rauhan.

Vierailija
11/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mitä, ap? Elämässä pääsee paljon helpommalla ja se on huomattavasti mukavampaakin kun antaa hi.h.h.u.l.e.i.den mussutuksille aina nolla-arvon.

Ketä ne on?

Miten liittyy asiaan?

Vierailija
12/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä ne on?

Miten liittyy asiaan?

Kyllä sinä tiedät. Sitä kansaa joka meinaa tukehtua omaan pyhyyteensä (tosin tietenkin erittäin valikoivasti), ja kehtaa syyllistää ja arvostella muita erilaisista valinnoista. Se porukka.

/9

Vierailija
13/13 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt saman valinnan aikanaan, itse olin 16 ja poikaystäväni (nykyinen mieheni) oli 14. Näin jälkikäteen ajateltuna kun olemme vieläkin yhdessä ja meillä on nyt lapsia, mietin että olisiko se sittenkään ollut niin kamalaa jos oltaisiin pidetty lapsi.

sitten sitä tajuaa että ei tuon ikäiset ole valmiita vanhemmiksi, asuttiin molemmat vielä kotona, eikä kummankaan peruskoulu ollut edes ohi.

Oli oikea päätös, nyt olemme voineet tarjota lapsillemme hyvän ja turvallisen lapsuuden.