Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kinuava kaveri. Hermot menee!

Vierailija
06.03.2014 |

Minulla on 3.v lapsi ja kaverini sai vähän aikaa sitten esikoisensa. Nyt kinuaa koko ajan lapseltani pieneksi jääneitä vaatteita/leluja yms. Olettaa, että voin lahjoittaa hänelle kaikki meidän ylimääräiset lasten tarvikkeet. Hän ei ole edes tarjonnut rahaa, vaan kyselee, että mitä ylimääräistä teillä olisi meidän tytölle. En todellakaan anna ilmaiseksi Marimekon, Benettonin, Ralph Laurenin jne. lastenvaatteita. Kaiken huippu oli, kun tuli kysymään mitä ollaan ajateltu tehdä vaunuille, hän saattaisi olla niistä kiinnostunut. Kysyin, paljonko niistä maksaa, ja kuulemma parilla sadalla voi ostaa. Pitää minua nähtävästi aika tyhmänä, kun kuvittelee että myyn Bugaboon vaunut parilla sadalla. En voi enää edes nähdä häntä, kun juttu kääntyy heti kinuamiseen. En viitsi suoraan sanoa, että en anna näitä ilmaiseksi, ja hän ei tajua edes tarjota rahaa. Varsinkin kun hänellä ihan hyvin olisi rahaa ostaa ne vaikka kaupasta uutena.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan esim. noista vaunuista, että aiot laittaa ne myyntiin ja hintapyyntöni on x euroa. Älä kysy, paljonko hän maksaa, jos sulla on joku selkeä hintapyyntö ja haluat sen verran saada. Sanot suoraan hinnan ja hän sitten päättää, haluaako ostaa vai ei.

Vierailija
2/7 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että ehdit jo luvata myydä vaatteet/vaunut/kamat toiselle kaverille. Ehkä kinuaja tajuaa jutun juonen.

Itselläni on vähän päinvastainen ongelma: odotan esikoistani viimeisilläni ja kaikki sukulaiset ja kaverit ovat tunkemassa vanhoja kamojaan meille, ja nimenomaan rahaa vastaan. Ilmaiseksi voisin huolia, raakata ne läpi ja viedä loput UFFin laatikkoon tms.

Tuntuu pahalta sanoa, etten aio maksaa jonkun vanhoista puklutahraisista vaatteista puolikasta puupenniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi. Kauheeta merkkivarustelua vauvan kanssa.

Vierailija
4/7 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon köyhä yh ja oon kyllä pari kertaa kysynyt kaverilta, jolla vanhempi tyttö, olisiko esim käytettyjä luistimia tai pieneksi jäänyttä ulkoilupukua. Oon kysynyt muutaman kerran, en koko aikaa. Nyt aloin miettiin, että oisko kannattanut.

Vierailija
5/7 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 12:32"]

Mä oon köyhä yh ja oon kyllä pari kertaa kysynyt kaverilta, jolla vanhempi tyttö, olisiko esim käytettyjä luistimia tai pieneksi jäänyttä ulkoilupukua. Oon kysynyt muutaman kerran, en koko aikaa. Nyt aloin miettiin, että oisko kannattanut.

[/quote]

Ilman muuta voi kysyä. Yleensä ihmiset haluaa mahdollisimman vähällä vaivalla eroon pieneksi jääneistä jutuista ja ei halua ihan sitä viimeistä hintaa, jos joku tuttu vie tavarat pois. Moni antaa esim. pieneksi jääneitä vaatteita (hyviäkin) ilmaiseksi. Itsekin olen antanut ja saanut ilmaiseksi. Paremmat urheiluvälineet ja pyörät yms. on myyty.

Vierailija
6/7 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itsekin auttaisin yh:ta, jos tietäisin että tekee tiukkaa, mutta kaverillani on oikeasti isot tulot, samoin miehellänsä. Tuo on vaan hänellä vain periaatekysymys, että saanko ilmaiseksi... -ap

Vierailija
7/7 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 12:32"]

[/quote]

No tähänhän on yksinkertainen ratkaisu: tarjoa tavaroista aina maksu. Kaverisi ottaa sitten rahan tai jättää ottamatta. Ei tarvitse kummankaan jäädä kelailemaan, että menikö nyt oikein vai ei.