Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa miehen masentua

Vierailija
06.03.2014 |

Se on perusnegatiivinen tyyppi, jolle lasi on aina puolityhjä. Kun kysyn mitkä asiat on tärkeintä elämässä, sanoo että terveys ja työ. Kun kysyn, että entä perhe niin sanoo että "no lapset on tietysti tärkeitä, mutta jos ei ole riittävästi rahaa niin eipä siitä ole mitään iloa sitten". Meillä on iso laina, terveet lapset, kiva koti ja ruokaa kaapissa- mutta ylimääräiseen ei varaa enkä näe sitä kovinkaan ongelmaksi. On kuitenkin työpaikatkin kummallakin, mies on tehtaassa, minä opetusalalla.

Kun tulen töistä (mies pääsee tehtaalta aikaisin ja hakenut lapset) on mies tukka rähjäisenä kotona aina samat vaatteet päällä, parta ajamatta. Laittaa ruuan ja arvostan tätä kovasti, mutta sitten istuu pöydän ääressä tai sohvalla tuijottaen jonnekin ja niin "pihalla" maailmasta, mikään ei huvita eikä mitään jaksa. On vaikeaa luoda hyvää yhteishenkeä, kun toinen ei panosta ollenkaan. Meidän parisuhde on todella heikoilla kantimilla, eikä mies osoita mitään kiinnostusta minua kohtaan, ei kosketa, ei välitä keskustella mistään tunnepuolen asioista, perustyö- ja vaikka remonttiasioista puhuu. Olen ehdottanut perheneuvolaa tai pariterapiaa, moisiin lässytyksiin ei näe mitään tarvetta ja kiinnostusta.

Olen itse peruspositiviinen, arvostan lapsia yli kaiken, meillä tosiaan ystäviä, nätti koti, ok työ - niin paljon ilon aiheita, mutten saa toista osapuolta henkisesti sitoutumaan mitenkään tähän! Hän lukee lapsille jne. on, mutta sellainen keskustelupuoli ja yleinen asennoituminen puuttuu täysin: huokailee vaan että voi voi ja hohhoijaa, taas tätä samaa ja mieluiten varmaan vaan nukkuisi tai harrastaisi omia harrastuksiaan. Viikonloppuaamuisin kun hänellä ei töihin lähtöä, hän ei aamupäivässä saa aikaan yhtään mitään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se paska. Ota vaikka trendikäs ja energinen narsisti.

Vierailija
2/12 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennen lasten tekemisiä luulit, että tuosta ei koidu ongelmaa tulevaisuudessa? En mä ymmärrä teitä, jotka teette lapsia ihmisen kanssa, joka teitä ärsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, minä taas haluaisin juuri tuollaisen miehen! Olen meinaan itse aika samanlainen, ja tykkäisin toisesta joka näkisi maailman samoin kuin minä ja röhnöttäisi yhdessä kanssani siellä sohvalla huokailleen tukka sekaisin pieruverkkareissa ;) Tunteista lätinä on minustakin paskaa johon ei kannata energiaa tuhlata. 

Harmi vaan, en ole koskaan löytänyt tuollaista miestä, vaikka sanotaan että niitä on Suomi pullollaan...

Vierailija
4/12 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 4 vielä lisää, että et sinä sitä miestä tuossa asiassa pysty muuttamaan. Se on hänen persoonansa ja on harmi että se sinua ärsyttää niin kovasti. Eikö se sitten alussa ärsyttänyt kun olet hänet mieheksesi ottanut?

Vierailija
5/12 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten tuollainen vaikuttaa lapsiin: he saavat sen alakuloisen negatiivisen mallin isältään. Että kaikki asiat on hirveän kauheita ja jos pienikin haaste niin heti masennutaan. Eivätkä opi keskustelun mallia. Sanotaan, että parisuhde on lasten koti mutta entä kun sitä tunnepuolta eikä keskustelua ole vanhempien välillä? Mies tokaisee vaan "hoida oma tonttisi". ap

Vierailija
6/12 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika, ei ne vaihtamalla parane valitettavasti : ( ota loverboy ja nauti omasta elämästäsi ja ihanudestasi, lapset tarvitsee isänsä, viis muusta!

Vierailija
7/12 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on masentunut. Hänen olisi hyvä hakea apua. Jostain syystä hän on pettynyt itseensä, mikä näyy siinä, ettei jaksa innostua elämästä. Kuka kuuntelee häntä? Hän tarvitsee ensin hyväksyntää, jotta uskaltaa puhua sisimmäisistä asioistaan. Kun ihminen saa moitteita tai vaatimuksia ja "aina sä olet tollanen"- kommentteja, se ei kannusta ketään hyvään vuorovaikutukseen. Jotkut siinä tilaneteessa vetäytyvät, jotkut lyövät turpaan. Miehesi taitaa kuulua tuohon ensimmäiseen kategoriaan.

Vierailija
8/12 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten hyväksi tuollainen isä/miehen malli on lapsille?

Vierailija
9/12 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 09:39"]

Mutta miten tuollainen vaikuttaa lapsiin: he saavat sen alakuloisen negatiivisen mallin isältään. Että kaikki asiat on hirveän kauheita ja jos pienikin haaste niin heti masennutaan. Eivätkä opi keskustelun mallia. Sanotaan, että parisuhde on lasten koti mutta entä kun sitä tunnepuolta eikä keskustelua ole vanhempien välillä? Mies tokaisee vaan "hoida oma tonttisi". ap

[/quote]

Ei se välttämättä vaikuta lapsiin mitenkään. Itse uskon, että aika vähän tuollaiset vaikuttaa lopulta, lasten oma synnynnäinen temperamentti vaikuttaa enemmän. Esim. meillä mies on aika samanlainen kuin mitä kuvaat omasta miehestäsi. Ja kahdesta lapsestamme toinen on selvästi perinyt hänen luonteensa, ollut ihan pikkkulapsesta asti ollut sellainen passiivinen, tyytymätön, helposti lannistuva jne. Kun taas toinen on ihan erilainen, oikeastaan toiseen ääripäähän asti eli aina aurinkoinen energiaa täynnä oleva tapaus. Ihan saman isän vaikutuksen alaisina ovat molemmat olleet, ja saman äidin. 

Vierailija
10/12 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi miten itse suhtaudut mieheesi, miten yhteiselo sujuu? Etkö itse väsy kun toinen näkee kaiken negativiisessa valossa? Saatteko suunniteltua yhteisiä tekemisiä?

Vierailija
11/12 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 09:51"]

Miehesi on masentunut. Hänen olisi hyvä hakea apua. Jostain syystä hän on pettynyt itseensä, mikä näyy siinä, ettei jaksa innostua elämästä. Kuka kuuntelee häntä? Hän tarvitsee ensin hyväksyntää, jotta uskaltaa puhua sisimmäisistä asioistaan. Kun ihminen saa moitteita tai vaatimuksia ja "aina sä olet tollanen"- kommentteja, se ei kannusta ketään hyvään vuorovaikutukseen. Jotkut siinä tilaneteessa vetäytyvät, jotkut lyövät turpaan. Miehesi taitaa kuulua tuohon ensimmäiseen kategoriaan.

[/quote]

Tämä on varmasti täysin totta. Olen myös kuunnellut ja yrittänyt saamaan hakea apua muttei lähde minnekään, sanoo ettei ole masentunut. On varmasti pettynyt elämään, "vaan tätä perusankeaa". Ei opiskellut mielenkiintoiseen ammattiin, aina mennyt enempiä suunnittelematta ja nyt tyytymätön. ap

Vierailija
12/12 |
06.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2014 klo 09:33"]

Voi että, minä taas haluaisin juuri tuollaisen miehen! Olen meinaan itse aika samanlainen, ja tykkäisin toisesta joka näkisi maailman samoin kuin minä ja röhnöttäisi yhdessä kanssani siellä sohvalla huokailleen tukka sekaisin pieruverkkareissa ;) Tunteista lätinä on minustakin paskaa johon ei kannata energiaa tuhlata. 

Harmi vaan, en ole koskaan löytänyt tuollaista miestä, vaikka sanotaan että niitä on Suomi pullollaan...

[/quote]

Se johtuu siittä ettei ne sellaiset miehet kumminkaan vaimon laiskottelua jaksa katsoa. Se on paljon rankempaa katsoa toisen jatkuvaa laiskottelua kuin itse laiskotella toisen pyörittäessä perhe elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme