Klexane
Kuinka hävitätte klexane piikit käytön jälkeen? Onko pakko viedä apteekkiin vai voiko kerätä tiiviseen rasiaan ja hävittää sekajätteessä?
Kommentit (31)
Kyllä ne saa kerätä tiiviiseen astiaan ja hävittää kotiroskissa.
Miksi ne pitäisi laittaa johonkin tiiviiseen astiaan? Korkki vaan takaisin kiinni ja sekajätteisiin.
Tyhjään maitotölkkiin ja roskikseen.
Apteekkiin! Narkit osaa niitä kaatopaikoilta tonkia...
Siis joku oikeesti heittää piikkejä roskiin?????? Hirmu suuri vaiva laittaa johonkin astiaan ja viedä apteekkiin samalla kun hakee lisää piikkejä?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 19:55"]
Siis joku oikeesti heittää piikkejä roskiin?????? Hirmu suuri vaiva laittaa johonkin astiaan ja viedä apteekkiin samalla kun hakee lisää piikkejä?
[/quote]
No mulle ainakin annettiin ihan ohje sairaalasta, että saa laittaa kotiroskiin tiiviissä astiassa.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 19:50"]
Apteekkiin! Narkit osaa niitä kaatopaikoilta tonkia...
[/quote]
Ja mitähän joku narkki tekisi sun klexane-ruiskulla?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 19:55"]
[/quote]
No mulle ainakin annettiin ihan ohje sairaalasta, että saa laittaa kotiroskiin tiiviissä astiassa.
[/quote] varmaan heität vanhentuneet lääkket myös roskiin??
Niin, ne kerätään kotona tiiviiseen astiaan (mä kerään aina tyhjään tiivistemehupulloon) ja vien apteekkiin uusia piikkejä hakiessani. Koska klexane on niin hemmetin kallista, otan aina vaan 10pv annoksen kerralla joten ne edelliset piikit n. 20kpl jää sinne apteekkiin pullossa hävitettäväksi! Pistän siis aamuin illoin...
No mulla tulee piikkejä viikossa 21 kpl ja haen lisää 3 kk välein, enkä todellakaan säilyttele niitä nurkissani oottamassa seuraavaa apteekki reissua.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 19:55"]
[/quote]
Klexane on valmis annosruisku. Ei siihen tarvitse mitään erillisiä piikkejä hakea.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:02"]No mulla tulee piikkejä viikossa 21 kpl ja haen lisää 3 kk välein, enkä todellakaan säilyttele niitä nurkissani oottamassa seuraavaa apteekki reissua.
[/quote]
En ymmärrä, miksi Se olisi hankalaa säilyttää tuo aika niitä piikkejä? Tai käydä ohimennen pudottamassa ne apteekkiin?! Kesä aika on pitkä aika säilytelöä esim talvivaatteita, heitätkö nekin aina keväällä roskiin ja ostat syksyllä uudet?
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 19:55"]
[/quote]
Klexane on valmis annosruisku. Ei siihen tarvitse mitään erillisiä piikkejä hakea.
[/quote]
Joo, mun lääkärikin puhuu ihan yleiskielellä "napapiikeistä", tarkoittanen Klexane injektio kerta annos ruiskua...klexane=piikki!!!
tartteeko aina jäädä jankkaamaan jostain aivan epäoleellisesta?!
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 19:55"]
[/quote]
[/quote]
Joo, mun lääkärikin puhuu ihan yleiskielellä "napapiikeistä", tarkoittanen Klexane injektio kerta annos ruiskua...klexane=piikki!!!
tartteeko aina jäädä jankkaamaan jostain aivan epäoleellisesta?!
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 19:55"]
[/quote]
[/quote]
Missä ihmeen sairaalassa tuollaisia ohjeita annetaan? Kyllä piikkijätteet kuuluu apteekkiin palauttaa.
Apua! Ei todellakaan saa hävittää sekajätteessä vaan AINA toimitetaan apteekkiin! Vaikka olisi neulansuojus päällä tai tiiviissä rasiassa, on vaara että joku pistää itseään. Ketään hoitaja tai muu sairaalan työntekijä ei varmasti ohjeista heittämään roskikseen, kyseessä väärinymmärrys tai hoitajan epäpätevyys.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2014 klo 20:11"]
[/quote]
[/quote]
Missä ihmeen sairaalassa tuollaisia ohjeita annetaan? Kyllä piikkijätteet kuuluu apteekkiin palauttaa.
[/quote]
Meilahdessa. Enkä laita vanhentuneita lääkkeitä roskiin, koska se on kielletty.
Vie apteekkiin