Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minut ja mies kutsuttiin vielä viimeistä kertaa ennen talvea miehen veljen mökille saunomaan, tiedän että tulisin olemaan siellä pelkkä ilmainen lastenvahti

Vierailija
11.11.2020 |

Menisitkö tilanteessani mökille?

Miehen veli on yh (vaimonsa menehtynyt) ja hänellä neljä alle kouluikäistä lasta. Lapset ovat mukana siellä mökillä, koska heillä ei ole mitään turvaverkostoa tai apua. Nuorin lapsista on 2-vuotias eli ihan täysin vahdittava.

Tiedän että homma menisi siihen, että muut (mies, miehen veli ja kaksi miespuolista serkkuaan) saunoisivat ja grillailisivat ja minä olisin lastenvahti. Mitään "sopimusta" asiasta ei ole tehty, mutta niin se on aina mennyt. "Sä Minna kun tulet niin hyvin juttuun näiden muksujen kanssa niin jos voisit vähän aikaa katsoa" ja se vähän aikaa on sitten aina se koko ilta niin etten luultavasti ehtisi edes itse saunoa tai syödä.

Toisaalta käy sääliksi ja ymmärrän että miehen veli tarvitsisi rentoutushetken, mutta miksei koskaan voi pyytää esim. ketään serkuistaan katsomaan lapsia? Ja ärsyttää se automaatio, että minä olen ainoana naisena se lastenvahti.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala asia. Ymmärrän erittäin hyvin, että miehesi veli haluaa hengähdystauon, mutta miksei miehesi tai serkkusi vietä aikaa lasten kanssa? Voithan vaikka yhden kerran sanoa miehellesi, ettet tällä kertaa tule mukaan, koska olet aina lastenvahtina muiden rentoutuessa.

Vierailija
2/58 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi mökille tuossa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään menisi. Ei ole reilua. Älä ota ilmaisen lapsenvahdin paikkaa vastaan.

Vierailija
4/58 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuo jotakin kerran tai kahdesti vuodessa tapahtuvaa niin menisin kyllä ja soisin miehille tuon yhdessäolon ja miehen veljelle hengähdystauon. Jatkuvasti en tietenkään tuohon lähtisi. Ja olettaisin kyllä, että itsekin saan apua sitten jos sitä jossain asiassa tarvitsen.

Vierailija
5/58 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies ja serkutkin voivat lapsia vahtia kimpassa, ja kyllä neljän miehen porukalla voi ne lapset sinne saunaankin ottaa, yksi vahdittava napero per äijä.

En suostuisi, en ainakaan noin, ettei asiasta edes sovita ja kysytä etukäteen.

Oman mieheni veli yritti järjestää perheidemme yhteisiä illanviettoja kaavalla, että äijät saunovat ja ryyppäävät keskenään koko illan, emäntä hääri kyökissä ja minä yksin vahdin lapsilaumaa. Tasan yhden uudenvuoden aaton kökin yksin kolmen alle 2-vuotiaan kanssa lankomiehen olkkarissa, sen jälkeen ei olla menty.

Vierailija
6/58 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ajatella esim ottavasi lapset joskus yökylään luoksenne ja näin auttaa, olla se puuttuva turvaverkko. Miehesi on kuitenkin veljen asemassa turvaverkon osa, niinkuin lähisuvun yleisesti koetaan olevan.

Mä juttelisin asiasta miehen kanssa ja kertoisin, että en yksin halua olla lapsenvahti mutta että turvaverkkona toimiminen muuten olisi ok. En lähtisi mahdollistamaan ryyppäjäisiä, jossa olisin yksin vastuussa lapsista. Tosin lähes aina lapset, heidän ruokkimisensa ja viihdykkeiden keksiminen jää naisille, ikävä kyllä.

Vierailija
7/58 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joku kaveri mukaan ja sauno ja saunasidukoi sen kanssa pitkän kaavan mukaan ennen äijiä tai heidän jälkeensä kun lapset ovat miesten kanssa.

Vierailija
8/58 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä alle kouluikäistä lasta ja nuorin jo 2v? Ovatko heistä jotkut kaksosia vai kuoliko vaimo tiheään synnytystahtiin?

Vierailija
9/58 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää menisin. Muutenkin olisin huolissani miehen ja lasten pärjäämisestä ja jaksamisesta.

Vierailija
10/58 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsilla ole sosiaalitoimen järjestämää tukiperhettä, varsinkin jos muuta tukiverkkoa ei ole? Neljä alle kouluikäistä ja yksi huoltaja, jolla lisäksi vielä raskas suru puolison menetyksestä vähän aikaa sitten, niin kyllä olisi perusteita.

Vierailija
11/58 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mies ja serkutkin voivat lapsia vahtia kimpassa, ja kyllä neljän miehen porukalla voi ne lapset sinne saunaankin ottaa, yksi vahdittava napero per äijä.

En suostuisi, en ainakaan noin, ettei asiasta edes sovita ja kysytä etukäteen.

Oman mieheni veli yritti järjestää perheidemme yhteisiä illanviettoja kaavalla, että äijät saunovat ja ryyppäävät keskenään koko illan, emäntä hääri kyökissä ja minä yksin vahdin lapsilaumaa. Tasan yhden uudenvuoden aaton kökin yksin kolmen alle 2-vuotiaan kanssa lankomiehen olkkarissa, sen jälkeen ei olla menty.

Näinhän se monesti menee. Olen myös ollut illanistujaisissa, jossa on jostain syystä lapset kotona ja miehet painuivat hetimmiten saunaan ja ryyppäämään ja naiset tönöttivät keittiössä ja emäntä ei tietenkään voinut mitään ottaa, koska lapset. Minä ja ne pari muuta naista siinä sitten vähän hampaita kiristellen litkittiin yhtä viinilasia koko illan aikana, kun miehet suunnitteli jo baariin lähtemistä ja tarvitsivat kyytiä. Sanoin miehelleni, etten enää tuollaisiin illanviettoihin tule.

Vierailija
12/58 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan menisi mökille tuossa tilanteessa, vaikka olisin pahoillani ja vaikka olisi kuinka kurjaa, että lapset on menettäneet äitinsä. En oikein tota tukiverkoston puutettakaan tässä ymmärrä kun kerran on veljeä ja serkkuja, ilmeisesti myös näiden vanhempia tai omat vanhemmat on elossa. Jos olisi halua, niin johan tosta porukasta puolisoineen olisi saanut hyvän verkoston auttamaan leskimiestä. Osa lapsista viikonloppukylään Peran luo, osa teille sun miehen hoiviin ja loput Timpan ja Kikan luo. Saisi yh hengähtää välillä.

Vierailija
13/58 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua niin vtuttaa tuollainen ihmisten hyväksikäyttö. Samanlainen hyötyjä on omankin mieheni ahne veli. Hänestä näkee lävitse, kuinka suunnittelee aina kaiken tällä kaavalla.

Meistäkin on yritetty tehdä ilmaisia lapsenvahteja ja näiden vanhempien menojen mahdollistajia, ja näitä menojahan riittäisi, koska he eivät jaksa kersaansa.

Jopa lastentarvikkeita ja -vaatteita kehtaavat suoraan pyytää. Ärsyttää periaatteessa, koska ME olemme itse kaiken kustantaneet ja nyt nämä kehtaavat vaatia kaiken ilmaiseksi.

Älä mene! Kehitelköön veli lapsenvahdin vaikka kiven alta. Tuosta pyritään tekemään tapa ja sinuun aina luotetaan.

Vierailija
14/58 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit hyvä ihminen niin sopisit miehen kanssa, että adoptoit lapset itsellesi. Näin lapsista tulisi omia sinulle ja rakastaisit heitä. Nyt he ovat vain miehesi veljen lapsia.

15/58 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä aikuista miestä pystyy huolehtimaan mainiosti neljästä lapesta. Lapset voi ottaa saunaan mukaan, nostaa lapsille vaikka saunan lattialle pari pesuvatia ja kippoja, että voivat leikkiä vesileikkejä kun aikuiset ottaa löylyt ylälauteilla. Isommat saattaa viihtyä lauteillakin. Ei mitään ongelmaa.

Vierailija
16/58 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota joku kaveri mukaan ja sauno ja saunasidukoi sen kanssa pitkän kaavan mukaan ennen äijiä tai heidän jälkeensä kun lapset ovat miesten kanssa.

Eihän tää kävis mitenkään. Tommosissa tilanteissa äijänköriläät olettaisi että naisväki kylvettää kakarat. Parempi kun ei mene ollenkaan.

Vierailija
17/58 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteaisin sinuna et ku ei kerta sovita mtn vaa oletetaan et oot lapsen likka nii et tasan tule.

Mua on kans oletettu kykenee hoitaa kokoaja lapsia ja inhottavin oli ku aloin seurustelee nykyisen mieheni kanssa. Mulla ei ollu mtn kokemusta lapsista mut miehen sisarukset oletti et mulle voi jättää lapset sanomatta ees mtn. Vaaratilanteita tuliki mm. Yks 4v meni joelle koska en ees tienny et hän on mun vastuulla ja vanhemmat huitelee jossain.. Luojan kiitos satuin näkee ikkunasta ku lapsi uitti leluaan ja juoksin hakee lapsen pois ennenko tipahtaa jorpakkoon. Sillo raivosinki ettei näi voi tehä nii ei vanhemmat ottanu vastuuta vaa kyseessä oli kuulemma mun vika.

Vierailija
18/58 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti menisin. Naperot on ihania.

Vierailija
19/58 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tossa tilanteessa menisi, jossa lastenvahtiminen vain hivutettaisiin minulle.

Voisin kyllä auttaa, jos suoraan pyydettäisiin apua lasten kanssa.

Tollainen työn salaa nakittaminen vaan vituttaa.

Vierailija
20/58 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi menee, sinä et. Sinulla on toinen tapaaminen, joka on sovittu jo neljä viikkoa sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi