Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäonnistunut lääkkeellinen tyhjennys? Ei kipuja, vuoto niukkaa

Vierailija
04.03.2014 |

Laitoin eilen aikaisin aamulla sairaalasta saadut cytotecit (4 kpl) paikoilleen, jo viidessä minuuttissa rupes mahassa möyryämään. Olin ottanut 1 x panacodin ja 1 x burana 600 juuri ennen. Makoilin kolmisen tuntia paikoillaan ja alavatsa muuttui aristavaksi (esim. kun nauroin niin tuntui pinkeältä) ja alkoi pierettämään, muutoin vain ihan hyvin vähän jomotteli alavatsaa. Kävin sitten vessassa eikä vuodosta tietoakaan. Makoilin sohvalla pari tuntia kun rupes nuo särkylääkkeet väsyttämään ja lopulta nukahdin pariksi tunniksi. Herätessäni kävin vessassa eikä vuotoa ollut havaittavissa. Mutta pian tämän jälkeen holahti joten pöntöllä istuin viitisen minuuttia ja tiputteli hiljakseen verta pönttöön. Oli mennyt 10 h lääkkeiden laitosta.

Ei kipuja, mutta otin varuiksi yhden panacodin. Valutteli verta yöhön saakka mutta ei oikeastaan siteeseen tullut juuri mitään vain aina pöntölle käydessäni valui ja pyyhin verta paperiin. Hyytymiä tipahti pari isompaa pönttöön, ei muuta. Se että siteeseen ei tullut mitään johtui varmaan siitä että tulin huonovointiseksi ja lähinnä vaan makoilin sohvalla. Yritin liikkua että jouduttaisi tyhjenemistä mutta oli tosi huono olo (cytotecin sivuvaikutuksia?) enkä pystynyt juurikaan seisomaan.

Tänään aamulla herätessäni side oli kuiva ja pyyhittäessä tuli vähän rusehtavaa vuotoa ja limaa ja jotain pieniä vaaleita kikkareita. Aloin jo epäilemään että laittamani tabletit eivät olleetkaan sulaneet ja siksi ei kohtu tyhjene kunnolla? Mutta luulisi että ne ovat sulaneet tuon 24 h aikana ihan hyvin?

Ajattelin huomenna soitella sairaalaan josko sieltä saisi lisää lääkkeitä? En jaksa uskoa että olisin päässyt näin helpolla kuin vuoto noi vähäistä :( Menkkani ovat normaalisti tosi niukat mutta veikkailisin että kokemani vuoto on aika normaalia kuukautisvuotoa, ei varmaan juuri runsaampaa. Ja hyvin vähän aikaahan tuo kesti. Vaikka voihan se kunnon kipu ja vuoto alkaa vaikka tänä yönä...

Masentavaa että tämä odottelu ei sitten loppunutkaan tähän... Onko kenelläkään kokemusta että ne supistukset ois tulleetkin esim. 3 päivää lääkkeiden laitosta ja kohtu lopulta tyhjentynyt kunnolla? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lääkkeellinen keskeytys epäonnistui. sairaalassa laitettiin tabletit ja odotettiin vuodon alkua. Vuodon alettua lähdin kotiin, mutta vuoto tyrehtyi. Soitin seuraavana aamuna sairaalaan ja minut laitettiin kaavintaan samana päivänä.

Vierailija
2/10 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kohtalo puuttui peliin ja ei antanut lapsesi kuolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 22:01"]

[/quote]

No valitettavasti lapseni todettiin kuolleeksi perjantain ultrassa vaikka hänet miellelläni olisinkin pitänyt :(

2, paljonko ehdit vuotamaan?

ap

Vierailija
4/10 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 22:05"]

[/quote]

No valitettavasti lapseni todettiin kuolleeksi perjantain ultrassa vaikka hänet miellelläni olisinkin pitänyt :(

ap

[/quote]

Epic fail nro 3.

Vierailija
5/10 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 22:05"]

[/quote]

ap

[/quote]

Epic fail nro 3.

[/quote]

???

Vierailija
6/10 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli lääkkeellisen tyhjennyksen onnistuminen epäilyttää sinua, mene heti huomenna päivystykseen tarkastukseen. Älä vertaa vuotoa muiden vuotoihin. Kaikki ovat yksilöitä. Itselläni oli muutama vuosi sitten epäonnistunut lääkkeellinen tyhjennys ja seuraamukset ikävät.

Vierailija
7/10 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla keskeytyi rv 9. Lääkkeet sain sairaalassa ja jäin sinne yöksi, ei tehonneet. Vuodin kuitenkin verta n. 10 tuntia. Aamulla ultrassa todettiin, ettei edisty, keskipäivällä kaavinta. Kahden kuun jälkeen taas raskaana ja tämä sujunut ihan hyvin. 

Eli soita aamulla sairaalaan, pyydä päästä ultraan ja tarvittaessa kaavintaan. Kaavinta helppo, kivuton, nopea ja turvallinen.

Vierailija
8/10 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kivuista, minä en tuntenut mitään kipuja ja panacodia olin ottanut. Vuotoa kyllä tuli reilusti mutta kipuja ei yhtään.

Vierailija
9/10 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ensin jonkin asteisia kipuja ja vuoto niukkaa, hyytymiä ei tullut ollenkaan. Meni 1½-2 viikkoa eteenpäin ja meillä oli häihin meno. Matkaa oli 500km ja koko matkan oli sellainen puristava omituinen tylppä kipu. Meidän piti illalla llähteä syömään mutta minulla alkoi niin kovat kivut etten pystynyt olemaan missään asennossa. Kivut säännöllistyivät ja tulivat tasan 3min välein, sitten minuutin välein (kuin synnytyssupistukset). Menin kuumaan suihkuun ja kyykistyin lattialle.. sinne tipahti sellainen n.12cm pitkä ja varmaan 6cm leveä möntti ja kipu loppui kuin seinään.. Kamala kokemus.

Vierailija
10/10 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko raskaus pitkällä? Olin itse sairaalassa tyhjennyksessä, raskaus oli sen verran pitkällä. Cytoteceja annettiin kaksi kerrallaan muutaman tunnin välein. Viisi kertaa olisivat antaneet saman päivän aikana. Ensin alakautta, ja vuodon alettua nieltynä. Kipulääkkeitä oli hyvin saatavilla. Itsellä ei kuitenkaan ollut kovia kiputuntemuksia. Cytoteceista tuli tosin vähän kuumehorkkaolo. Hoitajat kehottivat kävelemään ja  olemaan pystyasennossa, jos vaan pystyi, jotta tapahtuu nopeammin. Neljän Cytotec-kerran jälkeen sikiö tuli ulos.

Harmi vaan, että sairaalasta päästettiin pois ultraamatta, sillä 1,5 kk:n päästä joudun uudelleen sairaalaan ja hysteroskopiaan kovan vuodon vuoksi, kun kohtuun oli vielä jäänyt raskausmateriaalia. Sitten piti taas odotella kuukasi, että kuukautiset tulevat. Noin kolme kuukautta meni siis tuosta keskenmenosta toipuessa. Pari normaalikiertoa nyt takana, vielä en ole ainakaan raskaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän