Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen yksinäisyys

Vierailija
10.11.2020 |

Ekaluokkalaisellani ei ole kavereita kuin yksi ja hänkin asuu pitkän matkan päässä. Itku tulee silmään kun katsoo lapsen surua ja ulkopuolelle jäämistä. Onko vertaistukea tai ideoita?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku harrastus, onko koulun jälkeen iltapäiväkerhoa, sinne tulee lapsia myös muilta luokilta... Onko opettaja tietoinen lapsen yksinäisyydestä, kyllä lasta pitää koulussa aikuisen johdolla kannustaa muiden mukaan, välitunnilla voisi vaikka olla välillä joku koko luokan yhteinen leikki banaanihippa yms.

Vierailija
2/4 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku harrastus, onko koulun jälkeen iltapäiväkerhoa, sinne tulee lapsia myös muilta luokilta... Onko opettaja tietoinen lapsen yksinäisyydestä, kyllä lasta pitää koulussa aikuisen johdolla kannustaa muiden mukaan, välitunnilla voisi vaikka olla välillä joku koko luokan yhteinen leikki banaanihippa yms.

Lapseni ei ole oikeutettu iltapäiväkerhoon, sillä olen työtön. Opettajat koulussa eivät ole sellaisia, joille lapseni uskaltaa kertoa mistään,hän itkee pahaa mieltään vasta kotona :( Enpä tiedä harrastuksista joihin olisi varaa/ koronakin mietityttää. Huoh. Hankala tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko joidenkin vanhempia? Meillä ainakin vielä alaluokilla saatettiin auttaa lasten tapaamisia vanhempien avulla. Monet luokanvalvojat yrittävät keksiä välitunneille yhteistä puuhaa ja tunneillakin ryhmäyttää oppilaita, ota puheeksi open kanssa.

Vierailija
4/4 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko joidenkin vanhempia? Meillä ainakin vielä alaluokilla saatettiin auttaa lasten tapaamisia vanhempien avulla. Monet luokanvalvojat yrittävät keksiä välitunneille yhteistä puuhaa ja tunneillakin ryhmäyttää oppilaita, ota puheeksi open kanssa.

Täytyy jutella opelle, ei tuo tilanne näytä itsekseen korjaantuvan. Olen itse tietyistä syistä hyvin eristäytyvä luonne, joten sosiaaliset tilanteet tuottavat itselleni lähinnä pelkkää ahdistusta ja uupumusta, siksi ei toisiin vanhempiin tutustuminen ole mahdollista. Lapselleni en haluaisi samaa mitä itse jouduin kokemaan- koko peruskoulun mittaista kiusaamista ja elämän mittainen yksinäisyys/ syrjäytyminen. Oman osani olen jo hyväksynyt enkä enää juuri ihmisiä kaipaakaan, mutta lapselleni haluan tietysti parempaa. Ehkä meille ensi keväälle löytyisi jokin harrastuspaikka, johon olisi varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän