Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työilmapiiri ja työkavereiden puheet

Vierailija
04.03.2014 |

Olen ollut töissä nykyisessä työpaikassani muutaman kuukauden. Tulen yleensäkin toimeen hyvin ihmisten kanssa, ja mielestäni kaikki työkaverini ovat ihan mukavia. Heitä on suomalaisia, venäläistaustaisia ja muutama aasialaistaustainen. 

Minua häiritsee jonkin verran se, että taukohuoneessa joutuu aina kuuntelemaan työkavereiden kiroilua, toisista pahaa puhumista ja kaikenlaista ikävää. Tänäänkin yksi työkaveri vaahtosi jostain työjutuista niin, että joka toinen sana oli kirosana ja hän sanoi toista työntekijää "vitun ryssähuoraksi".

Jälkeen päin ajattelin, että olisi pitänyt sanoa tuossa tilanteessa ihan suoraan, että voitko lopettaa, tuo on ihan asiatonta. On vaan aika iso kynnys mennä sanomaan, kun asia ei niin sanotusti minulle kuulu. Itse työskentelen toimistolla kun melkein kaikki muut ovat tuotannossa, joten en oikein tiedä, missä määrin kaikki työhön liittyvät valitukset ovat aiheellisia.

Yksi vaihtoehto olisi tietysti puhua esimiehen kanssa. Hän on kyllä perillä siitä, että työntekijöillä on kaikenlaista riitaa keskenään. En myöskään haluaisi olla mikään juoruilija tai vasikka tuotannon ja johtoportaan välissä. Mitä itse tekisit tässä tilanteessa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä kaikkien mielestä ihan ok ja normaalia työpaikan käytöstä? Ette tekisi mitään?

Vierailija
2/2 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs työkaverini kiroilee joka lauseessa. (v-sana) Olen asiasta sanonut, mutta hän ei välitä. Sanoin esimiehelleni, että kiroilu haittaa (asiakaspalvelutyötä) ja on täysin asiatonta.

Ja mitä asiasta seurasi? Kiroileva työkaverini ylennettiin. Ja minut laitettiin tekemään aivan mitättömiä, toisarvoisia töitä.

Tosin eipä tarvitse kuunnella kiroilua (kiroilee vieläkin joka lauseessa, olen kuullut).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan