Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paniikkihäiriö

Vierailija
11.02.2014 |

Missä tilanteissa teillä paniikkihäiriö ilmenee?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä niin, että kropassa tuntuu joku kuviteltu tai todellinen vihlaisu, kipu tms.. Alkaa pelko jostain vakavasta esim. Verisuoni katkesi nyt päästä ja siitä seuraa paniikki.

Tai kävelen tai ajan yksin jossain syrjäisemmässä ja yhtäkkiä olenkin muka olevinani eksyksissä tms.

Öisin herään toisinaan paniikkikohtaukseen.

Minulla vähän ehkä epätyypillinen, koska en pelkää kassajonoja, busseja yms. Niissähän on ihmisiä ja siellä saa apua jos tarvitsee :)

Vierailija
2/6 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla oli paniikkia, se tuli paineisissa tilanteissa esim. lasten kanssa. Alkoi sormet puutumaan, painetta rintakehälle, ylihengittämistä, epätodellinen tunne. Ne oireethan johtuvat hyperventiloinnista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteissa joissa pitää odottaa hiljaa eikä ole vessamahdollisuutta :D

Vierailija
4/6 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkoittanet paniikkikohtausta? Paniikkihäiriö on taas silloin kun kohtauksia alkaa tulla häiritsevän usein.

Itselläni myös esim silloin jos päässä tai rinnassa vaikka vihlaisee, kuten joku muukin sanoi. Tai jos yhtäkkiä tuntuu että henki ei kulje kunnolla, niin sitten se ainakin lakkaa kulkemasta kun alkaa ahdistaa :D Lisäksi kohtaus saattaa alkaa ihan yllättäen, ilman mitään harhatuntemusta tai muuta laukaisevaa tekijää.

Vierailija
5/6 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/6 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen muljahtelu aiheuttaa mulla yleensä paniikkikohtauksen, vaikka todettu vaarattomiksi. Yleensä alan hyperventiloimaan ja olo muuttuu epätodelliseksi ja näkökenttäkin sumenee. Jostain syystä varsinkin avarat paikat saavat mussa hirveän pelontunteen aikaiseksi, tuntuu että taju lähtee. Tämän vuoksi olen alkanut vältellä tiettyjä paikkoja.

En tiedä pitäisikö jo vihdoin hakea apua tähän, niin monta vuotta olen yrittänyt sinnitellä omin voimin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme