Mikä ihmeen alkuhuuma?
Onko tämä siellä sun täällä esiintuleva termi ihan vain höpönlöpöä? Koskaan en ole koko urani aikana kokenut mitään ihmeellisempää alkuhuumaa yhdenkään ihmissuhteen tai ihastuksen kohdalla. Ihastumista ja toiseen tutustumista, muttei mitään merkittävää. Parisuhde ollut tasaisen tavallinen alusta asti.
Haluaisiko joku selventää, mitä on alkuhuuma?
Kommentit (21)
Alkuhuuma on sitä, kun uskot ettei siinä toisessa ole mitään vikaa ja ne viatkin on pieniä ja kestettäviä ja suorastaan vaan herttaisia.
Rakkaudeksi se muuttuu, kun haluat jatkaa suhdetta vaikka se toinen tekee sut välillä hulluksi.
Alkuhuuma näkyy esimerkiksi keski-ikäisten miesten ihastumisessa nuoriin naisiin, sen huuman näkee ulkopuoliset kaikkein helpoiten. Otetaan pikainen ero vaimosta (ja lapsista) ja yhtä nopeasti uuteen liittoon, joka myös monen kohdalla päättyykin samalla vauhdilla, kun se alkuhuuma ja uutuudenviehätys on karissut.
Siinä vaiheessa alkaa harmittamaan eroaminen ensimmäisestä vaimosta tai ainakin lasten hylkääminen. Joissakin tapauksissa koko kuvio on jo ennalta nähtävissä, mutta alkuhuuman vallassa olevat itse uskovat suureen rakkaustarinaansa.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 17:45"]
Urasi?
[/quote] Vastataan ympäripyöreästi että yliopistokoulutus, töissä rahoitusalalla. -ap-
En minäkään ole koskaan kokenut mitään alkuhuumaa, eikä sillä ole väliä.
No mites ennen uraasi? Teininä? Ensirakkaus? Suhteen alkuhuuma on niin suurta! Todella sääli, jos et ole sellaista kokenut!
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 17:53"]
No mites ennen uraasi? Teininä? Ensirakkaus? Suhteen alkuhuuma on niin suurta! Todella sääli, jos et ole sellaista kokenut!
[/quote] En seurustellut kuin vasta aikuisiällä. (Ei edes pahemmin kiinnostanut teini-iässä.) -ap-
En minäkään mitään "huumaa" ole kokenut, vaikka rakastunut olenkin ollut. Siis jos tuo kolmosen määritelmä on oikea. minulle huuma on ollut jatkuvaa ikävää ja halua olla toisen lähellä. aina olen ollut tietoinen toisen huonoista puolista.
Tämä keski-ikäisen, kolmen rakastumisen kokemuksella.
öö, onko tuollaisia ihmisiä oikeasti? Et siis ole koskaan tuntenut pakahduttavaa olotilaa katsoessasi rakastasi, ihaillut jokaista pientä yksityiskohtaa iholla kuin taideteosta ja halunnut tehdä kaiken mahdollisen, jotta toiselle tulisi mahdollisimman hyvä olo? ...Mun mies kertoi, ettei koskaan kuullut eksältään rakkaudentunnustusta, vaikka olivat yhdessä yli kaksi vuotta. En uskonut, mutta nyt taidan uskoa. Mieheni itki, kun ensi kerran kerroin rakastavani häntä. Toivottavasti sinä AP et ole yhtä tunteeton, kuin mieheni eksä.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 18:14"]
öö, onko tuollaisia ihmisiä oikeasti? Et siis ole koskaan tuntenut pakahduttavaa olotilaa katsoessasi rakastasi, ihaillut jokaista pientä yksityiskohtaa iholla kuin taideteosta ja halunnut tehdä kaiken mahdollisen, jotta toiselle tulisi mahdollisimman hyvä olo? ...Mun mies kertoi, ettei koskaan kuullut eksältään rakkaudentunnustusta, vaikka olivat yhdessä yli kaksi vuotta. En uskonut, mutta nyt taidan uskoa. Mieheni itki, kun ensi kerran kerroin rakastavani häntä. Toivottavasti sinä AP et ole yhtä tunteeton, kuin mieheni eksä.
[/quote]
En ole ap, mutta en ole myöskään kokenut mitään tuollaista. Lähellekään. En helposti ihastu kehenkään. Olenkin sinkku.
Kumppanin seurassa ollessa on huumaavan kokonaisvaltaisesti hyvä olla, erossa ollessasi kaipaat toista ja se pieni muistaminen häneltä tuolloin esim. ihana tekstari työpäivän aikana saa hellän lämpöaallon kulkemaan koko vartalossasi. Ei alkuhuumaa voi selittää kunnolla, omalla kohdallani se ei ole suhteestamme haihtunut vieläkään, vaan tuo sama sanoinkuvaamattoman hyvä tunne on vieläkin sisälläni neljänkin vuoden jälkeen ja kemia välillämme on sekin jotain käsittämätöntä.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 18:14"]
[/quote]
en ole ap, mutta en. Tuo ei ole mikään tae hyvästä suhteesta, pikemminkin itselleni olisi luultavasti käynyt niin, että saadessani valita rakkaan huuman kanssa olisin ottanut jonkun paaljon itsekeskeisemmän lapsimiehen. Monethan ottaa miehen, joka hakkaa, juo, ei tee kotitöitä, ei hoida vauvaa, on aina töissä jne. Mun mies ei ole mitään noista.
Minä myöskään en ihastu helposti.
t. 14
Löytyykö siihen jotain kaavaa, miten nämä vahvaati alkuhuumaiaet suhteet jatkuvat? Jos on vahva rakastuminen, niin päättyykö onnettomasti?
Itse ole kokenut kuvailemani alkuhuuman, joka minulle tarkoittaa rakastumista (ei pelkkää ihastumista) kolme kertaa ja olen 30v. Ihastumisia on ollut lukuisia. En minäkään helpolla rakastu, mutta sitten kun rakastun, se on menoa! Näissä kolmessa tapauksessa myös mies on käyttäytynyt vastaavalla tavalla ja meno on alussa ollut sellaista, ettei ole toisen lähellä edes nukkua malttanut, kun haluaa vain tuijotella toista ja pussailla.
On todella surullista, että tuollaista ei kaikki koe. Tai sitten kokee, mutta ne ovat sitten niitä tarinoita, kun "40v. perheenäiti löytää sielunkumppaninsa uudesta työkaverista". ...Ehkä tuo alkuhuuma on myös ihan temperamenttikysymys. Itse olen kovin tunteellinen muutenkin, itken ja nauran helposti ja olen hyvin tunnekylläinen - hyvässä ja pahassa :)!
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 17:45"]
Urasi?
[/quote] Vastataan ympäripyöreästi että yliopistokoulutus, töissä rahoitusalalla. -ap-
[/quote] Miksi alapeukkua? -ap-
Höh, itse olen ainakin seurustellut kohta kaksi vuotta eikä alkuhuuma ole juuri laantunut :) Edelleen innostuu, kun toinen lähettää tekstiviestin. Välillä oikein pysähtyy hymyilemään, kun miettii miten paljon toista rakastaa ja miten ihana tämä on.
Kokevatkohan miehet alkuhuumaa? Ainakaan samanmoista kuin naiset?
Oi olet jäänyt paljosta paitsi :)