Olen liian herkkä, miten voisin vahvistua?
Mä itken tosi helposti. Itken mm. kun näen jonkun muun itkevän, surullisille leffoille, kun luen onnettomuuksista jossa joku on menehtynyt, tuntemattomien kuolinilmoituksia lukiessani, kun ajattelenkin läheisteni poismenoa ym..
Mä myös mietin monesti kuolemaa, monelta eri kantilta. Pelkään että jos kuolen niin miten lapseni pärjää elämänsä ilman äitiä. Pelkään että menetän lapseni, pelkään että menetän mieheni, vanhempani jne.
Mistä saisin voimaa ja rohkeutta? Onko jotain hyvää opusta tehty jonka voisin lukea? Psykiatrin juttusille en uskalla mennä koska tiedän että se olisi pelkkää hysteeristä itkua koko istunto. En ole kertonut näistä "paniikkioireistani" kenellekään. Hypnoosia olen ajatellut, mutta siinäkin varmaan pitää ensin hypnotisoijalle puhua näistä --> ja se menee taas vollottamiseksi, joten sekin täytyy unohtaa. Mitä voin siis tehdä muuta kuin itkeä aina kun vähänkin kuulen jotain surullista?!
http://erityisherkat.wix.com/erityisherkat#!erityisherkkyys/cjme
Ei tarvitse vahvistua. On ainakin pari kirjaa aiheesta tässä vaiheessa suomeksi saatavilla. Outolintu erilainen Sylvisanni Manniselta ja Erityisherkkä ihminen Elaine N Aron
Kannattaa lukea ja perehtyä. Varmaan kun asia saa enemmän julkisuutta, se leimataan muoti-ilmiöksi ja tekemällä tehdyksi nimitykseksi heikkoudelle.
Elainen kirjassa kehoitetaan lääkkeitä syömään, mikä on mielestäni typerästi sanottu ja Sylvi tarkastelee asiaa värittyneiden lasien läpi. Molemmissa kirjoissa on kumminkin se punainen lanka jota kannattaa seurata, eikä liian kirjaimellisesti ottaa kaikkea.