Joko olette alkaneet pesemään talvivaatteita?
Mä uskalsin laittaa ekat toppahousut ja takit pesuun tänään, vaikka eilen tuli lunta. Lapset sen verran isompia etteivät rymyä pihalla ja itse lenkkeilen sen verran kovaa, että toppavaatteissa tulee näillä lämmöillä hiki.
Tuskin kaikkia talvivaatteita pesen tänään, mutta varmaan suurimman osan.
Saa nähdä saadaanko takatalvi. ;-)
Kommentit (10)
Siis laitat talvivaatteet kaappiin säilöön ensi vuotta varten pesemättöminä, jos ne eivät ole näkyvästi likaisia tai haise pahalle?
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 10:09"]
Siis laitat talvivaatteet kaappiin säilöön ensi vuotta varten pesemättöminä, jos ne eivät ole näkyvästi likaisia tai haise pahalle?
[/quote]Kyllä mä vielä talvitakkeja pidän. Mulla ei ole muita erityisiä talvivaatteita kuin talvitakit, pipot ja talvikengät. Ei niitä nyt vielä mihinkään säilöön laiteta.
Ok. Mä en pidä ja lapsistakin vain yksi käyttää enää talvitakkia.
Meidän perheessä on 5 henkeä ja kun jokaisella on vähintään 2 toppatakkia, toppahousut, pipoja erittäin paksusta ohkaisempaan, toppahanskoja, lasketteluhanskoja, kenkiä jne. niin mielellään alan niitä pesemään ja laittamaan kaappeihin heti, kun ilmat lämpenee eikä nillä ole enää käyttöä.
ap
meillä pestään talvivaatteet n. kerran kuukaudessa. Juuri pesin talviloman jälkeen ja vielä kerran ennenkuin laitan säilöön. Ne alkavat haisemaan, jos ei pese.
laitoin jo hiihtoloman jälkeen lasten tänä talvena käyttömättömät toppahousut varastoon, saman setin takit pesuun. Toinen takki & housut jäivät vielä käyttöön.
No just pesin välikausivaatteet ja laitoin kaappiin, että en tasan varmasti niitä aivan heti sieltä takaisin ota!
Talvivaatteet pesen kunhan ne otetaan pois käytöstä ja saavat kyllä käyttää nyt vaikka juhannukseen asti!
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 10:28"]
meillä pestään talvivaatteet n. kerran kuukaudessa. Juuri pesin talviloman jälkeen ja vielä kerran ennenkuin laitan säilöön. Ne alkavat haisemaan, jos ei pese.
[/quote]
Tuolla pesutahdilla ei taida enää paljon lämmittää, joten teidänhän olisi sama pitää niitä ympäri vuoden.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 10:09"]
[/quote]
Väännetään nyt rautalangasta. Jos joku untuvatakki on pesty vaikka muutama viikko sitten eikä ole likainen niin miksi ihmeessä se pitäisi pestä ennen johonkin ihmeen säilöön (?) viemistä? Ei meillä vaatteet haise koskaan pahalle, eivätkä ne ala haisemaan siellä kaapissakaan.
Lisäksi nahkaisia kintaita tai lasketteluhansikkaita on vähän hankala pestä.
Pesen vaatteita tarpeen mukaan. Myös talvivaatteita silloin kun ne ovat likaisia.
Täh? Meillä pestään vaatteita kun ne ovat likaisia.