Daily Mailin ja Iltalehden rokotukseen liittyvien uutisten kommenttikentät täyttyvät aamuneljältä rokotevastaisilla kommenteilla ja ne saa heti satoja tai tuhansia yläpeukkuja
Miksi länsimaat ovat näin hitaita tajuamaan, että meitä vastaan käydään informaatiosotaa?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä lailla on informaatiosotaa leimata kaikki rokotekriittiset putintrolleiksi. Lisäksi äärimmäisen typerää ja mustavalkoista, kertoo lähinnä tietämättömyydestä.
Jokaisella on oikeus valita, haluaako ottaa rokotteita vai ei. Eikä kenelläkään ole oikeutta kyseenalaistaa henkilökohtaisia päätöksiä tai leimata ihmisiä niiden vuoksi. Koskee myöskin mm. poliittista kantaa, elämänkatsomusta jne.
Aloituksessa ei ole kyse rokotekriittisyydestä vaan selvästi masinoidusta informaatiovaikuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en halua olla jonkun kusten juosten tehdyn rokotuksen koekaniini. Ihan itse näin ajattelen.
Mutta haluat olla covidin todistettujen vaarojen uhri?
Sanna Marin ei minua THL:n hyväksymällä narkolepsiauutteellaan syötä. Eikö sikarokotteesta opittu mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä lailla on informaatiosotaa leimata kaikki rokotekriittiset putintrolleiksi. Lisäksi äärimmäisen typerää ja mustavalkoista, kertoo lähinnä tietämättömyydestä.
Jokaisella on oikeus valita, haluaako ottaa rokotteita vai ei. Eikä kenelläkään ole oikeutta kyseenalaistaa henkilökohtaisia päätöksiä tai leimata ihmisiä niiden vuoksi. Koskee myöskin mm. poliittista kantaa, elämänkatsomusta jne.
Aloituksessa ei ole kyse rokotekriittisyydestä vaan selvästi masinoidusta informaatiovaikuttamisesta.
Mutta silti kaikki rokotekriittiset leimataan putintrolleiksi? Mitään typerämpää kuullut vähään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en halua olla jonkun kusten juosten tehdyn rokotuksen koekaniini. Ihan itse näin ajattelen.
On vaaraksi vain pienelle osalle ihmisistä. Yli 80 %:lle perusflunssa. Jos olen terve, miksi ottaisin rokotteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Venäjä on aina kaiken takana? Miksi venäläiset olisivat rokotteita vastaan? Valaiskaa mua.
Eivät ne ole rokotteita vastaan, rokotevastaisuus on vain yksi keino horjuttaa luottamusta yhteiskuntaan. Venäjän etu on, että sen naapurivaltiot olisivat heikkoja.
Juuri näin. Venäjä haluaa viljellä sekasortoa länsimaissa, myös Suomessa. Luottamus hallitukseen, viranomaisiin, tieteeseen, yms. ovat Venäjän hallinnon mielessä kirosanoja (kun länsimaista puhutaan).
Suomi on uskomattoman korruptoitunut maa. Suomen korruptio on rakenteissa ja siten vaikea havaita.
Rokotteet eivät ole tehokkaita ja turvallisia.
On muita keinoja tehostaa vastutuskykyä. Kuten ravintorikas ruoka, vitamiinit, liikunta, uni ja liian stressin välttäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kelle kirjoitit, mutta Covidin jo sairastaneena, koen rokottamattomuuden pienempänä pahana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Venäjä on aina kaiken takana? Miksi venäläiset olisivat rokotteita vastaan? Valaiskaa mua.
Yksinkertaista, hyvä veli Igor.
Tarkoituksena on jakaa kansa. Kyse ei ole siitä että kansa olisi sinällään kahta mieltä, vaan siitä että silloin saavutetan piste, jossa informaatio ei kulje eteenpäin kansalaisille mahdollisimman nopeasti.
Hädän hetkellä informaation kulkeutuminen kansalaisille on ensiarvoisen tärkeää.
Esimerkiksi olet nähnyt televisiossa niitä yleisvaarasta johtuvia ilmoituksia kesken ohjelmalähetyksen. Muistatko milloin nuo ilmestyivät televisioon? Muistatko mitä tapahtui maailmalla silloin? Niitä olisi voitu lähettää jo aikaisemmin, mutta käytännössä koskaan ei ollut niin vaarallista ongelmaa etteikö sitä olisi voinut siirtää uutisiin. Ne ilmestyivät silloin kun Venäjä alkoi osoittamaan valtaansa maailmalla.
Nykyään kun meillä on netti johon voidaan hyökätä (Esimerkiksi Venäjä häiritsi Ukrainan nettiyhteyksiä pahasti, ja levittivät valheellista tietoa siellä), viranomaiset ovat joutuneet reagoimaan, ja siitä syystä viranomaiset harjoittelevat jatkuvasti hälytyksen levittämistä eri tavoilla.
Edellämainittu on eräs tärkeä osa, mutta kansan jakautuminen on toinen, ja ei niin yksinkertaisesti selitettävissä. Aikaisemmin meillä oli lehdet ja televisio, mutta nykyään meillä on netti. Jos minä avaan esimerkiksi youtuben ja sinä avaat youtuben, meille tarjotaan aivan erilaista ohjelmaa. Sinä saat venäjänkielistä propagandaa, ja minä saan suomenkielistä faktaa.
Kyse informaatiosodassa ja kansan jakamisessa kahteen leiriin on siinä että siinä käytetään näitä hakumoottoreiden algoritmeja hyväksi. Netissä puhutaan ns. kuplista. Esimerkiksi sinä elät venäjäkuplassa, jossa venäjän hallinto syöttää sinulle valheita, ja esimerkiksi perussuomalaiset elävät perussuomalaisuuskuplassa, jossa heille tarjotaan pelkästään perussuomalaisiin liittyvää uutista ja puunhalaajat elävät maailmanpelastuskuplassa. Informaatio ei kulje noiden kuplien välillä! Esimerkiksi hakukone ei tarjoa minulle venäjämielistä propagandaa.
Kun rokotevastaisuus ja muu vastaava sekopäisyys saa huomiota, sen kupla kasvaa ja se kupla alkaa haalimaan automaattisesti aiheesta kiinnostuneita ihmisiä sisäänsä kuin varkain, koska hakukone on tehty juuri siten. Hakukone kuvittelee että sinä pidät jostakin jos etsit jotakin, ja sitten se alkaa tarjoamaan sinulle sitä. Mutta sen lisäksi hakukone kuvittelee että sinä voisit pitää jostakin, sen jälkeen kun se on profiloinut sinut ja kun se vertaa muihin suosittuihin videoihin.
Nyt käy sillä tavoin että heille aletaan tarjoamaan koko ajan lisää ja lisää kyseistä huuhaata, ja pian he alkavat uskoa siihen, koska he eivät enää saa tieteellistä, tutkittua tietoa itselleen joka kumoaisi sen kyseisen roskan.
Ihminen on siitä jännä otus että se uskoo sen mitä se lukee tai katsoo ensimmäisenä. Siitä syystä rokotevastaisuus ja muu huuhaa leviää kuin syöpä.
Eli kansa on jakaantunut kahteen leiriin. Niihin jotka haluavat faktaa, ja niihin jotka sekoavat huuhaasta.
Nyt jos käy niin että Venäjän tiedustelupalvelu käskee Pietarin trollitehtaan trollit töihin ja hyökkäykseen, ja esimerkiksi valtion turvallisuuselimet reagoivat siihen, tuo turvallisuuselinten kupla ei ole netissä riittävän iso, jotta se puhkaisisi nuo hakukoneiden algoritmien kuplat ja kansa saisi oikeaa tietoa. Suomi ei voi myöskään tuosta vain katkaista nettiyhteyttä kansalaisiltaan.
Aikaisemmin tuollaiseen uhkaan riitti se että Ulkoministeriön ja sisäministeriön tiedusteluelimet hoitivat homman kaikessa hiljaisuudessa ja vasta sen jälkeen kertoivat kansalle (siis vuosivat tiedon medialle), mutta nykyään tämä ei enää onnistu niin helposti.
Tieto on valtaa, ja tuosta vallasta käydään jatkuvaa sotaa.
Ja nyt on sitten hauska nähdä kuinka monta Pietarin trollia tälläkin palstalla on.
Putintrollit ovat siitä hauskoja että he eivät tiedä miksi heidät on aina niin helppo huomata venäläisiksi.
Laittakaas Putintrollit taas niitä peukkuja tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaista, hyvä veli Igor.
Tarkoituksena on jakaa kansa. Kyse ei ole siitä että kansa olisi sinällään kahta mieltä, vaan siitä että silloin saavutetan piste, jossa informaatio ei kulje eteenpäin kansalaisille mahdollisimman nopeasti.
Hädän hetkellä informaation kulkeutuminen kansalaisille on ensiarvoisen tärkeää.
Esimerkiksi olet nähnyt televisiossa niitä yleisvaarasta johtuvia ilmoituksia kesken ohjelmalähetyksen. Muistatko milloin nuo ilmestyivät televisioon? Muistatko mitä tapahtui maailmalla silloin? Niitä olisi voitu lähettää jo aikaisemmin, mutta käytännössä koskaan ei ollut niin vaarallista ongelmaa etteikö sitä olisi voinut siirtää uutisiin. Ne ilmestyivät silloin kun Venäjä alkoi osoittamaan valtaansa maailmalla.
Nykyään kun meillä on netti johon voidaan hyökätä (Esimerkiksi Venäjä häiritsi Ukrainan nettiyhteyksiä pahasti, ja levittivät valheellista tietoa siellä), viranomaiset ovat joutuneet reagoimaan, ja siitä syystä viranomaiset harjoittelevat jatkuvasti hälytyksen levittämistä eri tavoilla.
Edellämainittu on eräs tärkeä osa, mutta kansan jakautuminen on toinen, ja ei niin yksinkertaisesti selitettävissä. Aikaisemmin meillä oli lehdet ja televisio, mutta nykyään meillä on netti. Jos minä avaan esimerkiksi youtuben ja sinä avaat youtuben, meille tarjotaan aivan erilaista ohjelmaa. Sinä saat venäjänkielistä propagandaa, ja minä saan suomenkielistä faktaa.
Kyse informaatiosodassa ja kansan jakamisessa kahteen leiriin on siinä että siinä käytetään näitä hakumoottoreiden algoritmeja hyväksi. Netissä puhutaan ns. kuplista. Esimerkiksi sinä elät venäjäkuplassa, jossa venäjän hallinto syöttää sinulle valheita, ja esimerkiksi perussuomalaiset elävät perussuomalaisuuskuplassa, jossa heille tarjotaan pelkästään perussuomalaisiin liittyvää uutista ja puunhalaajat elävät maailmanpelastuskuplassa. Informaatio ei kulje noiden kuplien välillä! Esimerkiksi hakukone ei tarjoa minulle venäjämielistä propagandaa.
Kun rokotevastaisuus ja muu vastaava sekopäisyys saa huomiota, sen kupla kasvaa ja se kupla alkaa haalimaan automaattisesti aiheesta kiinnostuneita ihmisiä sisäänsä kuin varkain, koska hakukone on tehty juuri siten. Hakukone kuvittelee että sinä pidät jostakin jos etsit jotakin, ja sitten se alkaa tarjoamaan sinulle sitä. Mutta sen lisäksi hakukone kuvittelee että sinä voisit pitää jostakin, sen jälkeen kun se on profiloinut sinut ja kun se vertaa muihin suosittuihin videoihin.
Nyt käy sillä tavoin että heille aletaan tarjoamaan koko ajan lisää ja lisää kyseistä huuhaata, ja pian he alkavat uskoa siihen, koska he eivät enää saa tieteellistä, tutkittua tietoa itselleen joka kumoaisi sen kyseisen roskan.
Ihminen on siitä jännä otus että se uskoo sen mitä se lukee tai katsoo ensimmäisenä. Siitä syystä rokotevastaisuus ja muu huuhaa leviää kuin syöpä.
Eli kansa on jakaantunut kahteen leiriin. Niihin jotka haluavat faktaa, ja niihin jotka sekoavat huuhaasta.
Nyt jos käy niin että Venäjän tiedustelupalvelu käskee Pietarin trollitehtaan trollit töihin ja hyökkäykseen, ja esimerkiksi valtion turvallisuuselimet reagoivat siihen, tuo turvallisuuselinten kupla ei ole netissä riittävän iso, jotta se puhkaisisi nuo hakukoneiden algoritmien kuplat ja kansa saisi oikeaa tietoa. Suomi ei voi myöskään tuosta vain katkaista nettiyhteyttä kansalaisiltaan.
Aikaisemmin tuollaiseen uhkaan riitti se että Ulkoministeriön ja sisäministeriön tiedusteluelimet hoitivat homman kaikessa hiljaisuudessa ja vasta sen jälkeen kertoivat kansalle (siis vuosivat tiedon medialle), mutta nykyään tämä ei enää onnistu niin helposti.
Tieto on valtaa, ja tuosta vallasta käydään jatkuvaa sotaa.
Ja nyt on sitten hauska nähdä kuinka monta Pietarin trollia tälläkin palstalla on.
Eiköhän se ole itse Suomen päättäjät, jotka ovat epäoikeudenmukaisilla toimillaan kansan kahtia jakaneet! Putin ei ole päätöksiä meillä tehnyt. Katse vaan sinne Arkadian kermoihin.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla aika simppeli, jos kuvittelee ettei rokotekriittisyyttä ole ilman venäjän trolleja... Haloo. Liittyiskö vaikka ihan rokotefirmojen omiin mokiin ja valtioiden vastuunpakoiluun haittojen ilmetessä?
Jos lääkefirma joutuisi vastuuseen rokotteen jokaisesta sivuvaikutuksesta, ei yksikään firma tekisi rokotteita. Ei yksikään! Jokainen ihminen on hiukan erilainen fysiologisilta ominaisuuksiltaan ja jokaisessa rokotteessa SAATTAA olla sivuvaikutuksia JOLLEKIN ihmiselle. Se on tosiasia, jonka kanssa vaan joutuu elämään.
Minä itse tiedostan riskin ja olen sen valmis ottamaan ottaessani rokotteen. Vakavien sivuvaikutusten todennäköisyys on kuitenkin häviävän pieni.
Kommenttipalstoille kirjoittavat yleensä ne, joita asia suunnattomasti kiinnostaa. Jos on huumevastainen artikkeli, niin sana kulkee ja luulisi, että suurin osa suomalaisista kannattaa huumeiden ilmaista jakelua kaikille.
Jos kirjoitetaan kovan rasvan vaarallisuudesta, niin kaikki porsaanläskin ja lenkkimakkaran ja voin syöjät kokoontuvat ylistämään, miten terveitä pelkän läskin syöminen on jne.
Mitä kiistanailaisempi aihe, sen enemmän juuri ne foliohatut sinne kommentoivat. Järkevät ihmiset tuskin vaivaantuvat. Ja joskus näkee tyylistä, että samat suolta uusia kommentteja kymmeniä.
Aivan, hopeavesi ajaa saman asian. Hopeaveden on laboratoriokokeissa todettu tappavan 650 bakteeria, virusta, sientä ja hiivaa, sekä yksisoluisia alkueläimiä. Hopeavettä pidetään yhtenä tehokkaimmista luonnon "antibiooteista".
Vierailija kirjoitti:
Voi olla muitakin kuin Venäjä, mutta yleisen epäluottamuksen lisäksi rokottamattomuus käy myös kalliiksi, kun ihmiset joutuvat olemaan poissa töistä ja heitä joudutaan hoitamaan sairaaloissa aivan turhaan. Puhumattakaan siitä, miten kalliita nykyiset koronasulut ovat.
Venäjällä on kuitenkin disinformaation suhteen monia muita vähemmän hävittävää, koska siellä luottamus hallintoon on jo valmiiksi niin huono. Vaikka USA vahingoittaisi rokotevastaisuudella eniten itseään, varsinkin kun propagandaa saa parhaiten levitettyä englanniksi.
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin ei minua THL:n hyväksymällä narkolepsiauutteellaan syötä. Eikö sikarokotteesta opittu mitään?
Rokotteet ovat pelastaneet suomalaisiakin lapsia ikäviltä sairauksilta jo 70 vuotta. Ainoa rokote jolla on ollut mitätöntä enemmän ikäviä vaikutuksia, on tuo sikarokote.
Matematiikan ja tilastojen ymmärrys on aika heikoissa kantimissa näillä foliohatuilla.
Onhan mahdollista, että joku kuolee siksi, kun ei pääse turvavöistä pois ajettuaan metsään ja auto syttyy palamaan. En silti aijaisi ilman turvavyötä koska se pelastaa suuren määrän ihmishenkiö ja varsinkin kolaritilanteessa auttaa siihen, että vammat ovat vähäisempiä, kuin jos lentäisi pöpelikköön tuulilasin läpi.
Lukekaapa kommenttiosiota 😅😅
https://www.rt.com/news/506172-pfizer-covid19-vaccine-effective/
Se, että vastustaa juuri TÄTÄ rokotetta, ei tee kenestäkään rokotevastaista. Monet ottavat rokotusohjelman rokotteet kyllä ihan normaalisti.
Ota sinä kultapieni rokote ja anna muiden tehdä päätökset itse.