Käytätkö maskia julkisilla paikoilla?
Käytätkö maskia julkisilla paikoilla?
Kommentit (32)
Nyt on kyllä vääristyneet tulokset! Eihän noita oikeasti ole kuin ihan yksittäisillä ihmisillä. Ehkä joku 90-10 voisi olla prosentit
Saan maskista iho-oireita, eli käytän sitä vain kun on "pakko" (koulu, ruuhkabussi, kauppa, kirkko).
Bussissa kyllä. Se anonymiteetti maskin takana on oikeastaan aika vapauttavaa.
Käytän maskia, ja tuon vastausjakauman mukaan näyttää menevän täällä Itä-Suomessa tuo maskin käyttäminen. Noin puolella on, tosin nyt viime aikoina ihmiset on prepanneet, eli ehkä 70 % on maski. Itse käytän julkisissa liikennevälineissä, jos sellaiseen on pakko nousta, kaupoissa (etenkin ruuhka-aikaan), apteekissa, sairaalassa ja neuvolassa. Jos olen lenkkeilemässä ja lenkin yhteydessä tulee mieleen, että piti jotain kipaista kaupasta, en juokse erikseen kotiin maskia hakemaan vaan siinä tapauksessa käyn ilman maskia pikaisesti kaupassakin, mutta nyt olen opetellut kantamaan ylimääräisiä maskeja mukana, jos tällainen tilanne tulee.
Vaatekaupoissa en ole vielä nähnyt tarpeelliseksi maskia käyttää, ellei ole jo valmiiksi naamalla, koska siellä turvavälin saa pidettyä suhteellisen hyvin ainakin päiväsaikaan. Myöskään uimahallissa tai kuntosalilla en ole käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Käytän maskia, ja tuon vastausjakauman mukaan näyttää menevän täällä Itä-Suomessa tuo maskin käyttäminen. Noin puolella on, tosin nyt viime aikoina ihmiset on prepanneet, eli ehkä 70 % on maski. Itse käytän julkisissa liikennevälineissä, jos sellaiseen on pakko nousta, kaupoissa (etenkin ruuhka-aikaan), apteekissa, sairaalassa ja neuvolassa. Jos olen lenkkeilemässä ja lenkin yhteydessä tulee mieleen, että piti jotain kipaista kaupasta, en juokse erikseen kotiin maskia hakemaan vaan siinä tapauksessa käyn ilman maskia pikaisesti kaupassakin, mutta nyt olen opetellut kantamaan ylimääräisiä maskeja mukana, jos tällainen tilanne tulee.
Vaatekaupoissa en ole vielä nähnyt tarpeelliseksi maskia käyttää, ellei ole jo valmiiksi naamalla, koska siellä turvavälin saa pidettyä suhteellisen hyvin ainakin päiväsaikaan. Myöskään uimahallissa tai kuntosalilla en ole käyttänyt.
Uidessa voikin olla vähän vaikeaa. Kuntosalien osalta taas edes itse WHO ei suosittele käyttämään maskia.
Vain junassa (mitä olen käyttänyt 3 krt koronan aikana). Asun korvessa.
Käytän. Sen lisäksi 8h päivässä töissä jossa maski on poissa vain vaihtotilanteessa ja kun syön. Ja voin hengittää ihan hyvin, vaikka minulla on astma.
Ei todellakaan puolet käytä maskeja! Hyvä jos yhdellä kymmenestä on.
Tämä siis keskikokoisesta suomalaiskaupungista havaittua
Lopettakaa jo se koronasta öyhöttäminen.
En tietenkään käytä, mutta naureskelen kyllä niiden käyttäjille.
OT mutta naisena ihmettelen miksi mieet kantaa sitä hemmetin rumaa kaljamahaa ja pukeutuvat niin huonosti?