Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömäksi ilmoittautuminen

Vierailija
26.07.2006 |

minulla on ammattiopinnot kesken. Kavin koulua reilu 2v ennenkuin jäin äitiyslomalle ja hoitovapaalle. Nyt syksyllä voisin mennä taas opiskelemaan, mutta ala ei kiinnosta enää yhtään. Ei ole minkäänlaista motivaatiota palata kouluun. Varsinkin kun opinnot tässä vaiheessa edellyttävät paljon käytännön harjoittelua ja työssäoppimista. Tiedän etten sen alantyötä halua tehdä enkä sovi alalle yhtään, joten tuntuu tosi turhalta enää jatkaa opintoja.

Jos ilmottaudun nyt työkkäriin niin patistavatko minua jatkamaan opintoja tai joudunko karenssiin? Mielelläni menisin nyt töihin johonkin jos vaan työpaikka löytyisi. Vaikka kaupankassalla työskentely kelpaa. Ajattelin sitten tammikuussa hakea opiskelemaan ihan toista alaa.

Voisin olla vielä reilusti yli puolivuotta hoitovapaalla, mutta työnteko kiinnostaisi. Avoimista työpaikoista en ole löytänyt mitään sopivaa. Kannattaako ilmottautua työkkäriin? En niinkään sitä työttömyys korvausta ole hakemassa vaan ajattelin että jos sitä kautta irtoaisi helpommin joku työpaikka tai osaisivat ohjata esim. johonkin koulutukseen tai harjoitteluun.

Voiko muuten työttömyyspäivärahaa ja hoitotukea edes saada samaan aikaan?

Kellään kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna olisin vielä hoitovapaalla.

Vierailija
2/4 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä jotain aina löytyy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään karenssia en saanut, paitsi sen omavastuun 5pv eivätkä ole patistaneet mitenkään kun itselläni on ollut selvät suunnitelmat jatkon suhteen. Eivät ne pakottaa voi sua jatkamaan opiskelua mikä ei kiinnosta ja se ei ole mun mielestä syy karenssiin. Jatkat nyt vaan ihan puhtaalta pöydältä ja unohdat menneet opiskelut, anna uusien tuulien virrata.

Vierailija
4/4 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä