Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noniin kävin viime yönä yhden kerran tupakalla vk asunnon parvekkeella ja heti tänää rimpautta vuokran-antaja!!

Vierailija
10.11.2020 |

Joku hänen tuttunsa oli nähnyt viereisestä talosta..

Sopimuksessa on vain, että tupakointi: ei sallittu. Ei mitään kielto parvekkeesta enkä sisällä poltakkaan!!
Nyt kuulemma sain lähtöpasssit!! Pitäisikö ottaa yhteyttä lakimieheen?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, vuokranantajasihan voi irtisanoa sinut ihan mistä syystä tahansa, 6kk:n irtisanomisajalla tosin. Vuokrasopimuksen purku onnistuu nopeammin, mutta vaatii perusteetja on prosessina hankalampi.

Jos minun vuokralaiset alkaisivat aukomaan päätä huomautettuani jostain käyttäytymisestä joka voi vaikuttaa asunnon arvoon (kuten tupakointi, jos se on sopimuksessa kielletty& olen olettanut ettei sitä tapahdu myöskään parvekkeella), keksisin hyvin äkkiä irtisanoa sopparin koska tarvitsen yllättäen asunnon "omaan käyttöön", aion laittaa sen myyntiin tms. 6kk siinä toki kestäisi.

Joo, voisit. Mutta samalla jos tuohon tilanteeseen joutuisin, tekisin kyllä vuokranantajankin elämän hankalaksi. Esimeriksi vuokralainen kun saa olla paikalla vaikkapa asuntonäytössä. Näyttöä varten ei varsinaisesti tarvitse myöskään siivota. Ja kukas se mitään sille mahtaa myöskään, että on juuri keittänyt peevelin pahanhajuista soppaa ruuaksi näytön alla. Sitä sattuu. 

Vierailija
42/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on kulttuurista omimista koska se on nyysitty intiaaneilta.

"Intiaanien kosto" elää ja vaikuttaa edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun asuntoni on vuokralla, ja voi että ärsyttää talonmies. Hän koko ajan lähettelee sähköposteja, kun on oltu tupakalla parvekkeella. Naapurit valittaa. 

Pyysin vuokralaistani, josko hän voisi siirtyä pihalle. Ja hän siirtyi ulko-ovelle. Taas talkkari kirjoittaa. Koska naapurit valittaa. 

Ärsyttävintä tässä on se, että en minä asialle mitään mahda. Enhän minä siellä ole. Eikä mahda edes talkkari. Eikä naapurit. 

Vaihda vuokralaisesi tupakoimattomaan. Kaikki, joilla merkitystä, voittavat.

Vierailija
44/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään monissa uudemmissa taloyhtiöissä on myös parveketupakointi kielletty.

Vierailija
45/45 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun asuntoni on vuokralla, ja voi että ärsyttää talonmies. Hän koko ajan lähettelee sähköposteja, kun on oltu tupakalla parvekkeella. Naapurit valittaa. 

Pyysin vuokralaistani, josko hän voisi siirtyä pihalle. Ja hän siirtyi ulko-ovelle. Taas talkkari kirjoittaa. Koska naapurit valittaa. 

Ärsyttävintä tässä on se, että en minä asialle mitään mahda. Enhän minä siellä ole. Eikä mahda edes talkkari. Eikä naapurit. 

Itse en vuokraisi tupakoitsevalle asuntoani. Kielloista huolimatta polttaisi siellä kuitenkin, itsekkäistä kun ovat. Ja tumpit todennäköisesti pihalla parvekkeen alla.

Luuletko että minä kertoisin sinulle polttavani, jos asuntoa olisin etsimässä ja vuokraamassa?

Luuletko, ettei sitä huomaa, kun käyt asuntoa katsomassa? Te tupakoitsijat ette tajua kuinka kauas haisette.