Noniin kävin viime yönä yhden kerran tupakalla vk asunnon parvekkeella ja heti tänää rimpautta vuokran-antaja!!
Joku hänen tuttunsa oli nähnyt viereisestä talosta..
Sopimuksessa on vain, että tupakointi: ei sallittu. Ei mitään kielto parvekkeesta enkä sisällä poltakkaan!!
Nyt kuulemma sain lähtöpasssit!! Pitäisikö ottaa yhteyttä lakimieheen?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Minun asuntoni on vuokralla, ja voi että ärsyttää talonmies. Hän koko ajan lähettelee sähköposteja, kun on oltu tupakalla parvekkeella. Naapurit valittaa.
Pyysin vuokralaistani, josko hän voisi siirtyä pihalle. Ja hän siirtyi ulko-ovelle. Taas talkkari kirjoittaa. Koska naapurit valittaa.
Ärsyttävintä tässä on se, että en minä asialle mitään mahda. Enhän minä siellä ole. Eikä mahda edes talkkari. Eikä naapurit.
Itse en vuokraisi tupakoitsevalle asuntoani. Kielloista huolimatta polttaisi siellä kuitenkin, itsekkäistä kun ovat. Ja tumpit todennäköisesti pihalla parvekkeen alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun asuntoni on vuokralla, ja voi että ärsyttää talonmies. Hän koko ajan lähettelee sähköposteja, kun on oltu tupakalla parvekkeella. Naapurit valittaa.
Pyysin vuokralaistani, josko hän voisi siirtyä pihalle. Ja hän siirtyi ulko-ovelle. Taas talkkari kirjoittaa. Koska naapurit valittaa.
Ärsyttävintä tässä on se, että en minä asialle mitään mahda. Enhän minä siellä ole. Eikä mahda edes talkkari. Eikä naapurit.
Itse en vuokraisi tupakoitsevalle asuntoani. Kielloista huolimatta polttaisi siellä kuitenkin, itsekkäistä kun ovat. Ja tumpit todennäköisesti pihalla parvekkeen alla.
Entäs jos se vuokralainen aloittaakin vasta asuttuaan vuoden tai pari? Eikä tyydy tupakkaan, vaan röyhyttelee sikaareja olohuoneen nahkanojatuolissa istuen aina välillä piereskellen ja viskiä siemaillen?
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, tupakointikielto ei koske parveketta ellei taloyhtiössä ole erikseen hankittu kielto siihen. Eikä siitä voi häätää noin vain vaikka olisikin parvekekielto.
Sitäpaitsi tupakointi pieni haitta alkoholia käyttäviin verrattuna, itse soitan poliisit paikalle pienestäkin melusta kun alkoholinkäyttäjät juhlii tai soittaa muuten musiikkia äänekkäästi. Ilmoitan myös isännöitsijälle aina kun alkoholinkäyttäjät meluaa.
"Taloyhtiön yhtiöjärjestyksessä tupakointi on mahdollista kieltää huoneiston parvekkeilla, ulkoalueilla tai huoneistoissa. Yhtiöjärjestyksen muutos edellyttää kaikkien osakkaiden suostumista."
Kuinkahan monessa taloyhtiössä on kielto saatu aikaan laillisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos se vuokralainen aloittaakin vasta asuttuaan vuoden tai pari? Eikä tyydy tupakkaan, vaan röyhyttelee sikaareja olohuoneen nahkanojatuolissa istuen aina välillä piereskellen ja viskiä siemaillen?
Viskataan pihalle ja saa maksaa viiskyt tonaa vielä asunnon pintarempasta!
Asunnon omistaja voi kieltää ettei asunnossa tupakoida, vaikka muissa asunnoissa tupakoidaan. Tämä pitää kirjata vuokrasopimukseen, ja kun vuokralainen sopimuksen allekirjoittaa niin sitä on toteltava.
Vuokrasopimus koskee myös parveketta.
Vierailija kirjoitti:
Lyö talkkarille luuri korvaan kun mse soittaa ja deletoi visti, kun se tulee. Älä vastaa niihin, anna vaan ulista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että minä kertoisin sinulle polttavani, jos asuntoa olisin etsimässä ja vuokraamassa?
Vierailija kirjoitti:
Olet rikkonut sopimusta ja tuon on ihan pätevä syy lempata sinut!
T. Asianajaja
Sinä et ole asianajajaa nähnytkään. Tuo ei ole riittävä syy purkaa vuokrasopimusta. Varoituksen enintään tuosta voi saada.
Jos vuokranantaja sinun sopimuksesi tuon takia irtisanoo, vie vuokrantantaja oikeuteen ja ota siltä vuokranantajalta turhat ylimääräiset rahat pois itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. AsianajajaSinä et ole asianajajaa nähnytkään. Tuo ei ole riittävä syy purkaa vuokrasopimusta. Varoituksen enintään tuosta voi saada.
Jos vuokranantaja sinun sopimuksesi tuon takia irtisanoo, vie vuokrantantaja oikeuteen ja ota siltä vuokranantajalta turhat ylimääräiset rahat pois itsellesi.
Ei kai tuossa irtisanota, vaan sopimus puretaan. Tupakointia pidetään nykyisin niin haitallisesta, että purkaminen onnistuu. Todiste siitä kyllä pitää olla.
Miksi myönsit mitään? Olisit sanonut että et tiedä mistä puhuvat. Kuulemiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. AsianajajaSinä et ole asianajajaa nähnytkään. Tuo ei ole riittävä syy purkaa vuokrasopimusta. Varoituksen enintään tuosta voi saada.
Ei kai tuossa irtisanota, vaan sopimus puretaan. Tupakointia pidetään nykyisin niin haitallisesta, että purkaminen onnistuu. Todiste siitä kyllä pitää olla.
Opettelisitko tahvo lukemaan. Juuri tuossa totesin myös sen, että tuo ei ole riittävä syy purkaa vuokrasopimusta. Et todellakaan saa sitä purkua tehtyä yhden parveketupakoinnin perusteella laillisesti, vaikka olisi mikä todiste. Maksajaksi joutuu ja ainakin minä tuollaisessa tapauksessa ottaisin vuokranantajalta rahat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se parveke kuuluu siihen asuntoon. Jos tupakointi ei ole sallittua, se ei ole sallittua. Oma moka, enskerralla sitten sopimusten mukaan.
Mullakin joka ikisessä vuokrasopimuksessa lukenut että tupakointi kielletty. Aina olen erikseen kysynyt että saahan parvekkeella polttaa ja vastaus ollut yllättynyt "tottakai, kielto koskee vain sisätiloja."
Siitä pitää mainita erikseen jos kielletty koko talossa.
ja kokoomuksen jäsenkirjalla voi poltella aika monessa vuokrafirmassa, tiedätkö sinä kuinka monessa?
Niin, vuokranantajasihan voi irtisanoa sinut ihan mistä syystä tahansa, 6kk:n irtisanomisajalla tosin. Vuokrasopimuksen purku onnistuu nopeammin, mutta vaatii perusteetja on prosessina hankalampi.
Jos minun vuokralaiset alkaisivat aukomaan päätä huomautettuani jostain käyttäytymisestä joka voi vaikuttaa asunnon arvoon (kuten tupakointi, jos se on sopimuksessa kielletty& olen olettanut ettei sitä tapahdu myöskään parvekkeella), keksisin hyvin äkkiä irtisanoa sopparin koska tarvitsen yllättäen asunnon "omaan käyttöön", aion laittaa sen myyntiin tms. 6kk siinä toki kestäisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihme kiertelyä. Tupakoitsijat yrittävät ymmärtää väärin.
:D.
Kyllä jos asunnon sopimuksessa lukee, että tupakointi kielletty niin se myös on kielletty koko kämpän alueella. Parveke kuuluu myös siihen. Toiseksi mielestäni on ihan päivän selvää, että sisällä ei polteta eikä sitä pitäisi joutua edes mainitsemaan erikseen, mutta pakkohan se on, ettei kaikenmaailman pölkyt päässä rikkomaan sanomattomia sääntöjä!
Niinpä. Talon muilla, kunnollisilla ihmisillä, pitää olla mahdollisuus nauttia suviyöstä ilman että tulet haisemaan sinne parvekkeelle. Jotkut nauttivat parvekkeesta kaikkina vuorokauden aikoina kesällä tai pitävät edes ikkunaa auki.
Hakeudu taloon, jossa epäsosiaalinen aines kokoontuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, tupakointikielto ei koske parveketta ellei taloyhtiössä ole erikseen hankittu kielto siihen. Eikä siitä voi häätää noin vain vaikka olisikin parvekekielto.
Sitäpaitsi tupakointi pieni haitta alkoholia käyttäviin verrattuna, itse soitan poliisit paikalle pienestäkin melusta kun alkoholinkäyttäjät juhlii tai soittaa muuten musiikkia äänekkäästi. Ilmoitan myös isännöitsijälle aina kun alkoholinkäyttäjät meluaa.
"Taloyhtiön yhtiöjärjestyksessä tupakointi on mahdollista kieltää huoneiston parvekkeilla, ulkoalueilla tai huoneistoissa. Yhtiöjärjestyksen muutos edellyttää kaikkien osakkaiden suostumista."
Kuinkahan monessa taloyhtiössä on kielto saatu aikaan laillisesti?
Koko talon tupakointikieltoa voi hakea myös kunnalta, jolloin sen valvonta kuuluu kunnalle.
https://www.kiinteistoliitto.fi/media/1782/ohjeaasuntoyhteisoille_tupak…
Tuttavani asuu ASO asunnossa, siellä tupakointikielto on asunnon lisäksi piha-alueella. Kannattaa katsoa mihin muuttaa, niin ei tarvitse yrittää venyttää sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kiertelyä. Tupakoitsijat yrittävät ymmärtää väärin.
:D.
Kyllä jos asunnon sopimuksessa lukee, että tupakointi kielletty niin se myös on kielletty koko kämpän alueella. Parveke kuuluu myös siihen. Toiseksi mielestäni on ihan päivän selvää, että sisällä ei polteta eikä sitä pitäisi joutua edes mainitsemaan erikseen, mutta pakkohan se on, ettei kaikenmaailman pölkyt päässä rikkomaan sanomattomia sääntöjä!Niinpä. Talon muilla, kunnollisilla ihmisillä, pitää olla mahdollisuus nauttia suviyöstä ilman että tulet haisemaan sinne parvekkeelle. Jotkut nauttivat parvekkeesta kaikkina vuorokauden aikoina kesällä tai pitävät edes ikkunaa auki.
Hakeudu taloon, jossa epäsosiaalinen aines kokoontuu.
Tervemenoa sinne itsekin, koska et ainakaan sosiaalisuudella loista. :)
Miksi sä et mennyt ulos asti jos kerran oli pakko keskellä yötä polttaa?
t. itsekin poltan