Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies työkaveri odottaa että minä keitän joka aamu kahvit.

Vierailija
03.03.2014 |

Nyt en ole pariin aamun keittänyt ja tämä kanssani samanikäinen miehen kuvatus on seistä tönöttää ihan tosissaan huoneeni ovella "miten on... miten ei oo kahvia" Näytin lattea, jonka olin hakenut kahvilasta ja sanoin että "ai, kyllä mulla vaan on". Äijä lampsi sitten itse keittämään. Tänä aamuna sama juttu. Odottaa että minä keitän kun olen ekana toimistolla. Nyt vaan ei ole enää sattunut huvittamaan kun haluan itse muutenkin eroon jatkuvasta kahvin lipittämisestä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 20:18"]

Se on niin eri asia naiselle kuin miehelle. Naiset ovat edelleenkin vasta nousemassa alistetusta asemasta. Joo, voin kyllä kuvitella tosta miehen sanomisesta etenkin ton "öööö" osuuden. Tyhmänä kuin kukot tunkiolla. 

[/quote]

Kuulostat todella vainoharhaiselta. En ole ikinä nähnyt "alistetussa asemassa" olevaa naista. Naiset määräilee paljon enemmän kuin miehet. Ajatelkaa mikä sota syttyisi jos miehet alkaisivat käyttäytyä kuin naiset aina kun joku nainen mäkättää jostain tai käskee tehdä jotain. 

Tasa-arvo edellyttää naisiltakin aikuismaista käytöstä.

[/quote]

Kertoisitko, mikä oli ap:n miestyökaverin käytöksessä aikuismaista?

Viisivuotiaanikin osaa ottaa itselleen juotavaa, jos on sitä vailla. Ap:n työkaveri on henkisesti kakara, jota kukaan nainen ei halua panna.

Vierailija
22/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on joskus myös tultu ihmettelemään kun ei ole keitetty kahvia tai haettu maitoa. Olen vaan sanonut, että en osaa kuule yhtään sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä menee kahvinkeitot melko tasan naisten ja miesten kesken. Se keittää lisää joka ottaa viimeiset. Jos loppuu myöhään iltapäivällä ei yleensä keitellä lisää, paitsi jos vaikka mun tekee mieli kahvia mutta laiskottaa, yritän lahjoa jonkun keittämään. "Hei Mikko, sä kun olet jo valmiiksi siellä keittiössä, voisitko keittää kahvia? Saat vaivanpalkaksi tuplamäärän palasokeria kahviis... Aika hyvä diili, eikö?"

Miehet kyllä välillä piruuttaan kommentoivat naisille, että eikös täällä ole jo kahvit keitettynä, mutta saavat saman tason vastauksia: ei pysty kun on kynsien lakkaaminen kesken.

Vierailija
24/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin joskus laittamaan kahvitarjoiluja, kun pikkufirman omistajalla oli vieraita. Mielestäni tarjoiluiden laittamiset olivat epämiellyttäviä, varsinkin kun pyyntö tuli suunnilleen samalla hetkellä kuin ilmoitus vieraan saapumisesta. Olisin mieluummin vienyt tarjoilut etukäteen, vielä kun hän saattoi joskus esitellä minut tälle vieraalle. En halunnut tulla esitellyksi tällaisena "tarjoilijana".

Kerran firman omaa väkeä oli neukkarissa, jossa käväisin. Alkoivat kysyä, jos voisin tuoda kelle vettä, kelle kahvia ja teetä. Siinä kohtaa sanoin, että jokainen voi varmaan hakea itse mieleisensä juoman. Tehosi onneksi. Olin ainoa nuori nainen tuolla. Minun piti myös hakea kahvitarvikkeet kaupasta ja otti päähän, kun miehet veti keksejä ihan urakalla. Ne oli heti loppu.

Vierailija
25/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sihteeri (siis nainen), jonka yksi tehtävä on keittää kahvit vieraille, ei meinaa suostua tekemään sitä mun pyynnöstä. Kun samaan tyyliin kuin miehetkin pyydän ystävällisesti kahvit viidelle ylihuomenna, saan vastauksen "sähän voit reippaana tyttönä keittää itse". Mulla on ihan eri työtehtävät kuin tällä naisella, jonka työnkuvaan kuuluu kahvinkeitto. En voi ymmärtää miksi tekee niin tiukkaa tehdä se homma kun minä pyydän! Voisin ihan helposti joskus tehdäkin sen itse, mutta tästä tulee mulle kohta periaatekysymys...

Vierailija
26/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yhteen konttoriin töihin mennessäni keitin kahvit mukisematta aina kun pyydettiin. Äkkiä ne pyynnöt tosin loppuivat; keitin tahallani aivan mielettömän laihaa kahvia. Siis tyyliin 10 kuppia vettä ja 2 mittaa kahvia, just niin että vesi värjäytyi.

Kerran sitten eräs veliponteva kysyi minulta keittämääni kahvia kupissaan että "onks tää kahvi susta hyvää?".  Vastasin että "en tiedä, en ole maistanut, en juo kahvia. Kuin ni?". Se siitä. :D

Ja joo, kyllä minäkin kahvia juon; aamulla kupin kotona, ja iltapäivällä kuoin kotona.

Vierailija
27/27 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän