Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies työkaveri odottaa että minä keitän joka aamu kahvit.

Vierailija
03.03.2014 |

Nyt en ole pariin aamun keittänyt ja tämä kanssani samanikäinen miehen kuvatus on seistä tönöttää ihan tosissaan huoneeni ovella "miten on... miten ei oo kahvia" Näytin lattea, jonka olin hakenut kahvilasta ja sanoin että "ai, kyllä mulla vaan on". Äijä lampsi sitten itse keittämään. Tänä aamuna sama juttu. Odottaa että minä keitän kun olen ekana toimistolla. Nyt vaan ei ole enää sattunut huvittamaan kun haluan itse muutenkin eroon jatkuvasta kahvin lipittämisestä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että eikö olekin perseestä?

Vierailija
2/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on käsitäämättömiä juttuja nykyaikana. Kuulun töissäni erilaisiin kokoustaviin elimiin, ja jos varsinainen sihteeri on poissa, niin aina kysytään paikalla olevilta naisilta, että pitäisitkö pöytäkirjaa. Kaikki töissäni osaavat kirjoittaa, joten olen asiasta huomauttanut. Et mennään vaikka aakkosjärjestyksessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä ainoa nainen työpaikallamme, lukuunottamatta osa-aikatyötä tekevää kollegaa, joka ei ole paikalla aamuisin. En juo kahvia = en keitä kahvia. Ja jos joisin, keittäisin vain silloin kun tekisi mieli kahvia. En myöskään täytä astianpesukonetta (paitsi omat tiskini) enkä kastele kukkia. Ärsyttää, kun työpaikalle tulevat vieraat sekä lähetit, tietokonekorjaajat ja muut tulevat luokseni ilmoittautumaan kuin olisin respa. Olen työpaikan korkeimmin koulutettu työntekijä.

Vierailija
4/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on käsitäämättömiä juttuja nykyaikana. Kuulun töissäni erilaisiin kokoustaviin elimiin, ja jos varsinainen sihteeri on poissa, niin aina kysytään paikalla olevilta naisilta, että pitäisitkö pöytäkirjaa. Kaikki töissäni osaavat kirjoittaa, joten olen asiasta huomauttanut. Et mennään vaikka aakkosjärjestyksessä...

Vierailija
5/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! Siinäpähän opettelee :D

Vierailija
6/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille Liptonia.

Vierailija
7/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä puoli suomalaisessa työelämässä on, että nainen voi suoraan sanoa, että en ole palvelija ja en pidä pöytäkirjaa enkä tarjoile kahvia. Suurimmassa osassa maailmaa ja Eurooppaakin olisi vaan suostuttava palvelemaan.

Vierailija
8/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! Siinäpähän opettelee :D

Vierailija
9/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutukseni, ei kaikkialla ole noin. Minä olen nyt toisessa insinööritoimistossa peräkkäin, edellisellä työpaikalla oli kaksi naista, nykyisellä yksi. Edellisellä se toinen nainen ei suostunut keittämään koskaan, mutta muuten keitti kuka vaan. Pomokin. Joskus pomo tuli luokseni: Ehdisitkö keittää palaverikahvit, kun itse en ehdi syystä X. Mutta tosi harvoin, useimmiten keitti itse! Mutta miehiä ei pyytänyt. Muut kahvit keitti useimmiten miehet, yleensä se, jonka ensimmäisenä teki mieli kahvia ja huomasi, että kahvi on loppu. Nykyisellä varmaan pomo keittää kaikista useimmiten. Joskus pyytää minua jos itsellään on kiire, jos ei ole keitetty. 

Tiskikonetta meidän töissä ei ole, vaan jokainen tiskaa astiat itse. Kahvipannun tiskaa se, joka viimeisenä ottaa. Kukkiakaan ei ole. 

Vierailija
10/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naura sille päin nasmaa ja matki sen typerää käytöstä.

Vierailija
11/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanvitut. 

Ja vaikka olisikin totta niin mitä sä täällä sitä poraat? Senkun olet keittämättä saatana. 

Tässä taas miehen ja naisen eroja. Akat jaksaa tehdä kauhean numeron tuollaisesta, mutta ei miehet itke vielä monta tuntia jälkeenpäin jos joku nainen on sanonut sille "jaa, ei ole vielä tapetit seinässä". Mies on vaan, että "öö, no ei vittu ole". 

Vierailija
12/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 20:13"]

Paskanvitut. 

Ja vaikka olisikin totta niin mitä sä täällä sitä poraat? Senkun olet keittämättä saatana. 

Tässä taas miehen ja naisen eroja. Akat jaksaa tehdä kauhean numeron tuollaisesta, mutta ei miehet itke vielä monta tuntia jälkeenpäin jos joku nainen on sanonut sille "jaa, ei ole vielä tapetit seinässä". Mies on vaan, että "öö, no ei vittu ole". 

[/quote]

Akat tekevät asiasta numeron kenties sen takia, että kieltäytyminen palvelijattaren roolista voi olla joissain tapauksissa este urakehitykselle tai määräaikaisen työsuhteen jatkamiselle. Miehillä näin ei ole.

Vierailija
13/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, kuitenkin ap:n työkaveri-MIES oli tullut norkoilemaan ja ihmettelemään, miten ei oo kahvia. :DDD Eikös miehen olisi pitänyt alkaa keittämään eikä seurata naista kuin hai laivaa??

Vierailija
14/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 20:13"]

Paskanvitut. 

[/quote]

Se on niin eri asia naiselle kuin miehelle. Naiset ovat edelleenkin vasta nousemassa alistetusta asemasta. Joo, voin kyllä kuvitella tosta miehen sanomisesta etenkin ton "öööö" osuuden. Tyhmänä kuin kukot tunkiolla. 

Vierailija
15/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin miesvaltaisella alalla, ja varsinkin ensalkuun ihan suorastaan testasivast, miten pitkälle voivat passuuttaa. Eräänä kiireisenä päivänä pitkän työrupeaman jälkeen kivahdin taas yhteen passuutusyrityksen, että "Tee ite, en ole sun sihteeris saatana!" Pyysin ärähtämistäni myöhemmin anteeksi ja kerroin että tuntui, että testaavat mua. Duunikaveri sitten myönsikin kyseessä olevan tosiaan testi. Eipä sen jälkeen hyppyyttänyt, vaan alkoi kohdella vertaisenaan. Kasvata siis munat ja käske äijän keittää itte sumppinsa.

Vierailija
16/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä asioissa olisi paras olla johdonmukainen työsuhteen alusta asti. Koska jos aloittaa palvelijatarlinjalla ja passaa miehiä, on todella vaikeaa muuttaa toimintatapaa puolen vuoden päästä. Ja työsuhteen ekat kuukaudet ovat yleensä koeaikaa, jolloin sitä tietysti haluaa miellyttää muita ja sitten tulee keitettyä ne kahvit jos toisetkin ja siivottua ne likaiset astiat pöydältä jne.

2/5/10

Vierailija
17/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä kyllä tuo, että tulee ovellesi kysymään, eikä vain ala itse keittää. Taisi olla tottunut liian hyvään palveluun, jota oli alkanut pitää itsestäänselvyytenä.

Kysyin kerran kesätöissä vanhemmalta mieheltä ohjeita tiskikoneen käyttöön. Sanoi, ettei osaa auttaa, nuo naiset sitä käyttää... Tietokonetta osasi kyllä käyttää.

Vierailija
18/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla sinkkumies. Ei kukaan nainen haluaisi panna tuollaista lapsen tasolla olevaa. Vähän kuin pedofiliaa.

Vierailija
19/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2014 klo 20:18"]

Se on niin eri asia naiselle kuin miehelle. Naiset ovat edelleenkin vasta nousemassa alistetusta asemasta. Joo, voin kyllä kuvitella tosta miehen sanomisesta etenkin ton "öööö" osuuden. Tyhmänä kuin kukot tunkiolla. 

[/quote]

Kuulostat todella vainoharhaiselta. En ole ikinä nähnyt "alistetussa asemassa" olevaa naista. Naiset määräilee paljon enemmän kuin miehet. Ajatelkaa mikä sota syttyisi jos miehet alkaisivat käyttäytyä kuin naiset aina kun joku nainen mäkättää jostain tai käskee tehdä jotain. 

Tasa-arvo edellyttää naisiltakin aikuismaista käytöstä.

Vierailija
20/27 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkanut vastaavassa tilanteessa vastaamaan: en juo, enkä keitä. Kukaan ei kysele enää, miksi en ole laittanut uutta kahvia tulemaan jos olen esim tauolla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän